SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det fungerer dårlig.

Hm, det hadde jeg ikke sett. Takker.

K

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Har du importert data fra pdf til Excel? Eller bare kopiert inn? Skal gå an å få inn data som tabell.

democomputer liker dette
  3. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Excel likte ikke Amex sin pdf. Klarte ikke å tolke riktig. Men direkte nedlasting fra aktivitet, og ikke faktura, gir mulighet til excel direkte, så da er jeg happy!

K

holmen liker dette
  4. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det endelig mulig å oppgradere igjen.

https://www.americanexpress.com/nb-no/bytt-kort/sas-premium-til-sas-elite

Søk senest 15/7 2022 og få 30 000 EuroBonus Ekstrapoeng, som tilsvarer en tur-returreise med SAS i Europa.Tilbudet gjelder for deg som har er SAS Amex Premium, med forbehold om at du handler for minst 45 000 kr t.o.m.den 15/10 2022. Poengene overføres senest december 2022. Legg merke til at du ikke kan benytte deg av flereoppgraderingstilbud fra American Express under samme tidsperiode da ditt SAS Amex Premium må være aktivt nårbonusen utbetales.

Maggie liker dette
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig fra Classic til Elite på samme kampanje?

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Så du skal oppgradere fra Premium til Elite, men får bare bonus hvis Premium er aktivt i desember? Nice one, Amex

7. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    Spør amex via chatten, så får du bekreftet det svart på hvitt. Da kan du hvertfall klage hvis poengene ikke kommer.

Maggie liker dette
  8. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93
    Maggie liker dette
  9. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    :rolleyes:
    upload_2022-6-21_11-51-38.png

Sikkert en skriveleif, men bør vel bekreftes..

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Sikkert? Men burde man ikke oppgradere til Premium først og så heller oppgradere Premium->Elite på neste kampanje?

11. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det nok inviduelt da man også må time dette med tanke på statuspoeng og ct, i tillegg til kampanjene.

12. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Ringer dem i morgen for å avklare diverse:

* Hva skjer med de 30k poengene jeg ennå ikke har fått for Premium
    * Kan statuspoeng skyves noe?
    * Avvente ny kredittgrensevurdering (står ansvarlig på noen andres lån i noen uker til)

Edit: Forhørte meg i chatten. No-go allerede ved første spørsmål. Agenten sa jeg ville miste den orginale bonusen om jeg oppgraderte nå. Noen som husker premiumkampanjen i februar? Og kommer sign-on alltid på siste datoen som er lovet ("innen dato xx/yy")?

Last edited: 21. juni 2022
  13. The_Dude

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    De anbefalte meg å ikke oppgradere nå, ettersom jeg da ville miste bonusen fra premium-kampanjen (som skal komme innen 31/7 eller 31/8 - husker ikke)

14. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    er det mulig å bestille AmEx ekstrakort mens man venter på hovedkort? det tar så lang tid..

15. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har hatt et AMEX Premium siden februar, men fikk bare 5 000 i kredittgrense. Jeg tenkte egentlig at dem øker kredittgrensen etter hvert som jeg betaler fakturaene i tide, men det har så langt ikke skjedd.

Er det vanlig å få såpass lav kredittgrense som ny kunde hos AMEX? Er det håp at dem øker kredittgrensen?

Jeg har jo riktig nok ganske mange kredittkort :rolleyes:, men har aldri hatt en enste dag mislighold på noen av dem (og ellers en - synes jeg - grei økonomi).

Jeg vet at det offisielt ikke er mulig å innbetale en positiv saldo på kortet - men har det i praksis noe betydning mtp. forsikringen som er med i kortet eller CT/poengopptjening?

16. The_Dude

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk også 5k ettersom jeg er medansvarlig på ymse lån. Tok kontakt, forklarte situasjonen og fikk 20k på rappen. Så får du kredittgrensekarantene i 6 mnd.

20k er jo bedre, men brukes fort opp. Jeg betaler derfor inn titt og ofte, men skjelden for mye. Forlater et stort lån straks og vil da be om ny vurdering da 20k fort er upraktisk lavt.

themichael liker dette
  17. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært 60-150k i pluss på ene kortet i over et år snart, så har ikke noe praktisk å si. Tror dog at de bare er garantiansvarlig ved svindel for beløp inntil kredittgrense (dog er jeg ikke helt sikker på dette). Det påvirker ikke CT/poengopptjening eller slikt på noe som helst vis.

The_Dude and themichael like this.
  18. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for hjelpen!
    Jeg har ringt dem og det viser seg at mitt gamle SAS Amex Classic har fått tildelt en ganske romslig kredittgrense. Det var litt rart for meg - jeg trodde egentlig at også den bare hadde 5 000. Så hadde jeg heller ikke brukt dette kortet til noe (den ble egentlig bare brukt for å utnytte en velkomstbonus :rolleyes:).

I hvert fall var hun i telefonen både hyggelig og behjelpelig og flyttet kredittgrensen over til Amex Premium. Nå bør det nok holde for store utgifter også :D.

The_Dude liker dette
  19. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,310
    Bonuspoeng:
    93
    Da ser det ut til at Amex Elite kortet skal «forbedres» med en prisøkning på 19,4%. Jeg fikk også økning på Platinum så jeg regner med alt øker kraftig også de lavere kortene?

tobeornot999 liker dette
  20. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,246
    Bonuspoeng:
    183
    Platinum blir 650 pr mnd, premium 100.
    Opp fra 550 og 85.

Del denne siden