SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Progresjon til CT vises kun hos Amex på web...

2. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    497
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk 15 000 poeng inn fra AMEX 28.11, som «bonus point adjustment»

Har noen andre opplevd det samme, og bør jeg i så fall forvente at de trekkes tilbake?

Kan jeg ha vært en del av en kampanje uten å vite det? Signet opp for kortet i vår en gang, AMEX Elite

3. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,184
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg aner ikke om du har gått glipp av noe, men en kompis signerte for 90k og det ser ut som at dette ikke går automagisk inn på konto.
    Foreslår at du gjør nødvendig research her.

4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Sikkert blitt spurt og besvart mamge gange tidligere, men tilgi meg for at jeg ikke "orker" å bli gjennom 406 sider i denne tråden. Jeg opptjente årets siste CT denne uken, men pga endring i reiseplaner kommer jeg til å få en ganske heftig refusjon inn på kortet. Ikke sikkert at jeg kommer til å bruke Amex nok til at dette går i 0. Starter jeg da inntjening av neste års CT med minus på konto, eller nullstiller tellerverket seg 01.01.25? Poengene vet jeg blir liggende i minus til man har kommet seg ajour.

5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,743
    Bonuspoeng:
    183
    Mener å huske at telleren blir stående i ro til poengregnskapet er gjort opp?

Jeanette liker dette
  6. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det hadde jo sånn sett vært logisk, men ikke godt å si. Hvis ingen har et sikkert svar skal jeg melde tilbake 1.januar om hvordan dette slo ut. :)

eventyrer, Lnbre and trygveat like this.
  7. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg gjorde dette ifjor. Du starter på minus!

WingmanWizard and Jeanette like this.
  8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Greit å vite! Da er det bare å bruke amex frem mot jul også :)

WingmanWizard liker dette
  9. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

Jeg mottok nettopp en e-post fra AMEX (se nedenfor) med påfølgende telefon fra en hyggelig svensk dame.

Alle innbetalinger er gjort fra egne konti i egen bank. Jeg betaler imidlertid fra litt forskjellige kontonummer, men AMEX får tydeligvis ikke tilgang til eierdata (kun kontonummer) og jeg måtte derfor sende inn dokumentasjon på at disse tilhørte meg (f.eks skjermbilde fra nettbank). De hadde tydeligvis registrert innbetalt beløp fra fem forskjellige konti (noe som forøvrig kan stemme).

Noen andre med lignende opplevelser?

Screenshot 2024-12-02 at 12.55.44.png

Last edited: 02. des 2024
  10. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    640
    Bonuspoeng:
    93
    De skal ha dokumentasjon på at du eller ekstrakortinnehaver står som innehaver av kontoen det ble betalt fra. De ligger visstnok ganske bakpå, det kan derfor ta tid før du betaler inn til de ber om dokumentasjon.

SundalBonus liker dette
  11. Squanchy

Squanchy Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    53
    Fikk en invitasjon til søke om Amex Centurion. Har lest at kortet er ganske dårlig verdi generelt, men lurer på om noen med kortet her kan komme med innspill når det kommer til poeng osv?

Fikk en pdf brosjyre med fordeler, men Amex chat sa den var litt utdatert, da man ikke lengre engang får SAS Gull status med kortet.

Har i dag Plat & Elite, men leste at Points plus ikke engang var tilgjengelig for Black, når det kom ut. Vet det har vært litt endringer i det siste til Gold & Plat, men det er naturligvis vanskelig å finne informasjon om Centurion online.

kiev liker dette
  12. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    640
    Bonuspoeng:
    93
    Svenskene får dette:

- Dining by Amex 6 ggr /år
    - Centurion Living (Konserter och evenemang runt om i Sverige och övriga världen). 2025 ej släppt ännu.
    - Lounger Centurion, Priority Pass, Plaza Premium, Lufthansa Business L, Delta SkyClub, Escape Lounges, American Express Lounge by Pontus (ARN), Late Lounge La Girafe (ARN), + några till i Norge och Finland. 2 gäster ingår.
    - Fast track Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingfors. 2 gäster ingår.
    - Lounge on the go flygplatser Arlanda, Malmö, Luleå, Göteborg, Visby, Köpenhamn, Oslo, Helsingfors. 2 gäster ingår
    - Hilton Diamond, IHG Platinum, Melia Platinum, Radisson Premium.
    - Avis PresidentsClub, Sixt Diamond, Hertz Presidens circle.
    - Sas Eurobonus Gold
    - Sas Amex Elite kort.
    - Reseförsäkring
    - Travel Telemedicine
    - Centurion Concerts Stockholm. 4 ggr/år. Konserter med tilltugg och bubbel. 1 gäst ok.
    - Fram till december 2024 har det även funnits möjlighet att (mot kostnad) boka premiumbiljetter, loge eller loungesäten till de flesta evenemang på Avicii, Tele 2 och Strawberry samt i Oslo och Helsingfors, men detta verkar inte finnas tillgängligt för 2025 ännu och Amex har inget vettigt svar att ge på varför.
    - 1st Centurion extrakort ingår som även berättigar till försäkring, hotell- och hyrbilsmedlemsskap, lounger, Fasttrack. Övriga förmåner gäller per "konto" och inte per kort.

Kilde: https://www.businessclass.com/forum/threads/amex-centurion-förmåner.106268/page-2

Spielhaug liker dette
  13. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,092
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er kostnaden nå?
    Ser at USA har jekket opp til 10kUSD første år, og 5k hvert år deretter. Men de har langt bedre perks enn vi i Norden.

14. Squanchy

Squanchy Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    53
    35k innmeldings avgift & 35k årsavgift.
    Lurer på om man får med Amex Elite inkl i Norge. Tror ikke det sto det i brosjyren, men usikker. Den er også utdatert, da det f.eks står Star Alliance perks og slik.

Legger ved hva de sendte til meg på mail.

Attached Files:

15. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,743
    Bonuspoeng:
    183
  16. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    jeg har prøved i 2 måneder å søke ekstra kort, men kommer aldri videre etter bankid. fikk først beskjed om å bare vente at det kanskje ordnet seg, men ingen ting. prøvde igjen og ringte og så sa de at det ikke er mulig å vite hva som er feil, men de kjenner til og prøver å fikse uten at de vet når de klarer det.
    Noen som har klart å søke i det siste?

17. Mobiltelefon

Mobiltelefon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Har samme problem, var i kontakt med kundeservice sist 03.12.24 og fikk beskjed om at de har tekniske problemer og at vi skulle prøve igjen om 7-10 dager. Prøvde sist i går uten av vi kom videre etter innlogging med bank-id.

18. Igor

Igor Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Samme her, anbefalte dem å bytte ut IT avdeling, går ikke ann å bruke så langt tid. Sliter også over 2 måneder nå. Reiser om ikke lenge må få ekstra Platinum kort for Lounger etc.

19. Igor

Igor Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Gikk igjennom endelig i dag tidlig med å bestille ekstra kort.

KVTL and Mobiltelefon like this.
  20. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke om det er nytt,
    men etter hva jeg kan se så er all info om at man må betale tilbake verdien av 20,000 status poeng,og opptjente poeng og bla,bla,bla,
    når man sier opp Elite kort eller andre kort etter feks 1 mnd fjernet.

KVTL and larsmagnus like this.

Del denne siden