SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,859
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan gå inn på SAS.no, starte en poengbooking så kommer alle opp der.

jtmath liker dette
  2. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    kDer kommer det bare opp 1ct og jeg skal ha 2..viser de bare 1 av gangen? Vis jeg ringer CT tlf så kan jeg vel få greie på alt der?

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,859
    Bonuspoeng:
    293
    Min viser fem. Som passer bra med 2 x Elite + 1 x Premium for i år.

4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Minn erfaring er at begge telefon nr klarer å opplyse om Antall CT

5. MfFlyer

MfFlyer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Bare for info, så har jeg idag gjennomført 2 forskjellige transaksjoner via PayPal med Amex. Vet ikke om PayPal vs. Amex problemet er løst permanent nå, men ville bare opplyse om at det virker nå siden jeg vet flere andre har hatt problemer med dette.

tobeornot999 and stekus like this.
  6. Tonjemo

Tonjemo Medlem

Likes mottatt:
    409
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ikke ut til at jeg får poeng fra Amex, er dette et kjent problem?
    (Har skjedd tidligere også men nå hadde jeg glemt å sjekke det på en stund)

lurer også på, fikk kort i november i fjor, når burde jeg få ny runde med 20000 poeng?

7. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk statuspoeng på dagen 1 år etter forrige gang nå i oktober. Så sjekk når du fikk poeng i fjor (kjør eksport inne på SAS Eurobonus-siden for å få lang historikk om nødvendig)

8. Tonjemo

Tonjemo Medlem

Likes mottatt:
    409
    Bonuspoeng:
    63
    Takk. Det er feil hos Amex igjen. så det ble den vanlige "saken er vidersendt, vennligst vent 5-7 dager"

9. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    Amex sine systemer fungerer alltid, 50% av tiden. (og 20% når det gjelder den CT-telleren). hehe

Tonjemo liker dette
  10. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan fungerer det i praksis når man oppgraderer et AMEX (fikk tilbud om 30 000 poeng ved oopgradering fra Premium til Elite)?

Om jeg husker riktig fra tidligere svar, så får jeg vel beholde Companion Ticket som allerede er ferdig opptjent i år? Det er bare "ufullstendig" opptjening som man tapper, er det korrekt?

Har det noe å si at jeg kanskje får et eller annet refusjon og faller under 150 000 i omsetning igjen etter at jeg har oppgradert?

Virker kortet fremdeles til man får nytt kort? Må jeg vente til jeg får AMEX Elite for å samle omsetning til omsetningskravet på 45 000 kroner i det nye kortet, eller teller omsetning jeg har etter oppgraderingen på min eksisterende AMEX Premium allerede for det kortet jeg oppgraderer til?

11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293

når jeg oppdaterte i høst fikk jeg ny status i appen med en gang og det ble trukket høyere gebyr, og brukte gammelt kort som "nytt" inntill det nye kom i posten.

beholdt som du skriver ct opptjent, men mistet opptjening mot ny ( som var ca 0kr)

Når CT først er gitt trekkes de ikke tilbake selv om en får refusjon, men på et oppgradert kort vil det da settes som minus på forbruk og eb opptjening.

så lenge status er forandret i app skal det telle mot omsetning på nytt kort ja.

themichael liker dette
  12. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Så bra. Takk for utfyllende svar! Da håper jeg at jeg får innvilget kortet :).

13. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Selv om mye virker teknisk litt utdatert hos AMEX gikk det utrolig enkelt å bytte kortet:

Taste inn nåværende kortnummer, klikk på "bytt kort" og så var det ferdig. Flott, gleder meg til 30 000 poeng :cool:.

upload_2022-12-7_17-57-1.png

paramberg liker dette
  14. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Hei. Har lyst til å få brukt årets CT før 31.12 og tror det skal bli til et varmt og solrikt sted utenfor Europa. Noen som vet hvilke av slike paradisøyer som er enklest å finne bonusbilletter til? Tenker her på noe i stil med Mauritius, Seychellene, Saint Lucia, etc ... Vet om Bali og Thailand, men ville foretrukket andre destinasjoner

15. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Isla Mujeres syntes jeg var bra. Et av de enkleste stedene å finne biz bill til. Selv 4 biz bill dit i høstferien var rimelig greit å finne. Man flyr til Cancun med TAP eller Turkish.

16. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man bruke to oppgraderingstilbud samtidig?

Som man ser litt lengre opp, har jeg nylig oppgradert fra Premium til Elite (skal gi meg 30 000 peong - jeg har ikke fått nytt kort ennå, men kortet er allerede oppgradert i appen).

Nå har jeg også et gammelt SAS Amex Classic, der jeg har et tilbud om å oppgradere til SAS Amex Premium for 20 000 poeng. Tror folk her inne at man kan benytte to slike tilbud samtidig?

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke hatt mer enn 1 kort om gangen selv, men flere her har meldt om at dette går bra fordi hvert kort behandles for seg hos Amex.

themichael liker dette
  18. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har fått poeng fra kampanje 15.7.22 oppgradering Classic>Premium?

Screenshot 2022-12-11 at 19.46.09.png

19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Venter på de samme poengene her også.

Men når Amex skriver "senest i desember" er det ikke uvanlig at dette kan bety "mot slutten av desember". Sist gang på tilsvarende kampanje, kom poengene rundt 20. i måneden de hadde satt opp for utbetaling.

20. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Da nærmer det seg årsskiftet og jeg er noen 1000-lapper unna å nå kravet for CT. Er det noen som vet om å det å bruke 5K på et Kiwi gavekort på Kiwi vil funke som boost på omsetningen uten at Amex ser rødt?

Del denne siden