SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,818
    Likes mottatt:
    8,267
    Bonuspoeng:
    183
    Får man splittet en *A CT booking hos vanlig kundeservice?

    Har en reise med 4stk hvor jeg har lagt på en CT og hadde planlagt legge på en til.

    Frykter at de "nye CT reglene" for Skyteam også vil gjelde denne.
     
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,818
    Likes mottatt:
    8,267
    Bonuspoeng:
    183
    Svarer meg selv, det gikk problemfritt og få splittet bookingen via chat.
    Billettnummer er det samme, så dette kunne man kanskje også fått gjort etter at 31. August.
    Man omgår da restriksjonen nevnt over, det gjenstående spørsmålet - får man lagt til CT på *A etter 31.August? Time will show..
     
  3. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,332
    Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    113
    Har pr nå ikke Amex Elite. Har tidligere hatt det og da fått statuspoengene ca 19-20. jan.

    Noen som har opplevd eller vet hva som skjer om jeg signer up igjen for kortet f eks den 1. mars 2025. Må jeg da vente 10 mnd før jeg får statuspoeng, slik at jeg ikke får statuspoeng for 2025 i det hele tatt?

    Tanken var med sign up bonus som må ha gått 12 mnd siden sist (jeg sa opp ca 31. jan i år, mener jeg) om det gikk an å få begge deler eller om jeg må velge..
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg var uten i mer enn 12 måneder og fikk da statuspoengene umiddelbart etter bestilling av nytt kort.
     
    Preference liker dette
  5. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    739
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,012
    Likes mottatt:
    33,209
    Bonuspoeng:
    293
    +1 og nye 20 poeng etter 3 måneder når jeg kom til den gang jeg fikk det under det forrige kortet.

    Men, er det noen som har opplevd at dette har gjentatt seg år etter år, eller er det bare første året at denne glippen skjer?
     
    Teknolai liker dette
  7. kjellv

    kjellv Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen kampanje gående nå for 60k+ poeng? Har fulgt med i SAS-appen en god stund, men ikke sett noen kampanje siden i vår. Da var det dessverre mindre enn 12 måneder siden jeg sa det opp.

    Edit: Beklager, så den andre tråden om SAS Amex kampanjer nå :oops:
     
  8. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    423
    Likes mottatt:
    1,327
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får en litt større tilbakebetaling etter avbestilling av hotell, samtidig som faktura er utstedt. Vil tilbakebetalingen bidra til innbetaling eller vil det bare legges til som grense+ overskytende, og så må fakturabetaling skje i tillegg? Virker litt overkill når tilbakebetaling dekker fakturakostnaden og vell så det
     
  9. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Den vil bidra til innbetaling. I tillegg vil det bli minus på poengkontoen din på Amex.
     
    Last edited: 04. sept 2024
  10. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    423
    Likes mottatt:
    1,327
    Bonuspoeng:
    93
    takk for svar! Regnet med det,men ble brått usikker ettersom faktura er mottatt før refusjonen. Er sørgelig klar over negativ poengsaldo :(
     
  11. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,430
    Likes mottatt:
    3,852
    Bonuspoeng:
    113
    Ny kampanje fra Amex for Amex Elite kortet. Men hva blir riktig beløp?

    SAS sier 90 000 poeng, men klikker man seg videre til Amex, så er det "bare" 50 000 poeng her (heller ikke datoene er oppdatert, så kanskje noe feil her).

    upload_2024-9-10_0-11-7.png

    upload_2024-9-10_0-11-31.png

    Ved siden av det er det også mulig å få 30 000 poeng ved kortbytte fra Amex Classic eller Premium, hvis det er interessant for noen:

    upload_2024-9-10_0-13-37.png
     
    Last edited: 10. sept 2024 kl 00:16
  12. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    2,270
    Bonuspoeng:
    113
    Ta dette i tråden for Amex vervekampanje - der ligger det info om dages kampanje som gir EBG + 100k bonuspoeng for nye på Elite....
    Skjønner de vil ha nye kunder, men ingenting for oss som er kunder. Det tyder vel på at det er for få som kutter ut Elite når de ikke gjør noe å please oss...
     
  13. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,920
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er helt sikkert besvart før i tråden, men hva er "bruddgebyret" i kroner og øre for 45k nivåpoeng-kampanjen? Har gitt sønnen min vervelink så han kan få gull og matche til Norwegian som er det egentlige målet. Han har lite behov for gullstatus med SAS og ST gitt den siste tids utvikling. Hvordan beregnes verdien av, si, 11 mnd i denne sammenhengen?
     
    Last edited: 13. sept 2024 kl 21:28
  14. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    700
    Likes mottatt:
    2,055
    Bonuspoeng:
    93
    Du blir belastet for velkomstpoeng og inntjente poeng iht SAS sin prisliste, begrenset oppad til årsavgiften.

    Da statuspoeng koster 1 kr blir det da i praksis bruddgebyr på hele årsavgiften.
     
    Rscott liker dette
  15. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,920
    Bonuspoeng:
    113
    Prislisten for kjøp hos SAS, ja. Det gir mening. Takk!
     
  16. eisa01

    eisa01 Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Blir årsavgiften pro-rated? Det er sånn hvis man sier opp SAS MC ihvertfall
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Du betaler avgift månedlig. Men de har også et års "bindingstid" der du blir belastet verdien av velkomstpoeng, statuspoeng (for Elite) og bonuspoeng opptjent hvis du sier opp i løpet av det første. Da begrenset oppad til medlemsavgift for resterende del av ditt første år.
     

Del denne siden