SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    290
    Likes mottatt:
    1,553
    Bonuspoeng:
    93
    Billie Eilish skal ha konsert i Oslo neste år og på instagramsiden hennes står det: (@americanexpress card members will also have early acces to a limited supply of tickets when using your amex card to buy tickets).
    Det er også presale på Live Nation.

    Tror dere Sasamex-kortet mitt fungerer til «early acces», og ville det vært gjennom Live Nation?

    Forøvrig vil billetter til konserten være løsningen på bursdagsgaven til min datter, og kan vel hende faren også blir med på konserten:D
     
    kiev and NoLimit like this.
  2. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,284
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo bare å prøve, men ofte er co-branded-kortene som SAS ikke kvalifisert, og man må inn med Centurion line og lignende. Men som sagt bare å prøve. Og rapportere resultatet tilbake så klart.
     
    Gnilre liker dette
  3. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    374
    Bonuspoeng:
    53
    Ikke direkte overførbart, men jeg kom inn Amex-inngangen på Crypto.com Arena i LA forrige uke med SAS Amex Elite. Stod ingenting i T&C om Centurion eller co-branded kort vedrørende inngang. Når det var snakk om loungen var det spesifisert Centurion-kort. Ticketmaster var offisiell billettleverandør der. De scannet kortet med en RFID-scanner og fikk grønt lys. Delkonklusjon: hvis de ikke har spesifisert det så kan man jo alltids prøve.

    Litt mer on-topic, kanskje: en periode jeg hadde Amex Gold fikk jeg av og til tilbud om førsalg på enkelte (lite interessante) arrangementer. Først på mail, og siden på app når det ble brukt. Tror det er mer sannsynlig at et tilbud vil komme den veien enn at man må registrere betalingskort før man får valgt billetter.
     
    Gnilre liker dette
  4. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har tidligere hatt Amex Elite og fikk 20.000 statuspoeng senest November 23. i Januar 24 valgte jeg å nedgradere til Classic. Hvis jeg oppgraderer til Elite nå, vil jeg få 20.000 nye statuspoeng nå, eller vil de komme i November 24?
     
    Kjetil L liker dette
  5. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    424
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    November 2024, det finnes ingen måter å få de tidligere på enn etter 12 mnd fra sist afaik
     
  6. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,111
    Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    113
    Det ahr vært litt flaks og uflaks. mange har fått dobbelt opp.
     
  7. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    443
    Likes mottatt:
    932
    Bonuspoeng:
    93
    60k poeng for "nye" kunder på Amex Elite tikka inn på arbeidernes fridag! Håper ikke de forbedrer CRM-systemene sine med det første :)
     
  8. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Merker at dette ikke er dagen for kognisjon, så jeg bare spør her.

    Ser at det er "verv en venn" kampanje, men er det noen oppgraderingskampanjer nå? CT tikket inn i natt, så på tide for meg å gå til Elite.
     
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har fått poeng for denne kampanjen?
     
  10. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    3,874
    Bonuspoeng:
    113
    Som du kanskje allerede har sett litt lengre opp, har både @FlyMCO og jeg fått disse poengene samtidig 16. april (for begge kampanjer). Om du mangler poengene, vil jeg nesten tro at du må ta kontakt med Amex...?
     
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Oppgradering eller nybestilling? Oppgraderingskampanjen (20000 poeng) som var rett før nyttår hadde utbetaling før 30. April, mens nybestilling (30000 poeng) hadde før 31. Mai. Jeg er på sistnevnte og har ikke fått poeng. 60000-kampanjen som kom etterpå var vel på de nye vilkårene med bindingstid og hadde derfor kjappere utbetaling.
     
    Jeanette and FlyMCO like this.
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,247
    Likes mottatt:
    8,639
    Bonuspoeng:
    183
    Finnes det fortsatt vervelinker for SAS Amex Premium? Slide into the DMs.
     
  13. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    573
    Likes mottatt:
    751
    Bonuspoeng:
    93
    Ja,men for å bruke vervelink kan du ikke hatt kort siste 12mnd.
    Jeg PM deg link anyways.
    .........
    ..........
    ...........

    amexkar1t.png
     
    Henrik liker dette
  14. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,247
    Likes mottatt:
    8,639
    Bonuspoeng:
    183
    Hjertelig. Vi avsluttet det i april i fjor, ringer Amex og verifiserer jeg så vi vet vi er utenfor 12-mndkravet.
     
    FlyMCO liker dette
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Nybestilling var det! Takk!
     
  16. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    290
    Likes mottatt:
    1,553
    Bonuspoeng:
    93
    Billie Eilish billetter fikk jeg tak i på forhåndssalget på torsdag. 3 billetter til min datter og to venninner, så jeg ble ingen Bad Guy:D Jeg brukte mitt SAS Amex kort, men så ingen link til noe prioritert forhåndssalg for Amex-kunder,
     
    Last edited: 06. mai 2024
    kiev liker dette
  17. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    473
    Likes mottatt:
    986
    Bonuspoeng:
    93
    Kom mail om ny vervekampanje i dag med doble poeng i forhold til tabellen et par poster opp, med unntak av Platinum, det gir x3 (1.500.000 amex-poeng).
     
  18. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    3,874
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan dele litt erfaring ang. chargeback hos Amex.

    Forrige uke tok jeg Taxi i Sofia (ja, da ber man kanskje nesten om å bli svindlet) og regningen endte på omkring fire ganger av det den skulle bli. Jeg insisterte på at jeg kun hadde kort med meg og betalt så med Amex.
    Rett etterpå sendte jeg kvitteringen til Taxi selskapet, som selvsagt ikke svarte.

    I dag tok jeg kontakt med Amex via appen. Dem ville bare vite noe få detaljer om hendelsen og hva som skulle være riktig beløp for turen. Rett etterpå kom meldingen "Vi har avsluttet din sak"......"Siden du er en verdifull kunde, har vi kreditert kontoen din med NOK...".

    Sett som forbruker må jeg si at det var en imponerende enkel prosess.
     
    indahla, EndreD, Calling and 14 others like this.
  19. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har nedgradert Amex kortet mitt. Jeg bruker allerede nytt kort, men venter samtidig på refusjon fra Ikea for et kjøp med det gamle kortet mitt. Skal refusjonen gå gjennom likevel? Har noen erfaring med det? o_O
     
  20. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Det går helt fint. Mener du til og med bare får minuspoeng i forhold ny poengsats.
     
    Skyline liker dette

Del denne siden