SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, det blir det, men det kan noen ganger ta ganske mange dager.
     
    Nordlands liker dette
  2. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    838
    Likes mottatt:
    2,629
    Bonuspoeng:
    93
    Oppfølging på dette, kontaktet amex support chat i app da jeg etter 12 arbeidsdager enda ikke har sett noe nytt kort eller endring i app. De svarte følgende (oversatt fra engelsk):

    Vi har hatt en IT-feil i rundt 2 uker hvor vi har mistet forespørsler om bytte av kort. Du må sende inn forespørsel på nytt og vil så motta nytt kort innen 10 arbeidsdager.

    Jeg fikk da ikke med en transaksjon jeg hadde for noen dager siden mot ny CT, men kan nok ikke argumentere noe for å få det i ettertid da transaksjonen var før det var gått 10 arbeidsdager fra opprinnelig søknad.
     
  3. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Kan umulig gjelde alle, oppgraderte i forrige uke og elite var synlig i app 2 dager senere.
     
  4. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    838
    Likes mottatt:
    2,629
    Bonuspoeng:
    93
    De spesifiserte ikke nærmere når det ble fikset eller hvor mange det gjelder, bare at det omfattet bla. min søknad 5.juni og at det er fikset nå. Så det kan ha blitt fikset før du sendte inn, eller din kan ha gått igjennom likevel ;)
     
    Magnus1001 liker dette
  5. Elmek

    Elmek Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Er det andre som opplever treghet/forsinkelse med registering av EB på amex transasjoner, ser eg ikkje fått poeng for transasjoner etter 15/06 de har jo normalt sett pleid å tikke inn fortløpende, gjelder forsåvidt poeng for ein flying og biofuel og.
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk Amexpoeng 20.juni som siste
     
  7. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    336
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, går treigt for tiden. Transaksjoner fra 19/06 kom idag…
     
  8. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    838
    Likes mottatt:
    2,629
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke sendt inn på nytt da jeg hadde tenkt å vente til 1.juli, men fikk i dag plutselig epost om at "erstatningskort" er sendt. Ser nytt kort/status i app og har fått statuspoeng inn på eurobonuskonto. Så da har de visst ikke mistet forespørselen helt likevel.

    Ser forøvrig at jeg sist fikk poeng 26.juni for en transaksjon 23.juni, men mangler for en transaksjon 24.juni.
     
  9. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    224
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Er det flere som opplever problemer med å se opptjent CT i EB profilen? Fikk mail om at jeg opptjente min første CT for året 11.06, men fortsatt ikke synlig på SAS. Har kontaktet amex sin chat som ikke klarer å svare meg ordentlig. Har en CT opptjent i 2024 som er synlig, men ikke den for 2025.,
     
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,946
    Likes mottatt:
    2,225
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg opptjente årets første CT 25.april og den ligger på profilen min.
     
    sday liker dette
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,595
    Likes mottatt:
    6,005
    Bonuspoeng:
    183
    Mener at man bare ser en om gangen hvis flere CT’er stammer fra samme kort. SAS-kundeservice skal kunne se hvor mange du har.
     
    sday liker dette
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    I profilen skal man se alle, men under bestilling ser man kanskje bare en per kort, en per utløpsdato eller noe sånt.
     
    Storbaba and sday like this.
  13. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    557
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke fått poeng og CT tellern hos AmEx har ikke beveget seg.
    Betalt hos BillKill 25/6. Postert dagen etter.
    Kan det være noe forandringer for opptjening via BillKill.
     
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan være at det bare er treghet i overføring til ebkonto og utstedelse av CT. Har du sjekket om opptjening av poeng har dukket opp i Eurobonusoversikten på americanexpress.com? Du finner denne her: https://global.americanexpress.com/rewards/summary?inav=no_euro_bonus

    Prøvde å sjekke når siste poeng kom inn for Bill Kill selv, men ca 1 milliard kjøp på Tons of Rock kom i veien. Av en eller annen grunn vises det maks 100 transaksjoner på siden, og det inkluderer overføringene videre til ebkonto, så egentlig 50. Og hvis jeg prøver å filtrere på kun opptjening står det "Det er ingen opptjent transaksjoner mellom disse datoene." :rolleyes:
     
    FlyMCO liker dette
  15. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk poeng for BillKill i dag den 4. juli, så det tror jeg ikke. Det er nok bare generelt litt treigheter i Amex-->EuroBonus om dagen
     
    FlyMCO liker dette
  16. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,273
    Likes mottatt:
    2,226
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer 20k poengene på søndager også? Eller må det sitte en person på amex IT å kjøre disse manuelt?

    Edit: Kan svare meg selv her. 20k statuspoeng kom på natten, sikkert rett over midnatt, natt til søndag.
     
    Last edited: 07. juli 2024
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Er det treghet i overføring av poeng til Eurobonus fra Amex?
    Det står hos Amex at det er overført, men det er ikke kommet inn på EB kontoen ..
     
  18. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    53
    Hos meg har det siste måneden virket som om poengsaldoen øker som forventet, men transaksjonslisten kan henge etter i lang tid.
     
  19. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    557
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har forsatt ikke fått poeng for en BillKill betaling fra 25.Juni.
    Har fått poeng for noen butikkbetalinger etter det,men den fra BillKill henger igjen.
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen problemer hos meg.
     

Del denne siden