SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Apropos nye kort. Finnes det kampanje på oppgradering fra Premium til Elite nå?
     
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel noe man må se an etterhvert som AmEx kjører kampanjer, og samtidig måle opp i nytte/verdi med hva man har fra før av.
     
    The_Dude liker dette
  3. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Finnes det et standard opplegg for maksimering av sign-on bonuser, eller tar man det bare som det kommer?
     
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Nei.

    Men det krever litt tålmodighet, og kampanjene har kommet igjen og igjen - om enn med litt ujevne mellomrom.

    Tålmodighet kreves også mens man venter på ekstra-poengene i kampanjene, siden det er minimum spend perioder og deretter lang ventetid før poengene endelig lander hos SAS. Regn med minst et halvår venting inkl spend-perioden.
     
    The_Dude liker dette
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Som forrige taler skriver, det krever tålmodighet, og riktig timing.
    Mye å passe på, så man må vel egentlig vurdere om det er verdt tiden det tar. Jeg stemmer på nei.
     
    PerFlyer and The_Dude like this.
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er grunnen til at jeg samler alle bonusbestillinger på SAS MC. Der er det faktisk ganske greit å få med seg refusjoner.
     
    Bolle, holmen, Maggie and 1 other person like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg pleier også å gjøre det. Tipper jeg kjørte alt på Amex for å nå et omsetningskrav. Tabbe. :rolleyes:
     
  8. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk også poeng for noen dager siden, men nå samler det seg opp igjen. Så virker ikke som de har fikset feilen, bare kjørt et script for å få lesset over noen poeng.
     
  9. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk poeng idag selv. Ser at de prøvde å overføre poeng 2. mai, alle disse feilet, alle disse gikk gjennom 21. mai. Det kan jo være at noe hikket og systemet prøver igjen automatisk etter oppsatt tidsintervall?
     
  10. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på når kredittgrensene kommer jeg. Både samboer og jeg tok et par refunderbare dummybookinger i dag for å ha litt ekstra omsetning på kortet i mai og med det kanskje få litt høyere kredittgrense. Har sannsynligvis ikke noe å si men det skader jo heller ikke akkurat. Hvis de tilfeldigvis ser på utestående saldo når neste faktura genereres og bruker det som en faktor så.. ja..

    Det skulle vel være klart i juni?
     
    Insomnia4u liker dette
  11. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ingen som vet, helt sikkert, men det kan muligens slå negativt ut.
    Etter at gjeldsregisteret kom får utstederne tilgang til total kredittgrense og samlet utestående saldo på kredittvurderingen.
    Score og kredittgrense beregnes ofte automatisk av kredittopplysningsbyrået.
    Det er det ikke nødvendigvis formildende at pengene skyldes til samme bank som ber om kredittvurderingen.
    Jeg er i hvert fall påpasselig med å ikke har for stor bruksrate når jeg søker om nye kort.
     
  12. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Chattet med AMEX support via appen for et par uker siden og fikk da vite at mitt kort går over til kredittkort 8. juni. Dette er forøvrig samme dag som faktura blir generert, så kan virke som at de flytter over den dagen de generer faktura for deg.
     
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    En stund siden har jeg bestilt et AMEX Premium kort med 30 000 ekstrapoeng (forutsatt 36 000 i omsetning i slutten av mai). Nå mangler jeg 3 000 kroner.

    "Dessverre" er jeg for tiden i Tyskland og her sluttet mange kort terminaler å virke allerede tirsdag (pga en feilet software oppdatering!). Nå begynner det å haste og jeg lurer på: Må jeg påregne problemer dersom jeg nå bare bestiller en SAS Plus Pro reise for 3 000+ kroner som jeg avbestiller igjen etter jeg fikk bonusen?

    Normalt sett ville jeg klart omsetningen uten å jukse, men her var jeg nå bare uheldig (dobbelt uheldig faktisk - jeg hadde også tenkt å score en del dobbel poeng med SAS MC). :mad:
     
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Bestill reise. Omsett for de 3000 ekstra i løpet av fremtiden. Deretter kansellerer du reise.

    Jeg er selv i en situasjon hvor jeg kommer til å bikke over kravet for en CT, og så kommer til å få refusjoner igjen som gjør at jeg faller under.. før jeg faller over igjen i løpet av året.

    Sånn er livet med en veldig usikker reisefremtid og alle billetter bestilles i sas plus pro med flere alternative reisedatoer og ta høyde for alt mulig rart.
     
    themichael liker dette
  15. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Om du har Thon-senter i nærheten av deg, så kjøp dittgavekort (kan betales med amex - koster 13 kr i gebyr pr gavekort du kjøper, så for 3k på gavekortet betaler du 3013). Deretter kan du i verste fall hvis du ikke rekker å bruke det opp og senteret har matbutikk, så kan du kjøpe gavekort på den/de butikkene f eks.
     
    tobeornot999 and themichael like this.
  16. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Ville kjøpt en fullt refunderbar reise i høst+, og ikke avbestille før du har fått poengene. Om du bor ved OSL, hvorfor ikke kjøpe en fredagsflyvning på biz og drikk dere fulle i loungen før dere avbestiller?
     
  17. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Husk å fyll opp termosen med vin før dere forlater loungen.
    Helst brennevin hvis det er å oppdrive, før pirattaxi hjem.
     
    Spielhaug, The_Dude, Henrik and 10 others like this.
  18. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Hahahaha fantastisk :D
     
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Liker ironien din, her. Og ved en tilsvarende anledning tidligere.

    Det er rett og slett ikke alt som er greit å gjøre, selv om det kanskje er teknisk mulig. Håper @The_Dude også skrev det han sa som en spøk.
     
  20. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal innrømme at jeg har fyllt opp en termoflaske med 7up free fra lounge en gang, før en langtur. Men det var bare en halvliter altså! :-D

    Vanligvis ville jeg ikke ha gjort dette, men i det siste har SAS begynt å servere Sprite istedenfor Sprite Zero som står i menyen, og jeg blir fort litt rastløs i bena med så mye flytende karbohydrater..

    Men å fylle den med vin? Nei, det hadde jeg ikke gjort. Det krysser grensen til blodharry.
     
    tobeornot999 and Xflipper like this.

Del denne siden