SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    3,805
    Bonuspoeng:
    113
    Min tanke er at Amex tjener ordentlig med gebyrer fra dem som tar imot Amex som betalingsmiddel. Så får dem jo også 135/500 kroner i medlemsavgift per måned. Da virker det urimelig å fakturere ytterlige 200 kroner per 1 000 opptjente poeng på kortbruk i tillegg fra kortinnhaveren.
    At dem tar seg betalt for velkomstpoeng og de 20 000 statuspoeng når folk sier opp kortet i etterkant er derimot forståelig.
     
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,595
    Likes mottatt:
    6,005
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes derimot at de som bare sier opp avtalen med en gang velkomstpoeng eller CT er oppnådd er frekke. Synes det er helt rimelig at Amex kommer med mottrekk/straffegebyr.
     
    tobeornot999, kiev, wf789 and 7 others like this.
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    Da vi begynte samtalen og jeg var helt åpen om at jeg hadde et bruksmønster som varierte stort på året og dermed kun hadde behov for kortet i noen måneder, sa han først at gebyret gjaldt velkomstbonus. Når jeg så spurte om det også gjaldt ekstrapoeng (15/20 pr 100,- forbruk) og statuspoeng (20.000) sa han at også dette gjaldt.
    Det skal sies at den første personen jeg snakket med (på engelsk) ikke hadde kontroll på gebyrene, mens den andre (svensk) virket å ha full kontroll.
     
    NoLimit liker dette
  4. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Litt mer generelt spørsmål, men har hatt et ganske irriterende problem helt siden jeg la til Points Plus på Amex Plat kortet mitt. Livechat knappen / logoen i Amex appen er bort vekk og det hjelper ikke å reinstallere appen. Jeg regnet med at de skulle fikse det etter en kort periode, men har gått snart 4 måneder nå uten chat. Noen som vet mer om dette problemet eller har det samme? Skulle fått kontaktet dem i dag :confused:
     
  5. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    1,241
    Bonuspoeng:
    93
    Andre her som opplever at det har stoppet nesten helt opp med overføring av poeng fra Amex? Har kommet litt i bolker i det siste som andre har kommentert men nå fikk jeg en bolk sist den 14.07

    Så fikk jeg 21 poeng overført 20.07 som stemmer overens med en transaksjon jeg gjorde på Kiwi den 19. og Amex siden viser som overfør samme dag. Mellom de to datoene mangler jeg rundt 2900 poeng...
     
  6. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    772
    Bonuspoeng:
    93
    Det har stort sett stått stille her siden 8 juli. Fikk 190 poeng i går, men ser jeg på hva amex har overført i følge oversikten på nettsiden er det godt over 10 000 poeng på vent nå.
     
  7. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    557
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Mangler fortsatt poeng og CT regnskap for en 15,000kr ish hos billkill den 25 juni.
    Ellers kommer alle andre poeng,men tregere en før.
    Kontaktet kundeservice chat for 14 dager siden ang den på 15,000kr.
    De skulle sende saken videre fortalte de...
     
  8. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    671
    Likes mottatt:
    1,363
    Bonuspoeng:
    93
    Kom en god chunk med poeng fra Amex nå.
     
  9. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    671
    Likes mottatt:
    1,363
    Bonuspoeng:
    93
    Blir en dobbeltpost fra meg nå, men etter at det var full stopp med AMEX-poeng inn på SAS-konto fra 8. juli til 25. juli har det nå kommet inn poeng hver dag. Da er hverdagen tilbake, si. :cool:
     
    Jensemann, Preference and Skippy like this.
  10. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,417
    Likes mottatt:
    3,357
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er det med mottakelse av statuspoeng for oppgradering fra Premium til Elite nå for tiden? Oppgraderte i dag, når kan jeg forvente at de kommer på konto?
     
  11. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    1,241
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her, kom en større bulk poeng den 26. og stabilt siden det.
     
  12. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    838
    Likes mottatt:
    2,629
    Bonuspoeng:
    93
    Normalt innen 3-4 dager fikk jeg til svar når jeg spurte om det samme 2 sider tilbake. (Jeg endte på nærmere 1 mnd pga. noe bug i søknadssystemet en periode i juni.)
     
    Darkcho liker dette
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,417
    Likes mottatt:
    3,357
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk 3 uker på chat, men det har jeg ikke vært borte i tidligere. Takk for svar @Nordlands
     
    Nordlands liker dette
  14. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    PS: Det fungerer å fortsette å bruke SAS Amex Elite kortet (i metall) en stund etter at man nedgraderer til Premium, men i går var siste dagen for meg. Altså nesten 2 mnd. Fikk bekreftet av kundeservice at jeg måtte begynne å bruke det nye Premium kortet jeg har mottatt i posten for lenge siden :p

    Men da har jeg også endelig en isskrape! Har bare brukt forvarming av bil til nå, men kan jo komme til nytte
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    God info. Jeg har brukt mine gamle kort i månedsvis før, også på nett. Tror det har gått mer enn to måneder. Du hadde ikke aktivert det nye?
     
  16. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Nei.. det lå uåpnet i skuffen frem til i dag
     
  17. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,294
    Likes mottatt:
    5,202
    Bonuspoeng:
    183
    Oppgraderte nettopp fra premium til elite, og når oppgraderingen var ok, sto det at kortet ville komme om 5-10 dager og at de nye fordelene trer i kraft når det nye kortet ble aktivert. Dette er vel nytt? Før kunne man jo bruke det gamle kortet mot ny opptjening til CT frem til man mottok det nye kortet. Nå må man altså vente til man faktisk mottar kortet. Eller har jeg misforstått?
     
    NoLimit liker dette
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    Da jeg oppgraderte før sommeren startet ny CT-teller å tikke så fort kortet endret farge i appen, en stund før det nye kortet lå i postkassen.
     
    tobeornot999 liker dette
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,294
    Likes mottatt:
    5,202
    Bonuspoeng:
    183
    Sist jeg oppgraderte endret ikke kortet farge før jeg aktiverte det, men CT tikket likevel Men interessant å finne ut om det er en reell endring her
     
    Spielhaug liker dette
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    Mitt har alltid endret seg i appen etter noen dager. Synes det er rart om de har endret noe som faktisk har funket helt ok for begge parter mener jeg.
     

Del denne siden