SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    285
    Likes mottatt:
    1,229
    Bonuspoeng:
    93
    Poengoverføring fra Amex 08.07 med en god slump poeng, men enda ikke fått disse inn hos Eurobonus..
    09.07 fikk jeg ordnet navnebytte både hos Eurobonus og AMEX ifm. giftemål.
    Kan dette forkludre det ytterligere? :rolleyes:
     
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    Tror bare hele systemet henger litt, ramlet inn en god slump med etterslep hos meg i dag.
     
  3. Skippy

    Skippy Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3

    Gammel post, men sliter med samme problemet nå. Fikk du fikset det på et vis?
     
  4. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte SAS Amex kredittavdelingen nå for å få økt kredittgrensen da det har gått over 6 mnd. De kunne opplyse om at transaksjoner til BillKill flagges som "high risk" hos dem, og at jeg derfor ikke kan få økt grense så lenge jeg jevnlig har transaksjoner dit. Tenkte det kunne være grei info å dele :) Prøver igjen etter 1-2 mnd uten bruk, så får vi se - kan oppdatere her.
     
    NoLimit, Vaskehanske, Eddie47 and 3 others like this.
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet hva dette betyr i praksis?
    Jeg har hatt Amex Elite i 4-5 mnd. hvert år de siste 2 (3?) årene og sagt opp når jeg har nådd først CT.
    Vil de kreve betaling for mottatt statuspoeng og/eller ekstrapoeng?

    IMG_7895.jpeg
     
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Men med en maksgrense tilsvarende gjenværende månedsgebyr for det første året. Med andre ord sparer du ikke lenger noe på å si opp tidlig
     
    btm liker dette
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan vil det fungere i praksis? Hvis jeg sier opp etter f.eks. 5 måneder vil de kreve 7 x månedsbeløp i gebyr? Hva er verdien av poengene mottatt?
    Noen som har opplevd dette?
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    Samme erfaring i Chicago på NBA-kamp. Kom inn tidligere i en egen inngang for Amex-kortholdere. Hadde ikke med det fysiske kortet engang (var sagt opp) men viste det som lå i Wallet på iPhone. Slapp rett inn :)
     
    btm liker dette
  9. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Hm, jeg trodde dette bare gjaldt oppgraderingsbonus. Nå som det også gjelder forbrukspoeng (som man ikke kan unngå å tjene opp) så vil vel dette i praksis bety bindingstid på et år? (Med mindre man sier opp etter kort tid og liten/ingen bruk.)
     
    Last edited: 18. juli 2024
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det blir en telefon til Amex imorgen for å avklare, hvis ingen har personlig erfaring ang emnet :)
     
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Ah. Biten med forbrukspoeng er ny ja.
     
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Verdien er så vidt jeg vet det det koster å kjøpe status og/eller ekstrapoeng av SAS. Med andre ord er det ganske sikkert at x antall månedsgebyr er lavere.
     
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    Snakket med Amex nå.
    De tar 200,- i gebyr pr 1000 poeng opptjent. Så, hvis en ikke har brukt kortet utrolig lite, vil det bety at «gebyret» blir gjenstående avgift for året.
    Altså må en beregne inn full årsavgift.
     
  14. Aleksen

    Aleksen Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Har akkurat opptjent årets andre CT med Amex Elite, og mener jeg har lest her tidligere at noen har byttet kort for å tjene inn en tredje CT. Hvilket kort er det i så fall man skal bytte til og hvor mye må brukes for å få dette? Eller er ikke dette mulig?
     
  15. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,946
    Likes mottatt:
    2,225
    Bonuspoeng:
    113
    Om du kan nedgradere til Amex premium for å opptjene 3. CT er jeg høyst usikker på. Det er imidlertid ikke noe problem å søke om/ha ett Amex Premium i tillegg til Elite for å opptjene en 3. CT, det gjorde jeg ett år.
     
    Aleksen liker dette
  16. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en nylig nedgradert til Premium etter å ha opptjent 2 CTer. Telleren har startet på nytt og teller mot ny CT ser det ut som…
     
    Aleksen and Storbaba like this.
  17. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    3,805
    Bonuspoeng:
    113
    Men er det gitt at det også gjelder poeng som er opptjent ved bruk av kort (altså de 15/20 poeng per 100 kroner) eller bare velkomstbonusen?
    I såfall synes jeg det er ganske frekk. Men Amex refunderer da sikkert også alle merchant service fees som dem har fått inn på kortbruken :D
     
  18. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble litt usikker på hva du syns er ganske frekt…
     
  19. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Trekke fra hvert eneste poeng man har opptjent, ikke bare velkomst og oppgraderingsbonus? Og i tillegg benytte en kurs som i praksis gjør at kortet får et års bindingstid mht. årsavgift? Men det er avtalefrihet i Norge, så det er jo bare å takke nei.
     
  20. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner, men samtidig skjønner jeg frustrasjonen til Amex. Dette måtte jo komme. Egentlig rart at det ikke har kommet tidligere, spør du meg…
     
    jgroneng and Storbaba like this.

Del denne siden