Amex reklamerer nå med at de skal innføre ordinære kredittkort fra 2022. Dette er en utvikling jeg ikke liker. Jeg liker faktureringskort modellen. Det gir frihet under ansvar. Du betaler alt på forfall og kommer aldri i en situasjon hvor det påløper renter. Eneste er om du bevisst ikke betaler. Med kredittgrense vil det være en forhåndsdefinert kredittgrense hvor du for mulighet til å dele opp betalingen mot blodrente. Er såpass prinsipiell at jeg sier: dersom du bryr deg om renter på et kredittkort så skal du ikke ha kredittkort i det hele tatt. Da du ikke klarer å betale hele beløpet ved forfall.
Retting: Det fremkommer at det vil lanseres en "mulighet for å delbetale med faktureringskortet i 2022". Hvordan dette skal gå i hop vet jeg ikke. Men det vil være merkelig om de kan fortsette med "ubegrenset" bruk samt mulighet til å delbetale. Vil det ikke tvinges frem en kredittgrense i gjeldsregisteret da? Jeg vet ikke.
Samtale med amex: Jeg hadde kontakt med amex for noen dager siden.
Jeg hadde spørsmål om når CT-telleren kom opp igjen. Lurte på hvor langt unna jeg var CT og fikk svar på det. Jeg lurte også på hva tid denne CT- telleren kom tilbake. De svarte: Det kan vi ikke svare på. Mange kunder ønsker denne funksjonen tilbake, mer vi vet ikke.
-
- File size:
- 115.5 KB
- Visninger:
- 54
-
- File size:
- 56.7 KB
- Visninger:
- 56
Last edited: 06. juni 2021
Emma, NoLimit and kaiarne like this.