SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Amex har ingen mulighet til å vite hva du handler på Kiwi, og jeg tviler på at de hadde brydd seg om at du kjøper gavekort uansett.

tobeornot999 liker dette
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Paypal feks…..

tobeornot999 liker dette
  3. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan da?

4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøp gavekort på dittgavekort.no. De tar amex, kan toppe opp inntil 5000 kr på ett gavekort, og koster deg 13 kr i gebyr. Kan hentes ut på senter med kode, så gratis frakt. Kan brukes på alle Thon-sentere i hele Norge.

marekz liker dette
  5. Eldair

Eldair Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, spørsmål rundt det å kombinere signup bonus og upgrade bonus.

Når en bestiller et SAS Amex Premium kort så får man nå 10.000 poeng hvis en bruker 36.000kr før 31/5. Samtidig har de en kampanje hvor en får 30.000 poeng hvis man oppgraderer fra Premium til Elite før 31/12. Kan man da få 40.000 poeng total hvis en bestiller et Premium kort nå, oppgraderer det til Elite, og bruker 36.000 før 31/5? Eller vil 10.000 poeng kampanjen bli kansellert siden man teknisk sett ikke har et Premium kort lengre?

Uansett så vil det være bedre å bestille et Premium kort nå og oppgradere med en gang, enn å bestille et Elite kort direkte som bare gir 20.000 poeng bonus.

6. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    113
    Du må gjerne ha akkurat det kortet du skal få bonus for helt til bonusen er kommet på EB konto. Kommer nok flere kampanjer etter hvert, ta en i gangen

7. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    453
    Bonuspoeng:
    63
    +1 og vent til det kommer bedre kampanjer. Det var en på 60k for premium og 100k for elite for ikke så lenge siden.

8. sopranoss2

sopranoss2 Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Oppgraderte nettopp fra Premium til Elite, og lurte på når man kan forvente at de 30 000 poengene blir overført?

9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    Fra oppgraderings kampanjen de har nå:

Søk senest 31/12 2022 og få 30 000 EuroBonus Ekstrapoeng, som tilsvarer en tur-returreise med SAS i Europa.Tilbudet
    gjelder for deg som har er SAS Amex Premium, med forbehold om at du handler for minst 45 000 kr t.o.m.den 31/03
    2022. Poengene overføres senest Maj 2023

Poengene pleier komme fra midten til slutten av måneden de angir som "senest", så har du klart/klarer omsettingskravet, så kan du regne poeng i Mai en gang..
    Elitekortet du oppgraderte til må være aktivt når poengene utbetales

sopranoss2 liker dette
  10. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,420
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan funker det om jeg får refusjoner på kortet nå etter jeg har fått 2x CT?

Jeg antar jeg ikke mister CT, og jeg vil jo måtte bruke tilsvarende mengde penger før jeg får poeng for transaksjoner igjen, men vil forbrukstelleren resettes etter nyttår slik at jeg starter på null, eller vil jeg starte i minus?

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du starter på null ved nyttår, så refusjoner før det vil ikke påvirke neste år. Får du refusjoner etter det derimot vil du miste opptjening mot CT

markus liker dette
  12. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Er på en kampanje på Elite som skulle gi 20 eller 30k innen 31.12. Signet på en gang i juli. Noen andre som er på tilsvarende som har ikke/fått bonusen?

Hadde vært topp å nedgradere før 31.12 :)

Maggie liker dette
  13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Som det skriver gjentatte ganger i tråden, poengene kommer ikke før datoen Amex nevner :) heller senere.

14. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer nødvendigvis ikke. Forrige 30k bonus kom i to bolker, på to ulike datoer, begge før deadline.

Maggie liker dette
  15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra, da er svaret at poengene enten kommer litt sent eller litt tidlig en eller to bolker.

Flyingdutchman and Xflipper like this.
  16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Eller at de ikke kommer i det hele tatt fordi Amex IT til slutt har klart å blokkere samme person fra å få velkomst og/eller oppgraderingsbonus flere ganger o_O

17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    La oss nå håpe at Amex It tar masterclass hos SAS It.

tobeornot999 liker dette
  18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Støttes :p

19. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,
    Er det noen som har overblikk over forskjellen mellom Amex' sin reiseforsikring og e.g. Storebrand eller Frende sine? hva er de største forskjellene på disse og bør man ha begge?

20. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    18
    Det lurer jeg også på. Jeg har ikke tegnet noen reiseforsikring utenom det som tilbys av kreditkortutstedere de siste årene. I år brukte jeg kreditkortforsikring under reisen for første gang, men da var det via et annet kortselskap. Måtte sende inn kravet til Gouda forsikring ved å fylle ut et enkelt skjema og legge ved alle nødvendige vedlegg. Fikk bekreftelsen om at saken er mottatt med en gang og ca. 10 dager senere fikk beskjed at kravet var godkjent. Har sjekket litt i etterkant og fant ut at forsikringsproduktet som tilbys av mitt kortselskap ‘gratis’ er ikke så veldig forskjellig fra det som tilbys av det aktuelle forsikringsselskapet. Når dette er sagt, så dreide det seg i dette tilfellet om en liten medisinskrelatert sak og beløpet var ikke stort heller.

Det kunne vært interessant å høre om noen har lignende erfaringer med reiseforsikring som tilbys via AmEx.

Del denne siden