SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    167
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor lang tid har du opplevd at det tar?
    Har til 30/04/2025, i fjor klarte jeg nesten Diamant på hovedsakelig flyving, mens det har vært litt rolig på den fronten i år...

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,345
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bare lest andres frustrasjoner. I de fleste tilfellene kommer de 20k i det søknaden er godkjent. Problemet er at dersom de ikke gjør det vil det tilsynelatende kunne ta mange uker før en får løst dette. Da må en ligge på Amex kontinuerlig, de er like treige som alle andre...

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,661
    Bonuspoeng:
    293
    En ting er ihvertfall sikkert.. Hvis man faktisk kan trenge disse poengene er det ikke noe vits i å vente. Får man ikke poengene i løpet av en dag eller to kan man vurdere å bruke angrefrist og så legge opp en annen plan for å skaffe poeng.

Storbaba liker dette
  4. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Og det har vel vist seg at om man har hatt Elite-kort før, så kommer ofte poengene på samme tidspunkt/dato som det kom forrige gang du hadde kort, og ikke når du bestilte denne gangen.. For enkelte altså.
    Problemet er at man ikke helt kan vite fra tilfelle til tilfelle

Storbaba liker dette
  5. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Kan du huske om det da har vist seg at enkelte ikke har fått poeng? Slik som jeg som har dato 19. jan. Sa opp kortet tidligere i år. Tenkte å la det gå 12 mnd i tilfelle velkomstbonus, slik at vi da havner i februar en gang. Kan man risikere at man ikke får da før jan 26?

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,661
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har bestilt nytt kort da det hadde gått mer en tolv måneder, da fikk jeg statuspoeng med en gang. Jeg har også bestilt nytt kort to ganger når det har gått under tolv måneder og da fikk jeg ikke statuspoeng med en gang. Første gang jeg gjorde dette fikk jeg poengene på ca samme tid som forrige gang jeg hadde kortet, mens andre gang er litt vanskeligere å si siden vi ikke har nådd den datoen enda ;)

Forøvrig fikk jeg velkomstbonus denne gangen selv om det ikke hadde gått tolv måneder, men det kan jo ikke garanteres og det er ingen mulighet til å klage hvis man ikke får dem siden man ikke egentlig har rett på poengene.​

lohelle liker dette
  7. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,904
    Bonuspoeng:
    183
    Løsning på CT-Problem med en Skyteam booking gjort før jeg opptjente CT.

Jeg booket en CT KRS - AMS - BLR / BOM - JED - AMS - KRS den 5 september, og da viste det seg at det ikke var mulig å legge til opptjent CT senere, da den var opptjent den 20 oktober, og da ble hele avdeligen ledet av "Herr Tyverr" de kunne ikke legge på en CT som er inntjent på en senere dato enn billeteringen av flybilletten, og dette har hamret i stein sa de, så da var det ikke noe hjelp å få.

Løsningen på knipa ble som følger;

Siden billetten gikk ut den 1 Januar og en venn av meg er med på reisa, så kan jeg jo ikke endre den, men så fikk jeg kundeservice til å endre billetten BOM - JED - AMS - KRS fra 29 mars, til BOM - LON - AMS - KRS den 2 april i Biz, også gikk den igjennom. Så da ble billetteringsdatoen endret til 2 April, noe som er akkurat innafor visum reglene i India på 90 dager, for deretter å ringe inn til CT-Telefonen for å legge til CT med nytt billetteringstidspunkt. Men det trikset så gikk CT-Biletten igjennom siden det var skrevet en ny beletteringsdato i bookingen som var den 25 oktober.

Så ble BOM - JED - AMS - KRS ledig på Biz, min originale dato, så da ringte jeg inn igjen, og booket om reisa fra 2 April til 29 mars hjem med samme fly som originalt, og booket om reisen til den. Med det så gikk den endringen igjennom, og da følte jeg meg...... :cool:

Last edited: 25. okt 2024
    Nordlands liker dette
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,897
    Bonuspoeng:
    183
    Merkelig, siden de har døgnåpen chat.

Men jeg har Amex Plat (ikke SAS), så det kan jo være en egen gruppe som svarer de chattene.

9. Doc

Doc Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Virker som det var en bug. Det tok over en uke før det løsnet seg av seg selv.

Nå er utfordringen at jeg ikke kan velge SMS verifisering av kjøp og innlogging. Og de klarer ikke fikse det.

Del denne siden