SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,376
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde å lete på nettsiden til Amex, er det noen Premium -> Elite oppgraderingskampanjer på gang nå?
     
  2. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,322
    Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    De venter vel på at noen skal komme og løpe i hamsterhjulet som gir strøm til serverne? Og det burde skje innen 7-10 dager?
     
    Erlingni liker dette
  3. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Sant nok! "Prøv igjen om 7-10 dager" virker som en gjenganger her, uansett problem. Autoreply.
     
    The_Dude liker dette
  4. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    453
    Bonuspoeng:
    63
    Har fått poeng flere ganger denne måneden, men her er problemet at jeg ikke får logget inn hos Amex.

    Får bare denne meldingen om og om igjen:
     
    The_Dude liker dette
  5. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,322
    Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel ikke utenkelig at de outsourcet første linje når de introduserte chat.
     
    tobeornot999 liker dette
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,914
    Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Spratt inn endel poeng hos meg nå iallefall
     
  7. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,322
    Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen endring her
     
  8. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen poeng som er overført i mai her heller
     
  9. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har noen løsning på manglende efaktura for SAS-Amex? Har aldri fått det etter upgrade til Elite tror jeg. Skulle bare inn og sjekke noe, og der stod det at "noen tusen" hadde forfalt 10. mai.
    Har ALT annet på efaktura og avtalegiro, så kunne lett gått meg forbi ganske lenge..
    Hjelper det å ringe kundeservice for dette?
     
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,383
    Likes mottatt:
    6,613
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk tilsendt eFaktura før helgen etter noen måneders opphold, så mulig det er i orden igjen?
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Tvilsomt.
    Jeg har vært i kontakt med både Amex og banken og begge har "alt under kontroll"
    Amex hevder de har sendt faktura og det er mottaksfeil hos banken. Banken hevder Amex ikke har sendt noe da de ikke har mottatt noe..

    Heller nok i retning å tro at det er Amex som er problemet her..
     
  12. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har prøvd har ikke hjulpet for min del. Hun forklarte at de var delvis klar over problemet og logget en sak på det. Var opptatt av hvilken bank jeg hadde (Sparebank 1)
     
  13. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hei. Noen som vet hva den rabatterte lounge prisen er når du har Amex Elite? Vanlig sats er vel 279
     
  14. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    Har Nordea her, til info.
     
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,478
    Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Også jeg fikk, uten å ha kontaktet dem, plutselig efaktura igjen i slutten av forrige uke. Som @trygveat

    Men det kan hende dette skjedde fordi jeg har hatt efaktura hos dem tidligere, selv om det var før jeg nedgraderte kortet fra elite.
     
  16. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,400
    Likes mottatt:
    5,586
    Bonuspoeng:
    183
    Siste poengoverføring var 30. april her. Intet nytt for mai?
     
    MadsVaHa liker dette
  17. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    653
    Bonuspoeng:
    93
    Samme hos meg. Siste vellykkede poengoverføring er 30. april. Så noen mislykkede overføringer 1. mai før det stopper opp. Venter også på en CT (både mail og aktivert på SAS sine sider) som ble opptjent for ca. 14 dager siden. Antar at AMEX har en "fellesfeil" som påvirker det meste med Eurobonus.
     
  18. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,376
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Da er vi i samme båt...
     
    Cforoe liker dette
  19. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran Moderator

    Innlegg:
    3,697
    Likes mottatt:
    23,245
    Bonuspoeng:
    183
    +1 i samme båt.
    Får satse på at dette blir løst fortere enn BillKill-koblingen :D
     
    Cforoe liker dette
  20. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,322
    Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Tror "fellesfeil" er nøkkelordet her, men litt usikker på hva feilen egentlig skulle være.

    For å spørre: Har _noen_ her fått poeng siden begynnelsen av mai? Jeg mener å ha lest ja, men bekreft det gjerne.

    Om noen får, men ikke andre, så er det neppe APIet mot SAS som er problemet. Da er det heller noe med kontostatus og slike ting hos Amex som gjelder. Kan det f.eks være noe med oss som til stadighet må betale inn på kortet fordi vi alltid når grensen før fakturaforfall? Jeg har fremdeles ikke betalt noen "ordinær" faktura til Amex, må sette over penger opp til 2 ganger i måneden (stod med dobbel husgjeld/mellomfinansiering når jeg søkte om kortet).
     

Del denne siden