SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,442
    Bonuspoeng:
    93
    Det er foreløpig ikke lagt inn i medlemsvilkårene (punktet for Oppsigelse og Heving av Avtalen og Oppsigelse av Avtalen) for kortet, og det er vel dem man formelt aksepterer når man søker.
     
    Insomnia4u liker dette
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Ettersom jeg forstår gjelder dette kort bestilt etter 1.febr? At de ikke kan endre reglene med tilbakevirkende kraft. Eller?
     
  3. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,285
    Likes mottatt:
    4,670
    Bonuspoeng:
    113
    Synes det er greit at de «kreative» blårussene som skal hanke inn nye kunder med lokketilbud får steke litt i eget fett.
    Pisket lett med en speket uer burde de vært :mad:

    Hvorfor er det ingen som premierer lojalitet, dvs gir fordeler som øker jo lengre man blir, og jo mer man bidrar?
    Det heter jo lojalitetsprogram, ikke lokkeprogram?
     
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,442
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det gjelder ikke med tilbakevirkende kraft. Poenget mitt er om at man trykker på medlemsvilkårene ved ny søknad står det ingenting det om gebyr ved oppsigelse.
     
  5. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Er de veldig nøye på 'ekstrakortbrukere' som ønsker å bli hovedkortbrukere?
     
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,576
    Likes mottatt:
    22,630
    Bonuspoeng:
    183
    Nøyaktig dette har jeg utfordret "kortansvarlig" på an evening of conversation på. Hun kunne ikke gi et godt svar...
     
    kiev liker dette
  7. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    10,365
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er ikke overasket over at dette kommer, vet om flere som nedgraderer Elite så fort de har fått grunnpoengene... o_O

    Men jeg er også helt enig at de burde premiere lojalitet... Har man hatt kortet i 5 år så burde man for eksempel fått 25.000 grunnpoeng istedet for 20.000.
     
    Cumulus, EndreD, paron and 5 others like this.
  8. TommeLommer

    TommeLommer Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Noe i veien ved å vente på statuspoengene mine iår, avslutte Elite og kjøre invite og 60000på kona i år? Så eventuelt skifte tilbake til egen elite neste år muligens med en ny bonus
     
  9. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    10,365
    Bonuspoeng:
    183
    De sender vel vanligvis ut beskjed om at at de har oppdatert regler.
    Vanligvis som en del av faktura?
    Hvis du ikke sier noe så aksepterer du vilkårene, hvis så kan du si opp avtalen uten ekstra kostnader.

    Vet spørs vel hvor lenge du må vente, men må vel kanskje regne med å måtte betale for statuspoengene hvis du avslutter Elite før perioden er over, ref. diskusjonen over her.
     
  10. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    761
    Likes mottatt:
    4,080
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er kampanjen jeg har ventet på, er det noen som er villige til å invitere meg med en link (på PM)?

    Lenke mottatt - takk!
    (trenger ikke flere)
     
    Last edited: 02. febr 2024
  11. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,285
    Likes mottatt:
    4,670
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, to stykker som spiller ping-pong annenhvert år med nye emailadresser er jo absolutt det de legger opp til.
    Den professoren i markedsføring som fant på å snu «lojalitetsprogram» til å bli «lokke-nye-kunder-program» burde vært kjølhalt FØR han ble pisket med den spekede ueren.
    Det vil alltid være noen som gamer systemet, mens de (oss:oops:) lojale idiotene betaler festen.
     
  12. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Kan sikkert send deg en kode men det virker ikke akkuratt nå,iallefall ikke for meg.
    Når jeg lager invitasjon lenke så skjer det ingen ting.
    ps:står forsatt ikke noe om evt omsettningskrav.
    Vilkår

    ¹ Ved å invitere en venn godtar du disse vilkårene.

    1. Du som kortmedlem kan ikke invitere deg selv. American Express kommer ikke å utbetale bonus til deg hvis dette skjer.
    2. Retten til å bruke programmet baseres på din samlede kredittverdighet og andre faktorer, inklusive din kontohistorikk hos American Express.
    3. Kun nærstående. Du kan bare invitere venner, familie, kolleger og andre personer i omgangskretsen din.
    4. Be om tillatelse. Før du inviterer en venn, må du forsikre deg om at du har samtykke fra vedkommende, samt informere om at invitasjonen gjelder søknad om et kredittkort. Tilbudet gjelder ikke hvis du bokmerker noe trinn i søknaden i nettleseren. Å sende invitasjon uten samtykke betraktes som spam.
    5. Tilbudet gjelder kun hvis vennen din ikke allerede har eller har hatt et American Express-kort de siste 12 månedene. Både hoved- og ekstrakortinnehaver regnes som eksisterende kunder.
    6. Vennen din må søke via den spesifikke invitasjonen fra deg.
    7. Vennen din mottar poengene etter at beløpskravene er oppnådd. Beløpskravene varierer avhengig av produkt.
     
  13. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Punkt 7?
     
    trygveat liker dette
  14. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Det har ikke kommet opp noe omsetningkrav ennå,så mistenker att det er derfor man ikke får lage link for a melde på venner. Ingen jobber før Mandag så vi får se da.
     
  15. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Gå inn i appen og lag en link der.
     
  16. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    761
    Likes mottatt:
    4,080
    Bonuspoeng:
    93
    E-post etter godkjent søknad (min utheving), 20000 statuspoeng er allerede på konto.

     
  17. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Står i brevet at man MÅ lage link direkte fra maien for å bruke tilbudet.
     
  18. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Dere som har gjort det; er det ulike poeng for ulike kort? F eks elite signup gir 60k, premium gir 30k osv? Ingenting som tyder på at det er omsetningskrav av noe som helst slag?
     
  19. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Prøver å løfte opp spørsmålet mitt litt.. Kanskje noen har erfaring med det.

    Har et familiemedlem som har hjulpet meg å samle poeng med ekstrakort de siste årene, men i utgangspunktet ønsker seg et eget kort. Ikke nødvendigvis nå. Det står at dette tilbudet ikke gjelder ekstrakortmedlemmer. Bør da ekstrakortet kanskje sies opp for å kunne søke hovedkortet med velkomstpoeng i fremtiden?
     
  20. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Står at det kan gjøres i appen og gjør du det, så sier vilkåra en omsetning på 20k. Usikker her om de har oppdatert vilkåra…
    IMG_8105.jpeg
     

Del denne siden