SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,427
    Bonuspoeng:
    113
    Det er en feilmelding alle får nå. Har vært sånn en god stund

Smyggen01 liker dette
  2. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    Er det sånn at hvis jeg har SAS Classic kortet fra før, og søker om SAS Premium/Elite, så regnes jeg som ny kunde?
    Tenker på den kampanjen de kjører nå:

*Søk senest den 31.8.2021 og få 20 000 EuroBonus Ekstrapoeng.Tilbudet gjelder bare nye kunder og under forutsetning av at du handler for minst 25 000 kr t.o.m. den 30.11. 2021. Poengene overføres senest 31.1 .2022.

3. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,414
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var akkurat på telefon med amex å etterlyste poeng for en tidligere kampanje. Fikk da beskjed om at jeg ikke var regnet som ny kunde på classic siden jeg hadde elite fra før.
    I ditt tilfelle ville jeg heller oppgradert classic til premium og benyttet meg av kampanjen der. 20000 ekstra poeng mot et forbruk på 36000 innen 7/9/21.

4. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ringt inn. CT var overført, men viser ikke pga den er skjult av den gamle. Dette selv om det var 2 ulike kort og 2 ulike år. Hvorfor mail ikke var sendt var et mysterium, men det skulle han på kundeservice ta videre.

5. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmålet er vel om noen/flere har tatt opp at progressbar mot CT er/har vært borte lenge..

tobeornot999 and Spielhaug like this.
  6. Greenbull

Greenbull Nytt Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg spurte om det i dag. Hun på tråden sa man måtte være på samme produkt til poengene ble utbetalt.

Perry liker dette
  7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke tilfeldig at de har startet med "Poengene utbetales senest februar 2022". Og det er nok da de kommer og

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Har nevnt det begge ganger jeg har ringt i år. De vet ingenting …

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det virket nå som det var en velkjent problemstilling at jeg ikke fikk sjekket selv på nett da jeg ringte inn her om dagen. Men det er nok langt fra kundeserviceavdelingen i Norge/Sverige og utviklingsavdelingen hvor nå enn den er.

Mine beregninger bomma forresten med ca 1400 kroner... Uten at jeg vet hva som utgjorde forskjellen. Uansett er det ihvertfall ikke så lenge igjen :)

10. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Amex reklamerer nå med at de skal innføre ordinære kredittkort fra 2022. Dette er en utvikling jeg ikke liker. Jeg liker faktureringskort modellen. Det gir frihet under ansvar. Du betaler alt på forfall og kommer aldri i en situasjon hvor det påløper renter. Eneste er om du bevisst ikke betaler. Med kredittgrense vil det være en forhåndsdefinert kredittgrense hvor du for mulighet til å dele opp betalingen mot blodrente. Er såpass prinsipiell at jeg sier: dersom du bryr deg om renter på et kredittkort så skal du ikke ha kredittkort i det hele tatt. Da du ikke klarer å betale hele beløpet ved forfall.

Retting: Det fremkommer at det vil lanseres en "mulighet for å delbetale med faktureringskortet i 2022". Hvordan dette skal gå i hop vet jeg ikke. Men det vil være merkelig om de kan fortsette med "ubegrenset" bruk samt mulighet til å delbetale. Vil det ikke tvinges frem en kredittgrense i gjeldsregisteret da? Jeg vet ikke.

Samtale med amex: Jeg hadde kontakt med amex for noen dager siden.
    Jeg hadde spørsmål om når CT-telleren kom opp igjen. Lurte på hvor langt unna jeg var CT og fikk svar på det. Jeg lurte også på hva tid denne CT- telleren kom tilbake. De svarte: Det kan vi ikke svare på. Mange kunder ønsker denne funksjonen tilbake, mer vi vet ikke.

Attached Files:

Last edited: 06. juni 2021
    Emma, NoLimit and kaiarne like this.
  11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,895
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje det blir noe som klarna? Om du ikke betaler fakturaen i tide der så blir det plutselig haugevis med renter og du får noe som heter klarna konto hvor du kan nedbetale fakturaen i ditt tempo?

12. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Det blir vel innføring av Amex Pay-over-time tenker jeg:
    https://www.americanexpress.com/en-us/benefits/payment-flexibility/pay-over-time/

...som en slags hybridløsning altså. Jeg har det på mitt US Amex Plat. Det fine var at man fikk 10 000 MR points bare for å registrere seg.

13. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Du vet at dette er det mulig å få flere ganger? Og nå er bonusen 20k MR. Så med mindre du bruker dette til vanlig, anbefaler jeg at du skrur det av og håper på et nytt targeted offer.. :)

14. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Takk, visste ikke at jeg kunne få det flere ganger. Og muligens var det 20 000 MR poeng og ikke 10k, ja.

15. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Altså man vil beholde faktureringskortene med "ubegrenset kredittgrense" så for man valget om man vil dele opp beløpet i månedlig avdrag?

Jeg vil anta at på beløpet man kan dele opp må det settes en grense i kroner på uansett?

Som eurocard utstedt av SEB. Der settes det en kredittgrense som du kan delbetale. Å du kan også kjøpe fritt over kredittgrensen men det overskytende over kredittgrensen må betales ved forfall.

16. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Nå fungerer ct-baren på amex siden igjen :)

17. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,097
    Bonuspoeng:
    183
    Har du sett! Nyhet om LH F igår, CT-bar idag, hva kan morgendagen bringe?

18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,164
    Bonuspoeng:
    293
    Slutt på Covid-19? :rolleyes:

BamBamBoogey, RoadKing and Upsaker like this.
  19. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om Amex er sene med å sende ut kort for tiden? Bestilte ekstra kort til fruen 20. Mai og det er fortsatt ikke kommet frem...

20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Da er CT "baren" på plass hos meg på Amex :)
    Ifølge amex skal det jo fortsatt være 30p/100 på sas.no ?
    SmartSelect_20210608-155723_Chrome.jpg

Del denne siden