SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    567
    Bonuspoeng:
    93
    Se posten min ca 3-4 før din. Har du fått deg Elite før 2. april i år er det bare å nedgradere, jeg gjorde det på starten av denne uken selv, etter å ha fått 2 CTer og signup bonusen :D
     
  2. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    161
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Er det fortsatt vervekampanje på SAS Amex Elite med 60k poeng? Er det noen publisert utløpsdato på den kampanjen?
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,913
    Likes mottatt:
    22,580
    Bonuspoeng:
    293
    Ut måneden.
     
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    2,270
    Bonuspoeng:
    113
    AMEX har jo allerede kvittert ut inflasjonen med rimelige saftige prisøkninger på kortene, så personlig mener jeg ikke det er rimelig. Det som derimot vil være mer rimelig er om SAS endrer poengtabellene, men det ser ikke ut til å skje ifm. overgangen til ST så de holder en stund til..
     
    Nordlands liker dette
  5. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    161
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som er interessert i å sende meg en vervelenke? :)
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,913
    Likes mottatt:
    22,580
    Bonuspoeng:
    293
    Sendt PM
     
  7. connoisseur

    connoisseur Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan pleier dere å gå frem når AmEx begynner å «gaslighte» dere og nekte for at kampanjen man vet man har meldt seg på ikke eksisterer? :D

    Jeg brukte kampanjen som var tilgjengelig for alle via sas.no i desember 2023 som ny SAS AmEx-kunde, og som for så vidt også ligger klart synlig i f. eks. Wayback Machines internettarkiv fra desember.

    Må begynne å forberede meg nå som jeg ser andre har begynt å få utbetalt disse poengene (som utbetales ila. mai), og verken AmEx eller SAS har klart å bekrefte påmeldingen min når jeg har kontaktet dem de siste ukene...
     
    AirMags and Shyneno like this.
  8. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Men er ikke det bare noe som da bekrefter misstanken min?
    "Alt annet stiger" så hvorfor skulle ikke omsetnings kravene for CT også stige.
    For meg virker det logisk.

    Det jeg bare vile få frem, var at jeg mener det er mer enn 50% sannynlighet for at det skjer, og at folk ikke bør være overrasket om det skjer.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,012
    Likes mottatt:
    33,209
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir helt sikkert en justering, både her og der. Men jeg tenker som andre og sier, at nå før overgangen, under overgangen og i den umiddelbare fremtid etterpå er særdeles dårlig strategisk tidspunkt å gjøre den justeringen. Det kommer nok, men neppe før senvinteren / våren neste år når støvet har lagt seg. Og da kanskje med henblikk på status for overgangen. Hvis det er kaos og har vært/er et helvete tenker jeg de ligger lavt i terrenget enda lenger.
     
  10. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Mener du at dersom det blir kaso med SAS IT for SAS sin overgang fra SA til ST, så vil ikke amex gjøre noe med sine omsettningskrav for CT, og utsette det et år.
    Men dersom det meste går smertefritt så er det større sannsynlighet for at det skjer i 2025?

    Nja, det er jo en mulighet, usikker på hva jeg håper på da.
     
    RoadKing liker dette
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,915
    Likes mottatt:
    2,505
    Bonuspoeng:
    113
    Du håper på at det øker så snart som mulig? De fleste her vil vel tenke omvendt.
     
  12. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Nja, det var vel ikke det jeg skriver. Du må lese hele posten min i sammenheng, og ikke bare quote en setning.

    Men om jeg må velge, så er økning av omsettnignskrav et mindre problem for meg, enn at kontoen min hadde 1år med kaos/helvete som RoadKing skriver som en mulighet.
     
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    RoadKing mener ikke at det skal bli kaos i forbindelse med overgangen. Eller det vil si.. Jeg tolket ihvertfall det han sa som at det er dumt for Amex å endre på vilkårene når kundene er mindre lojale enn vanlig pga alliansebytte
     
    RoadKing liker dette
  14. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, jeg tolket det heller ikke som at det skal bli kaos, men at det kunne bli kaos, og at amex ville da se det ann...
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,012
    Likes mottatt:
    33,209
    Bonuspoeng:
    293
    @Jorge og @sam11net , dere har begge tolket riktig. Jeg tenker i prinsippet at tiden rundt og det nærmeste etter overgangen generelt er et tidspunkt det ikke vil være naturlig for SAS og Amex (og andre knyttet til EB) å gjøre endringer som kan medføre at noen som sitter på gjerdet faller ned på feil side. Den perioden tenker jeg varer godt over jul.
    Så, *hvis* det skulle bli kaos og problemer ifb med overgangen, så vil kanskje den perioden utvides ytterligere, mot sommeren eller sånt.
     
    Last edited: 29. mai 2024
    Flyrlavt, Jorge and Insomnia4u like this.
  16. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,472
    Likes mottatt:
    3,886
    Bonuspoeng:
    113
    Skal kanskje være litt forsiktige nå som de har økt årsavgiften og gjort det "straffbart" å si opp for tidlig ja.
     
    RoadKing liker dette
  17. TommeLommer

    TommeLommer Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    kan ikke se at kona har motatt 60k bonusen enda, nå lurer jeg på om vi ikke får det fordi hun har hatt et ekstra kort under meg tidligere?

    regnet med at 6måneders reglen bare gjaldt egene kort, og ikke ekstra kort under andre medlemer, eller antok jeg feil her?
     
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,818
    Likes mottatt:
    8,267
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som det er oppgradering kampanje nå.
    10 000 poeng for å gå fra Classic eller Premium til Elite.

    Hadde ett håp om at Amex skulle være litt mer spandable enn dette, så jeg sitter på gjerdet en stund til..

    Skjermbilde 2024-06-04 103658.png
     
    Preference liker dette
  19. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,430
    Likes mottatt:
    3,852
    Bonuspoeng:
    113
    Går man inn i SAS appen på "Me" sida, så er det en banner der til en kampanje med 5k, henholdsvis 15k poeng for nye kunder med AMEX Premium/Elite.
    Ikke spesielt bra, men bedre enn ingenting.

    Screenshot_20240604-110439.png Screenshot_20240604-110633.png
     
    Lars J liker dette
  20. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    53
    Innehavere av ekstrakort (som jeg forstår din kone har hatt) har tidligere blitt definert som kortinnhaver av Amex. Noen kampanjer har Amex vært vage på (feks tidligere kortinnhavere = synd hvis du hadde et kort noen måneder for 10 år siden), mens forrige kampanje jeg signerte på sa at man ikke kunne hatt et kort siste 12 måneder.
     
    WingmanWizard liker dette

Del denne siden