SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, spørs hvor nøyaktig man skal ha det ;)

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at alle transaksjoner fra 2020 på januar-fakturaen må trekkes fra også ;)

3. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Nå skal jeg ikke være vanskelig - men det kommer faktisk an på fakturaperioden og fakturadato, siden det varierer fra person til person. Jeg for min del har den 30. hver måned så slipper unna det tullet:p

4. Apo

Apo Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Det var vanlig kjøp med Paypal. Men du hadde helt rett at det var kontantuttak som skapte trøbbel. Ringte Amex igjen i dag og tenkte de kunne ordne det så kortet funket igjen men var ikke noe han kunne gjøre tydeligvis. Var bare systemet som var sensitivt og ikke liker det, men forsto det sånn at dette er noe som vil justere seg selv automatisk ved innbetaling og ikke noe som kunne "ordnes" manuelt av kundeservice. Sa ikke noe om det da jeg fikk innvilget cash dispensing i sin tid, bare informerte om uttaksgrenser og hvor ofte en kunne benytte seg av det. Så var mer prinsippet om at det er en mulighet. Men visste ikke at kontantuttak kunne fucke opp kortet med å bli betraktet som high risk.

Last edited: 25. mai 2021
    freddyen liker dette
  5. Perry

Perry Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som vet om man mister de 30 000 poengene fra Premium kampanjen om man oppgraderer til Elite før poengene er overført? Jeg har snart 150k i forbruk og ønsker å oppgradere så snart ct er bekreftet fra Amex.

6. Pettersen

Pettersen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har fått CT etter at baren inne på amex nettside sluttet å virke??? Har passert 150' for snart en uke siden men ingen mail eller CT tilgjengelig på SAS nettisde............o_O

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,159
    Bonuspoeng:
    293
    Husker ikke når den sluttet å virke, men jeg fikk en CT i mars.

Er du 100% sikker på at du har passert 150k?

8. Pettersen

Pettersen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, har summert sammen nye transaksjoner på hver faktura (fikk nettopp siste faktura med de siste beløpene). Har også summert sammen poengene og delt på 0.15 som blir over 150k. Begynte ikke med bruk før i mars, så all omsetning skal være på dette året.

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg fikk et CT her om dagen, lenge før poengene var hos SAS.

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,159
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg ikke noe bedre svar, dessverre.

Men det er utrolig irriterende at de ikke kan fikse det.

tobeornot999 liker dette
  11. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor "nøyaktig" er du over 150k? Eneste jeg kan tenke meg her er at:
    • Noen av beløpene på fakturen ikke teller mot omsetning (feks kortgebyr, kontantuttak osv)
    • Refusjoner fra tidligere kjøp som har påvirket opptjeningssaldoen
    • Transaksjoner hos SAS gir 0.25, du har kanskje shoppet noen flybilletter?

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Slå på tråden til Amex imorgen så får du nok svaret :)

tobeornot999 liker dette
  13. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    18
    Det er min tredje måned som AmEx bruker i denne omgangen. Selv om kundeservice sier at grensen på månedsbeløpet som jeg kan bruke ligger foreløpig på ca. 20k, blokkeres mitt kort for tredje gang etter 10k bruk. Jeg får SMS med info om at forbruket mitt er høyere enn vanlig, og at jeg må betale skyldig beløp selv om det er fremdeles mange dager til forfall.

Har noen erfaring med det?

Last edited: 01. juni 2021
  14. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Enkleste løsning er bare å innbetale når det passer for deg siden KID alltid = kortnr. Det skal være bruken og rettidig betaling som gjør at grensen øker.

Skyline liker dette
  15. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    18
    Vil det si at hvis jeg ønsker å kjøpe noe til 15k, bør jeg overføre like mye på forhånd?

16. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Eller ring AMEX på forhånd og varsle at du skal kjøpe noe dyrt. Jeg hadde ingen problem med å bestille flybilletter og hotellopphold til over 60000 kr. da jeg var helt fersk kunde hos Amex. Hadde heller ingen problem med å betale julebord for nesten 30 personer to uker etter at jeg fikk amex-kortet mitt.

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Jeg hadde heller ikke problem med å kjøpe for 60k da kortet var helt nytt, men da hadde jeg på forhånd ringt og spurt.

De kunne ikke svare konkret om grense, men hyggelig svensk mann "prøvde ut beløp" og sa at 60k gikk bra, samme med 70k og 80k, men på 90k sa systemet nei. Så da var vel grensen min 80k antagelig.

Uansett, Amex er super hjelpsomme på sånt - det er bare å ringe inn og spørre.

RoadKing liker dette
  18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Noen her som har prøvd å ringe til Amex?

Nå begynner det å bli så lenge siden progress indicator virket at det nesten er lov å tro at de ikke vet at det er problemer på nettsiden.

Kan gjerne ringe dem selv jeg, men fikk CT i april så jeg er et stykke unna neste/siste CT på årets oppsparing uansett.

19. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Strengt tatt synes jeg det ville vært mer hjelpsomt om Amex faktisk hadde fortalt hva limiten er, slik som alle andre kortselskaper. Ville spart oss kunder for mye gjetting, og spart kundeservice for slike henvendelser som egentlig burde være unødvendige.

Travellingalf, Skyline and markus like this.
  20. Smyggen01

Smyggen01 jakten på F

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Mulig dette har blitt besvart tidligere i denne tråden, men jeg prøver :p

Når jeg prøver å komme meg på siden for "ct" opptjeningen min, får jeg bare en feilmelding.

Noen som har vært borti dette før?

Attached Files:

Del denne siden