SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,102
    Likes mottatt:
    33,411
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig lite seriøst at Amex holder på på dette viset.
     
    Shyneno, Vaskehanske and Maggie like this.
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    3,149
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du må ringe
     
  3. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    121
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    43
    Får vel en grei indikasjon om du ser på siste mottatte faktura? Ellers tlf
     
    XIII and Xflipper like this.
  4. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    862
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdaget plutselig noe her, SAS ser ut til å ha endret hvilken CT jeg har brukt på bookingen min.
    Jeg opptjente en CT i 2023, og to i 2024. Bestilte tur i juni, to dager før jeg fikk min første CT for i år - altså hadde jeg kun den fra 2023 da. Det ble naturligvis gjort noen endringer på bookingen fram mot 1 september, men når jeg nå går inn på sas ser jeg dette: upload_2024-10-5_12-49-1.png

    Så, på en av endringene ser det ut til at de har byttet CT. Er det bare "tyvärr" siden det er *A booking, eller kan sas eventuelt gi et år til utløpsdato på den?
     
    Shyneno liker dette
  5. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Prøv å ta kontakt på gullmailen. Jeg fikk hjelp av dem med en lignende problemstilling :D
     
    thfagert liker dette
  6. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,118
    Likes mottatt:
    15,016
    Bonuspoeng:
    183
    Enda en gang takk til @trygveat. Dokumentasjonen på hele 60000, ikke 45000 som jeg trodde det var, ble kommunisert til Amex chat-tjenesten. I går sto det plutselig 45032 nye poeng på kontoen. Visste ikke at de betalte renter!
     
    AirMags, Jeanette, Shyneno and 7 others like this.
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,550
    Likes mottatt:
    26,008
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har klart fått utsatt overføringen av status poengene som følger Elite kortet?
    Harr ikke hatt Amex på 1,5 år og er litt fristet av 100K EB kampanjen, men skulle gjerne hatt status poengene etter 1.desember.
     
  8. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    520
    Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Er det endringer i når Amex Elite overfører status poeng? Jeg har hatt kort i over et år. Fikk sist 20000 poeng 17.sept 2023. I år er de ennå ikke kommet. Noen med lignende erfaringer?
     
  9. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Dumt å få 45 hvis kampanjen var på 60 da? :O
     
  10. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    1,548
    Bonuspoeng:
    113
    fikk han ikke 15k tidligere ?
     
  11. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    754
    Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    jeg har hatt AmEx Premium og det var ok mtp prisen. Elite er egentlig for dyrt i utgangspunktet.

    men med kampanje 100.000 poeng vurderer jeg det.
    er det for dumt å tenke at med så mange poeng så blir kortet plutselig «billig»?
     
    Shyneno liker dette
  12. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    1,548
    Bonuspoeng:
    113
    selvfølgelig er det dumt... men vi er jo mange gale her..
     
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,550
    Likes mottatt:
    26,008
    Bonuspoeng:
    183
    100K poeng er mer verdt en årsprisen på 6000, om man kun går for det et år og nedgraderer til classic.
    100K/13,5=7407 trumf kroner.
    I tillegg får du høyere bonusopptjening en tilsvarende kort 20/100 og muligheten til 2CT per kalenderår som en bonus+ 20K statuspoeng
     
    eventyrer liker dette
  14. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    754
    Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    ja og man må være 12 måneder . men betales for hver mnd eller et helt kalender år?
     
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,788
    Bonuspoeng:
    183
    Poengene kommer ganske raskt, nærmest på dagen når du får kortet innvilget. Hvis det er en sign-on bonus. Amex er bra slik, selv om du ønsker det annerledes akkurat denne gangen.

    Jeg har ikke lest meg opp på kampanjen du nevner, men hvis du skulle være heldig og poengene ikke er en sign-on bonus, så oppgir de jo når poengene kommer og hva som er kravet på spending for å få poengene.
     
    Maggie liker dette
  16. Doc

    Doc Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Har andre opplevd at ingen svarer på chats? Har sendt meldinger siden søndag uten å få svar.
     
  17. strikerbird

    strikerbird Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg prøver å hjelpe samboeren min å søke for Amex Elite kortet. Problemet er at nettsiden sier at søknadsside er ut av drift så fort hun har signert avtalen med BankID. Har noen andre hatt denne problemstilling og hvordan skal man unngå det? Har ringt Amex kundesenter, men de har ingen ideer....

    Takk!
     
  18. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    754
    Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    sikker flere tenkte på det, men bare deler likevel. til dem som søkte 100k kampanjen i oktober frem til idag, kan det være lurt å utsette så mye som mulig av store kjøp til 1.1.2025, så alt teller til CT 2025. Ingen vits å skinne seg til omsetningen hvis man kan planlegge litt
     
  19. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,118
    Likes mottatt:
    15,016
    Bonuspoeng:
    183
    Nettopp. Bra noen følger med!
     
    espenlampe, Shyneno and holmen like this.
  20. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    862
    Bonuspoeng:
    93
    Her var det dessverre lite å hente. Gullmailen så det var feil voucher som var brukt, henviste meg videre til kundeservice som i bunn og grunn sier "tyvärr", og linker til "unfortunate" event klageskjema, som virker å være samme som EU261, siden det er valg om sas voucher, penger eller ekstrapoeng. Noen som har måtte gå denne ruten før? Veldig irriterende da jeg har planer som jeg trenger to amex-vouchere for i 2025, men i utgangspunktet ikke har mer jeg vil bestille i år.
     
    Shyneno liker dette

Del denne siden