Jeg har søkt om et AmEx kort nummer to (Elite, har allerede Platinum).
Etter å ha søkt valgte jeg PIN-kode, og fikk så en kvittering på skjermen om at "søknaden er nå under behandling". Dette skulle ta inntil 10 dager. Fikk også et gjenpartsbrev i posten etter kredittsjekk.
Nå etter 10 dager har jeg ikke hørt noe som helst. Ikke en mail, ingen ting. Heller ikke noe avslag. Når man søker reklamerer de med "svar på 30 sekunder".
Når jeg ringer dem sier de at de kan se at de har mottatt søknaden, men "vet ikke noe mer, prøv å vente 7-10 dager til". Denne har jo sikkert gått til manuell behandling av en eller annen grunn, men skal vel uansett "behandles".
Dette virker litt useriøst, særlig i kombinasjon med manglende poengoverføring som det postes over her.
Er det vanlig med rot i søknadsprosessen også?
Prøver å planlegge litt rundt statuspoeng inneværende periode, og det er jo ikke så lett når AmEx er involvert....
Er for øvrig meget fornøyd med Platinum og Centurion line, har ikke opplevd mye feil der (enda).
Last edited: 12. mai 2022