SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke bare spare penger men utnytte diverse amex kampanjer som kommer konstant. Sier aldri opp, bare ned/oppgraderer når ct er i boks/kampanjer.
    Men hvordan skal man time status poengene da når de ikke kommer på samme tid? Jeg er nok langt fra den eneste bonusnisse som sjonglerer slik :rolleyes:

tobeornot999 liker dette
  2. PerFlyer

PerFlyer PerFlyer

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Enig. Jeg har hatt Elite uavbrutt i flere år, noe som har hjulpet meg (sammen med SAS Mastercard Premium) til EBG I alle år. Det går faktisk an å være bonusnisse uten å bruke tid og energi på sjongleringskunst. Det er befriende enkelt.

Henrik, Calling and Trykkern like this.
  3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Men samtidig hadde det jo vært fint am Amex i større grad hadde kampanjer også for eksisterende kunder. Da hadde det ikke vært så attraktivt å drive med denne sjongleringen :)

4. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg bestilt meg Amex Platinum. Årsak at jeg ønsker lounge besøk (ubegrenset), samt status hos Radisson da jeg begynner å bruke en del hoteller nå. I tillegg skal jeg se hvordan jeg trives med kortet generelt og om det er verdt de 600 kr i mnd. Ellers blir jeg å beholde Amex Elite (Eurobonus) for samling av poeng. Skal prøve meg litt frem og se hvordan jeg trives med de. Noen som er fornøyd med Platinum kort fra Amex her? (Blir dårlig med poeng samling med det kortet, vet jeg)

5. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Synes kortet er ok+, eneste store savnet er fastrack på OSL (har stort sett fastrack uansett, men greit hvis man forviller seg på nye flyselskap). Lounge on the go og Pontus på Arlanda er gode tilbud, og Dining by Amex er slett ikke verst. Alt i alt betaler det seg, men hadde også klart meg uten.

travelislife liker dette
  6. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    Av en eller annen grunn så får jeg ikke faktura på SAS Amex som eFaktura. Mener på jeg fikk det på mitt første kort (og jeg får det på Amex Platinum), men har ikke fått på det nye kortet (forrige Premium sagt opp da jeg ikke fikk statuspoeng på begge kortene)

Noen som har hatt noe lignende? Har definitivt forbruk på kort.. :)

7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,246
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har heller ikke fått faktura for premiumkortet denne perioden, tidligere har den kommet som efaktura.
    Siden KIDnr er det samme som kortnr og man kan finne faktura i appen førte jeg bare over noen slanter. Gidder ikke å evt havne i en situasjon der de mener jeg må betale rente selv om det ikke er blitt utsted en efaktura.

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk ikke efaktura denne måneden etter å ha endret korttype i starten av januar. Mulig efaktura må aktiveres for amex på nytt siden det er kortnummer som er kid/efakturareferanse, men nå er jo alltid efaktura gjort permanent og det er ikke mulig å legge til nye avtaler manuelt i nettbanken lenger. Mye mulig Amex IT har slått til igjen med en bug i den forbindelse såklart.

9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Samme skjedde meg sist faktura periode. Byttet kort til premium fra nyttår men fikk efaktura på forrige periode. Den telleren er nede igjen på amex.no.
    Hvordan kan Amex og Sas ha så dårlige IT løsninger??

10. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Et noobspm angående amex:

Blir all bruk fra Paypal registrert som e-commerce og gir poeng?

11. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke "vennebetaling". Men om det er faktisk betaling av varer/tjenester (det Paypal tjener penger på), så gir det poeng. Tror du kan få trøbbel med å trekke "vennebetaling" på Amex.

obay liker dette
  12. The_Dude

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Takk. Vet du noe om invoices, ebay og f.eks Ruter? Ja, man kan bruke paypal i Ruter app.

13. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    Det går helt fint. Jeg har massevis av slikt via Amex. Har til og med subscriptions på Twitch og lignende via Amex via Paypal. (og det gir spending/poeng)

The_Dude liker dette
  14. The_Dude

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Driver Amex fremdeles med vervekampanjer med store fordeler i ny og ne? Tenker dama må ha et kort, men hun kan like gjerne få et ekstrakort om det ikke ligger noe insentiv til å ha et eget kort. Tenker da at spend-kravet på eget kort virker litt imot oppbygging av CT på mitt.

Kjører de evt kampanjer på å oppgradere fra Premium til Elite?

Last edited: 01. mars 2022
  15. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
  16. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    Er dog ikke 100% at du får poeng som eksisterende kunde. Jeg venter spent nå. Skulle bruke 45k før utgangen av januar eller februar, så få poeng i disse tider.. vra kunde fra før, så aner ikke om jeg får poeng enda.
    Mon tro om jeg finner kampanjen. tror det var å søke før oktober-des en gang, men spending frem til 28. feb.
    Så kanskje utbetaling i april da eller noe
    edit: jupp.
    søk før 30.11, bruk 45000 før 28.02.22 og utbetaling senest 30.04.2022. Kommer vel ikke en dag før tipper jeg. hehe

Last edited: 01. mars 2022
  17. GlennDi

GlennDi Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Avsluttet mitt Amex-kort 30. september 2021 - ganske presis 6 måneder siden.

Vil jeg være kvalifisert til å få kampanjepoengene dersom jeg blir kunde igjen?

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    På americanexpress.no står dette:
    Så i utgangspunktet nei, men erfaring tilsier at bonusen kommer både om man har hatt kort tidligere og om man allerede har et annet amex-kort enn det man søker om. Det kan jo derimot endre seg når som helst og hvis du ikke skulle få utbetalt bonus så kommer nok kundeservice bare til å si "Du er ikke ny kunde" hvis du ringer inn og klager.

GlennDi liker dette
  19. FreddyKalas

FreddyKalas Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Usikker hvor jeg skulle poste dette, men legger det her.

Amex har fire kampanjer nå - søk/oppgrader før 31.03.22.

Amex Premium - 30.000 ekstrapoeng.
    Handle for minst 36 000 kr t.o.m. den 30/6/2022.

Amex Elite - 45.000 ekstrapoeng.
    Handle for minst 45 000 kr t.o.m. den 30/6/2022.

Bytt fra Classic til Premium - 20.000 ekstrapoeng

Bytt fra Premium til Elite 30.000 ekstrapoeng

På oppgraderingskampanjer ser det ikke ut til å være noe forbruk/omsetningskrav? Er det riktig?

20. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93
    Alltid før så måtte man ha omsetting for å få poeng ved kort oppgradering.
    Det står INGEN TING om dette nå.
    Oppgrader fra Classic til Premium og få 20,000 poeng.
    Villkår gjelder.
    Det kan godt tenkes at de har GLEMT og skrive at du må handle for 36,000kr innen 1 Juli for å få poeng. Det er i allefall det som er vanlig standard hos AmEx.
    https://www.americanexpress.com/nb-no/bytt-kort/sas-classic-til-sas-premium/

Del denne siden