SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Mobiltelefon

Mobiltelefon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Prøvde umiddelbart når jeg så denne meldingen, ordnet seg plutselig for vår del også :)...

KVTL and Igor like this.
  2. larssas

larssas Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    33
    Hei, jeg har siden 2019 fått statuspoengene 12. desember, i år har jeg ikke fått noe enda. Er det noen andre som har opplevd forsinkelser?
    Mangler noen poeng på gullkortet og opptjeningsperioden er ut året:(

3. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Lurer på om 12-måneders "kortfri karantene" for tidligere kortmdlemmer (med tanke på velkomstbonus) gjelder fra dagen i dag og 12 måneder tilbake i tid (dvs. 20.12 som er dagens dato) eller fra hele desember 2023 til hele desember 2024?

4. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Mine kom 29.11 som alltid, jeg hadde ringt Amex sporenstreks...

5. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,011
    Bonuspoeng:
    93
    Hatt kortet sammenhengende, og kun det ene kortet? Amex sitt IT-system er et salig kaos når det kommer til datoene. Dersom du har hatt andre kort kan det være at det er det kortet datoen er knyttet opp til. For eksempel fikk jeg Elite igjen i februar 2024. Da fikk jeg også 20k poeng. Men nå 11.11.24 fikk jeg nye 20k poeng. Gikk tilbake i historikken, og ser at 11.11.21 bestilte jeg Premium. Så nå er det denne datoen jeg vil få poeng hvert år (av en eller annen grunn), selv om jeg har hatt flere kort i mellomtiden. Har vært mye av og på med både Premium og Elite gjennom årene, så kjenner alt for godt til dette. I beste fall kan man få 2x 20k poeng på et par dager. Det verste er hvis dette roter til at man får poengene i rett periode.

RoadKing liker dette
  6. Aletoo

Aletoo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, har noen med Amex mulighet til å sende meg en DM med vervelink til den aktuelle Premium/30k kampanjen?

Tusen takk i så fall! :)

7. Storbaba

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror ikke det er noen pågående vervekampanje nå, er ikke de avsluttet?

8. Aletoo

Aletoo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er ikke helt sikker, men i følge eurobonusguiden.no startet den en ny kampanje 19 desember.

9. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    757
    Bonuspoeng:
    93
    Det er en kampanje nå ja, send PM senere i dag om du ikke har fått av noen andre, så kan jeg sende :)

10. Storbaba

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    PM sendt deg med lenke.

11. larssas

larssas Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    33
    Hei, har hatt kortet sammenhengende ja.
    Ringte AMEX 23.12, og 27.12 hadde SAS oppdatert slik at jeg ligger inne med poengene i totaloversikten, selv om jeg ikke ser de spesifisert noe sted enda.

12. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,363
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan var det igjen? Om man har 1 mill i kredittgrense, så får man poeng og ct-opptellling for 2 mill per kalendermåned?

13. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,184
    Bonuspoeng:
    113
    Hæ?

14. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    jeg tenkte at jeg kunne bestill et ekstrakort til foreldrene mine og så kunne de bidra til CT med Elite. Men de er nesten hele tiden i utlandet, og det betyr at det er 2,3% ekstra på hver transaksjon. selv om det ville hjelpe mye mot CT, er det like dårlig som å bruke BillKill, er ikke det?
    og jeg bestemte meg for å ikke bruke BK pga ekstra gebyrer, så virker det om at det er det samme her. eller er det noe jeg ikke tenker på her?

15. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,380
    Bonuspoeng:
    183
    Du får 2xCT-opptjening for 300k i året for Elite.
    Du kan betale inn mer penger på kortet dersom du trenger det, hvis det var det du mente

16. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    157
    Bonuspoeng:
    43
    Sett opp regnestykket med kostnad per 100k i spend mot poengopptjening og hva en CT har i verdi for dere. Sammenlign feks. med cashback-kort, sas mc og et lokalt kredittkort hvis mulig.

17. Storbaba

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Hva bruker de i dag, om de bruker norske kort i utlandet? Det er jo "ingen kort" som gir deg valuta gratis, de fleste kostene har vel 1,75-2% som er "usynlige" men som er regnet inn i vekslingskursene... Det er vel bare Amex som eksplitt informerer om dette ved kortbruk.

Skarven liker dette
  18. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    de har et utenlands kort også uten gebyr.

men er det riktig å si at det er de samme fordelene/ulempe med BK og at de bruker kortet mtp ekstra kostnader?

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,774
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer jo også an på i hvilken valuta de har inntekt og sparepenger i. Er inntekten i norske kroner så er det ikke gratis å veksle dette for å betale det utenlandske kortet heller. Og hvis inntekt er i utenlandsk valuta er det enda mindre aktuelt med norsk Amex siden det innebærer valutaveksling to ganger hvis de skal betale deg for bruken på sitt ekstrakort.

20. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    godt poeng. det er i eur de skulle betale meg tilbake. sånn sett er det ikke så ile med eur akkurat nå...

Del denne siden