SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Scrooge

Scrooge Medlem

Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk epost om at en av flightene på en CT-booking hadde fått ny tid, og ringte SAS for å få bookingen kansellert og få igjen CT, men fikk beskjed om en ny regel om at flyet måtte ha minimum 1 times endring før jeg fikk tilbake CT! Noen som er kjent med dette? Eller var jeg bare uheldig med agent ruletten?

Fikk også beskjed om at jeg pga. endringen, kunne endre på bookingen også etter de 15 dagene etter jeg fikk beskjed om dette var utgått (If you wish to rebook or apply for a voucher, you must do so within 15 days after receiving this message). Jeg ba om å få dette skriftlig, og SAS damen skulle sende meg epost på det, som jeg selvfølgelig ikke har fått.....

Shyneno liker dette
  2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,566
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk også beskjed om at de 15 dagene ikke gjalt ved kansellering av et leg.
    Sjekket mailen min, der står det ikke noe limit på 15 dager, så mulig de har gått bort ifra dette. Merkelig at du får en mail med annen formulering.

Scrooge liker dette
  3. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Nydelig. Fikk 45000 i velkomstpakke nå for Amex SAS Elite-kortet med 45000 kr i forbruk før 28.02.2022.

Bare til oppsummering, så var min vei dit slik:
    Jeg hadde Premium-kort først (ingen kampanje..) Så oppgraderte jeg til Elite da det var en kampanje for dette. Dette var på høsten en gang. Fikk 20000 statuspoeng 30.10.2022.

Jeg leste litt rundt på forumet her at det skulle være mulig å ha enda et kort (fant en post der kundeservice hadde fortalt en person dette), så da så jeg det som en snarvei til gull-status, da jeg akkurat hadde startet med bonus-jakten.
    Jeg bestilte Elite på nevnte 45000-kampanje. Etter en stund spurte jeg kundeservice når jeg skulle få status-poengene, men de fortalte meg at du kun kunne få statuspoeng for et kort. Siden jeg allerede var godt i gang med spendingen på det nye Elite-kortet, så ble det til at jeg avbestilte det kortet jeg oppgraderte til, og beholdt det med 45000 poeng kampanje, som jeg nå fikk utbetalt bonus for.
    Jeg rakk å få statuspoeng for det nå avsluttede kortet 30. oktober i fjor.
    Jeg vil tro jeg nå må vente til samme tid i år for å få statuspoeng igjen (selv om dette er et annet kort).
    Er jo mulig jeg kunne sagt opp kort nå og bestilt et nytt om 6 mnd, men tror jeg bare lar det være inntil videre.

NoLimit, Emma and Maggie like this.
  4. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Oppgraderingskampanjen som var før jul (premium til elite), noen som har screenshot av den? Glemte det virker det som…Eventuelt når de ekstrapoengene kommer

5. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,365
    Bonuspoeng:
    113
    Lohelle, hva er EB-syklusen din? Starter den i oktober?

6. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg starter ny periode nå om noen dager. så har periode ut april.

7. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Nå kommer poengene som normalt, men på feltet «poeng som er opptjent med kortet de siste 30 dagene» går bare nedover etterhvert som poengene kommer inn, stemmer det eller er det en feil?

8. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,556
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ingen premium til elite oppgraderingsbonus ute nå ?

trodde det var en som gikk til siste dag i april ?

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,784
    Bonuspoeng:
    293
    Det var en som sluttet 15. April ihvertfall. Det ser ikke ut som det er en oppgraderingskampanje akkurat nå. Bare kampanje på nye kort.

Shyneno liker dette
  10. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,365
    Bonuspoeng:
    113
    Om man ikke må ha 20 poeng per 100 kr eller klarer 300k i året for 2 CT, så synes jeg Elite gir lite mening? Med 10 øre pr poeng på børsen her, så "lønner" deg seg i alle fall ikke bare for signon bonus.

Jeg er sikkert en sånn ny generasjon (?) nisse som ikke må samle poengene mine selv. Helt innafor å kjøpe når man har en konkret plan / mål med poengene.

11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,115
    Bonuspoeng:
    183
    For noen er 20.000 statuspoeng forskjellen mellom sølv- og gullkort. Det har nok en viss verdi.

SayWhat and The_Dude like this.
  12. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,133
    Bonuspoeng:
    183
    20000 statuspoeng er viktig for enkelte som vil opprettholde Gull men har ingen mulighet til å fly mye.

SayWhat, Calling and The_Dude like this.
  13. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,365
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, tenkte ikke på dem hehe. Det er selvfølgelig et godt argument i rett situasjon.

Et annet spørsmål er verdien av Amex forsikrig dersom man har standard reiseforsikring via jobb. Klarer ikke helt å se at Amex dekker noe som ikke jobbforsikringen dekker. Og er det noe i Amex sine vilkår som juridisk holder vann, med tanke på hvilken forsikring som skal benyttes (annen vs Amex).

14. Pledriko

Pledriko Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Har blitt alt for få reiser under pandemien og jeg trenger derfor Amex Elite for å nå 45.000 statuspoeng innen 31/5. Bestilt og mottatt kortet, men ikke fått poeng. Noen som vet når de pleier dukke opp?

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,248
    Bonuspoeng:
    183
    Statuspoengene med Elite dukker opp rimelig fort.

Når alt er i orden med SAS IT vs AMEX IT. Nå i det siste har det vært endel rusk i maskineriet, men det ser ut til å ha løsnet opp igjen nå, basert på både hva jeg selv ser og andre her på IF har rapportert.

Så senest et par uker etter innvilget kort, burde du se poengene på SAS-indikatoren. Og kanskje enda litt tidligere.

Calling and Pledriko like this.
  16. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    Fruen har fått voucher på AmEx classic. Kan SAS kansellere voucher hvis hun sier opp kortet?
    Hun skulle gjerne begynne å bruke et annet nå

17. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,437
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, når voucher er mottatt trekkes den ikke tilbake.

18. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har fått satt kredittgrense på kortet sitt som var kunde før sommeren 2021? De som ble kunde etter har allerede fått kredittgrense i følge informasjonen.

Jeg håper de bruker alle de årene jeg har hvert kunde som grunnlag for kredittgrense og ikke andre kredittgrenser i gjeldsregisteret. Årevis med punktlig betaling bør bety noe.

Calling liker dette
  19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,238
    Bonuspoeng:
    293
    Var kunde før 21 og fikk kredittgrense i forbindelse med bytte av kort. Og en absurd høy grense i forhold til inntekt og andre kort jeg har. Men ser jo at noen også får lav grense uten at de selv ser grunn til det.

20. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,822
    Bonuspoeng:
    183
    Er det uråd å booke Star Alliance flights med CT på nettsida til SAS? Når eg søker opp og finn billettar, hukar av for at eg skal nytte CT og bestiller, so vert eg trukken full poengsum. Er dette normalt? Må eg ringe for å få billettane til den prisen eg skal ha? CTen går ut 30.04, so det brenn litt om eg må ringe.

Edit: Ein kan berre booke *A med CT for inn til to personar på nettsida. Skal ein ha fleire med på same bookingen lyt ein ringe.

Last edited: 29. april 2022
    AirMags liker dette

Del denne siden