SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. zup

    zup Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har fortsatt ikke fått mine. Signet opp i slutten av desember.. Sendte inn en supportsak for å undersøke hvorfor. På chatten snakket lurte de kanskje på om jeg ikke hadde signet opp direkte via linken på sas sine sider eller nyhetsbrev. Ganske sikker på at jeg gjorde dette, men hvis man for eksempel lukket fanen for å signe opp senere på dagen og man bare går rett inn på amex sine sider for å signe opp, er det fortsatt noen mulighet for å få poengene? Hvis man har tatt screenshot av kampanje og legger ved linker / nyhetsbrev etc etc.
     
  2. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    567
    Bonuspoeng:
    93
    Det bør fortsatt være muligheter ja, ref hva andre har postet tidligere. Du må bare stå på ditt, og forsøke å dokumentere så godt du kan
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Amex har ofte flere kampanjer med ulik velkomstbonus kjørende samtidig, så det er krav om å søke via riktig landingsside for å kvalifisere. Noen av kampanjene oppgis også å være målrettet, verdt å huske på i tilfelle man kommer over en link på forum eller annen tredjepartsside.

    På samme måte har den pågående vervekampanjen unike invitasjoner, hvor man bør forsikre seg om at ingen andre benytter samme lenke.
     
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,249
    Bonuspoeng:
    293
    Du tenker ikke på oss stakkars pensjonister da?
    Vi har jo knapt råd til å fly ..
    Ingen grunn til å gi AMEX ideer
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,477
    Likes mottatt:
    62,745
    Bonuspoeng:
    293
    I de nye reglene om SAS Amex som kom på mail i går, står det nå (eller fra 1/9?) ikke er lov å bruke 2 CT på samme booking lenger.
     
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Kjempegøy for barnefamilier ved irrops isåfall :rolleyes: Ellers er det jo muligheter for å bare booke to separate bookinger
     
    btm liker dette
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,818
    Likes mottatt:
    8,267
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig det bare er dårlig forklart, og spesifiserer at man ikke kan bruke to CT når man reiser 1 eller 2 pers?
    Ser jo ikke helt hvorfor denne begrensningen skulle gjelde, kan jo bare gjøre som @Jorge sier og booke 2 bookinger, selv om det blir mer komplisert for alle parter.
     
    Maggie liker dette
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,477
    Likes mottatt:
    62,745
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan jo være at de egentlig mener noe annet, men teksten er denne:
     
    Lars J and btm like this.
  9. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    53
    På bookingforsøket mitt forrige uke for 4 pax var CT-telefon villig til å bruke 2 CT på samme booking, men det måtte gjøres i to poengtrekk (da det bare var mulig å trekke en CT om gangen). Jeg så samme informasjonen på Amex sine nettsider, så jeg var litt spent på om det ville slå uheldig ut eller ikke. Jeg prøvde ikke 2 CTer på 2 pax, men hvis det går med 4 burde det vel gå med 2 også.
     
    holmen liker dette
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,818
    Likes mottatt:
    8,267
    Bonuspoeng:
    183
    Ja slik har det alltid vært når jeg har booket for 4.. det blir trukket ett beløp for hver CT.

    Får se hva som skjer etter 1/9 da :)
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,249
    Bonuspoeng:
    293
    Hva kan en oppnå med å bruke 2CTer på 2 pax??
     
    Jan Fredrik liker dette
  12. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    53
    Hehe, godt poeng - om det i det hele tatt blir gjort :D Eneste jeg kommer på vil være taktisk forbrenning av CTer (med tanke på hvilken rekkefølge CTer blir brukt, hvis man har mange av dem), men så avansert kommer jeg ikke til å være før ungene er ute av hus om en mannsalder.
     
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,818
    Likes mottatt:
    8,267
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig det er dette de prøver og forklare(på dårlig måte) i mailen det henvises til at man ikke kan bruke 2 CT for få halv pris på halv pris.
     
  14. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,430
    Likes mottatt:
    3,852
    Bonuspoeng:
    113
    Godt tilbud for AMEX Elite tilgjengelig kun gjennom SAS appen (home tab). Denne gangen 50 000 poeng for nye kunder.

    Screenshot_20240606-174124.png
     
    view, Lars J and Preference like this.
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,012
    Likes mottatt:
    33,209
    Bonuspoeng:
    293
    På tide å si farvel her og tenker jeg. Hvis de mister kunder er det eneste de forstår, for å skjønne at det de tilbyr er for dårlig.
     
    NoLimit liker dette
  16. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,277
    Likes mottatt:
    2,232
    Bonuspoeng:
    113
    Reagerte også litt på denne, men samtidig finner man jo ofte bare bare 2 ledige på biz uansett. At man ikke kan bruke CT-på-CT, altså at man skulle betalt 25k poeng for en pax der turen koster 100k, tipper jeg er rent teknisk. I dette eksempelet ville de jo spart penger - og det er jo ikke så ofte folk får booket F på 290k poeng (hvor de nok ville tapt penger).

    Jeg tenker at det er en klønete formulering og at dagens ordning bare fortsetter, altså at man trekker poeng i to bolker. Alltid positiv.
     
  17. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    700
    Likes mottatt:
    2,055
    Bonuspoeng:
    93
    Mener å huske at det alltid har stått at bare én fordel kan brukes i bookingen. Tviler sterkt på at dette påvirker bookinger med 3 og 4 personer, hvilke grunn skulle de ha for å slutte med det?
     
    Storbaba liker dette
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,421
    Likes mottatt:
    8,792
    Bonuspoeng:
    183
    Tipper de sikter til andre fordeler som Flypremium
     
  19. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    855
    Likes mottatt:
    2,696
    Bonuspoeng:
    93
    Noen med nylig erfaring hvor lang tid det tar før endret kort/status blir synlig i app / aktivert? Bestilte oppgradering Premium -> Elite for 5 dager siden uten å se noe enda.
     
  20. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Det blir ikke synlig før du har aktivert det nye kortet i appen.
     

Del denne siden