SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg oppgraderte i slutten av juni, da var det samme som trygveat. I det jeg kunne se Elitekortet i appen startet ct opptjening på det nye kortet.

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,279
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg er enig. Derfor jeg synes det var så rart at det sto spesifikt at nye fordeler ville løpe fra aktivering av nytt kort.

3. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Er det slik at om man betaler med Amex gjennom Paypal Friends & Family for en tjeneste/kjøp av kjente, så telles dette også mot CT/som spend? Eller er det kun typisk goods & services og "vanlige" Paypal kjøp som teller mot grensen for å få CT?

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det teller, men det har også blitt rapportert at man kan få kortet sperret hvis man gjør det for mye

5. turaga008

Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Supert, takk. Ja det skal ikke misbrukes, men blir et fast beløp i mnd. Tenker jeg hører med Paypal og Amex i forkant slik at jeg har alt på det tørre.

6. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,072
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det kun er Amex du skal være bekymret for. Det var vel noen år siden noen rapporterte at amex-kortet ble sperret etter første forsøk. Den gangen slo Amex hardt ned på transaksjoner som ikke var «ordentlig» kjøp.

turaga008 liker dette
  7. turaga008

Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Godt å ha i tankene, fikk skriftlig bekreftelse fra Amex nå at det skulle gå helt fint, så om det skulle bli noe krøll har jeg i det minste det å falle tilbake på!

8. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,082
    Bonuspoeng:
    183
    Amex har gitt meg litt over 22k poeng (ikke et "rundt" beløp)... har ikke hatt transaksjoner som skulle ha trigget en slik mengde poeng, og oppgraderingsbonus som jeg forventet er 15k eller 20k (husker ikke i farta). Kjekt å få kastet to innenriksreiser i fanget, men lurer på om andre har opplevd noe lignende?

Cumulus and Eddie47 like this.
  9. mrtrond

mrtrond Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Drev og rota rundt på Amex siten og fikk opp denne hvis man oppgraderer. Er SAS lounge nye perks som har kommet eller kanskje kommer? Beklager hvis jeg ikke har fått det med meg. o_O

Skjermbilde 2024-08-15 150609.png

Last edited: 15. aug 2024
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    293
    Antar at de lister sølv-fordeler siden man alltid er sølv med SAS Amex Elite. Det gjelder ihvertfall fordelen med ekstra insjekket bagasje. Men er vel en stund siden sølv hadde lounge? Og i vinterferien? o_O

11. Scholl

Scholl Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har fått mitt Amex kort i posten.
    Er det bare å ta det i bruk som vanlig eller skal/burde jeg overføre ett beløp til kortet så blir det trukket derfra?

12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    36,988
    Bonuspoeng:
    293
    aktiver kortet i appen og oppdater på div nettsteder / betalinger osv.

Du har en kreditt du benytter og betaler på den om du vil.

13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,279
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var i utgangspunktet ferdig med årets CT-er i slutten av juni, og nedgraderte til Classic. Så bestemte vi oss for å gjøre om på litt reiser, og med det blir det en del spend og dermed enkelt å få en CT til i løpet av året. Oppgraderte derfor fra Classic til Premium i slutten av juli, men det kom aldri noe nytt kort til tross for bekreftelse om at oppgradering var ok og at nytt kort ville komme etter 5-10 business dager. Tok kontakt med kundeservice og de informerte om at man kun kunne endre korttype 2 ganger pr år, og at det måtte gå minst 62 dager mellom hvert bytte. Noen andre som har hørt om dette? Er helt ok policy altså, og jeg skjønner at de vil ha bukt med alle byttene av kort, men dette var nytt for meg.

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,667
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det har vært sånn i hvert fall et par år. Usikker på om det alltid har vært sånn.

15. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,279
    Bonuspoeng:
    183
    Greit å vite, men nå vil jo tap av statuspoeng og ekstrapoeng uansett gjøre downgrade mindre attraktivt uansett.

16. interface87

interface87 Medlem

Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Søk om et nytt premium kort, så omgår du denne regelen.

Jeanette liker dette
  17. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Noen så har fått poeng i det siste fra Amex? Siste overføring som vises i SAS er 12. august…

18. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,072
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her. Har opplevd at i den siste tiden kommer poengene med noen dagers mellomrom. Ingen dramatikk for min del da jeg observerer at alle poengene kommer inn til slutt, bare at det tar litt tid innimellom.

19. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Kom inn poeng fra Amex senest i dag for min del ser jeg, tror det er kjøp på lørdag som kom inn i dag.

20. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ingenting har kommet inn siden 8. august for min del. Til tross for at det er registrert 12 utgående "point transfers" hos Amex siden da har det ikke kommet noe inn på EB-kontoen. Var noe tilsvarende for et par uker siden.

Ikke noe stress, men om noen trenger statuspoeng raskt for å opprettholde status kan det jo være kritisk med disse flaskehalsene.

Del denne siden