SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Gjetter på at hver enkelt efakturatilbyder må gjøre et eller annet for at "Alltid efaktura" skal virke nå som det er eneste måten å aktivere nye efakturaavtaler. Det er jo å be om trøbbel isåfall.. Men det er jo spesielt at det heller ikke har kommet papirfaktura

tobeornot999 liker dette
  2. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Frem til 20. mars får man en gratis bolle og kaffe fra Espresso House per kortkonto. Det ser ut til å gjelde alle norske AMEX kort, tom. SAS Amex Classic. Detaljer i appen Amex Experiences:

Screenshot_20220313-190514.png

cothom, BamBamBoogey, Emma and 2 others like this.
  3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    La merke til denne selv. Synd at hvilke Espresso House som har tilbudet er så begrenset.

Jeanette and themichael like this.
  4. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,586
    Bonuspoeng:
    183
    Ble positivt overrasket over at de også hadde med distriktene og ikke bare Oslo. Det negative for min del er at det kun er gyldig i 1 uke - tviler på at jeg rekker meg innom.

5. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Perfekt for meg med AB, så her skal det virkelig avnytes.Er litt lei av kanel og kardemomme for tiden, så tror jammen meg at jeg skal get my freak on og gå for en hasselnøttbolle.

themichael and obay like this.
  6. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Når det står konto - betyr det at man kun får en bolle selv om man har flere Amex kort?

7. BamBamBoogey

BamBamBoogey Medlem

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdaterte medlemsvilkår i AMEX for kunder før juni 2021.

Jeg kom akkurat over dette på Amex-nettstedet. Fortsett med å signere den, her er endringene

Hovedendringene er:
    • Alle kort blir kredittkort f.o.m. juni 2022.
    • Mer klarhet med fastsatt kredittgrense.
    • Mulighet til delbetalning (opptil 12 md).
    • Minimumsbeløp for betalning på 8,5 % av kredittgrensen, men minst 400 NOK.
    • Nominell rente 19,8 % per år (9,8 % for Centurion).

upload_2022-3-15_14-27-31.png

NoLimit liker dette
  8. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg viftet med kortet og viste frem info fra appen, men ingen registrering på Aker Brygge. Som jeg skjønte i teksten skulle det trekkes 10øre ved registrering, men det ble ikke gjort. Regner med at det er disse 10ørene som skal begrense at det kun er en pr kunde, og da blir det vel fort en per kort.

K

themichael and The_Dude like this.
  9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    :( Det er jo ingen fordeler med det for oss som betaler regningene til forfall. Fører bare til forhøyet kredittramme i gjeldsregisteret uten at vi får noe tilbake.

NoLimit, Jeanette, themichael and 3 others like this.
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det står jo at man må vise tilbudssiden i Amex Experiences-appen pluss selve kortet, så da kommer det vel an på om man får logget inn i Experiences med kontoen knyttet til ekstrakortet. Og såklart om en sånn kontroll håndheves i utgangspunktet :p

NoLimit and democomputer like this.
  11. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,616
    Bonuspoeng:
    183
    Experiences er uten pålogging. Du installerer appen, velger korttype og får opp gjeldende fordeler.

themichael, tobeornot999 and Jorge like this.
  12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    For min del tenkte jeg på at jeg både har Platinum og Elite, begge virker å ha den fordelen.

13. The_Dude

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Men de er vel teknisk sett 2 ulike konti, og tilbudet gjelder jo per konto ettersom de skal gjøre en faktisk registrering.

14. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøvde dette på Glassmagasinet i dag, de ansatte viste ikke om det, men var veldig behjelpelig og det løste seg til slutt - selv om det bygget seg opp 10-12 mennesker i kø. Skal slike tilbud føles som en perk må de ansatte få mengdetrening, slik som Loung-on-the-Go på OSL, som nå sitter bra.

Last edited: 17. mars 2022
  15. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor i appen kan jeg finne ut min eb saldo, antall eb poeng per transaksjon?

16. The_Dude

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Da er tilbudet brukt på Aker Brygge. Minst pga tilbudet i seg selv, mest for å systematisk bruke perks i håp om at Amex har algoritmer som bryr seg om dette.

Ansatt var drillet i tilbudet, så den var grei. Men servicen får 2 av 10, så her fikk jeg en slags SAS-opplevelse i fleisen.

themichael, Upsaker and Shyneno like this.
  17. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også brukt det på Aker Brygge. Han som jobbet der visste at det var noe AMEX tilbud, men han måte lese i appen min for å se detaljene. Likevel hyggelig og imøtekommende service, så jeg har ingenting å klage på. Kortet ble ikke registrert og jeg fikk croissant fordi dem var tom for bolle.

Dem kunne gjerne hat slike tilbud litt oftere og gjerne også utenfor Oslo. Hadde dem hatt Dining by Amex i Trondheim, så hadde jeg ikke nølt med å oppgradere til Platinum.

Maggie and The_Dude like this.
  18. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Enig i at disse tilbudene er både velkommene og positive.

Servicen på Espresso House er det langt verre med. Tom for bollene på Espresso House Glassmagasinet også, og da jeg foreslo en (billigere) Scones isteden var det heeelt umulig. Til og med å "bare" få en sort kaffe ble en utfordring her, men etter hjelp fra en annen(!) fikk hun det til slutt til selv om "det egentlig ikke gikk an".

Så her snakker vi vel omtrent like løsningsorientert som Ryanair er på håndbaggasjen;)

19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    På Aker brygge avdelingen i går fikk jeg valgfri kaffe og en pekan bolle, grunnet de var tom for de annonserte bollene. Fruen med ekstrakort fikk samme dealen :) Etter min smak er Espresso house og Starbucks byens dåligste barristaer så gjerne bytt tilbyder :rolleyes:

Bra intiativ fra amex, håper de kommer hyppigere.

themichael, Erlingni and The_Dude like this.
  20. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkt å prøve dette tilbudet på Lørdag her i Trondheim, helt umulig.
    Stinn brakke begge plasser, prøvd noen timer senere utsolgt for alt som hadde med bakverk å gjøre..

Del denne siden