SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,078
    Bonuspoeng:
    113
    Chattet med Amex KS nå. De sier at det er forsinkelser i utsending av de 20k. De bekrefter at jeg skal få de 20K og at de kommer i løpet av April ikke innen 1 April slik det først ble lovet.

Så da kan alle puste med magen inntil videre :)

Last edited: Tirsdag kl 12:33
    Teknolai, EndreD, Eddie47 and 2 others like this.
  2. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    ikke opptjeningsperiode, men utløpsdato på kortet. Det er vistnok det som styrer når du får grunnpoengene.

3. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Da blir det spennende å høre videre. Til meg sa de noe helt annet. Jeg sa uansett opp kortet i går i ren forbannelse:)

4. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg snakket med dem nå og jeg fikk beskjed om at jeg var eligible. Om de ikke var på kontoen min, så måtte jeg kontakte SAS.. :rolleyes:

5. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,243
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen?:(

6. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,232
    Bonuspoeng:
    113
    Amex ikke til å stole på som vanlig..

WingmanWizard and avis like this.
  7. AirMags

AirMags Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    524
    Bonuspoeng:
    93
    Må bare spørre videre her for jeg klarer ikke forstå helt hvor jeg skal legge det inn. I oversikten nå står det bare "Bank, lån og forsikring"
    Skal jeg da sette Amex som en "norsk bank"?
    Sum lån: skal det være den kreditten jeg har tilgjengelig?
    Sum renter på lån: er da det jeg har fått oppgitt i brevet fra Amex?

For jeg får opp en feilmelding om at jeg har oppgitt veldig høye rentekostnader i forhold til gjelden min.

Vil bare være sikker så jeg legger dette inn riktig.

8. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,541
    Bonuspoeng:
    113
    Sum lån: saldo pr 31.12.24 (brukt kreditt)
    Sum renter: betalte renter til amex, skal stå på siste side på faktura rundt årsskiftet.

AirMags and Nordlands like this.
  9. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som jeg må ha det inn med teskje, men det får så være. Jeg startet ny periode hos Eurobonus 01.03.25, og har utløpsdato på AMEX 08/26. Har brukt å fått statuspoengene i august hvert år. Vil det si at jeg ikke vil få de 20 000 statuspoengene denne siste runden?

10. Rekrutt

Rekrutt Nytt Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har utløpsdato på AmEx Elite-kortet i januar, og fikk siste overførsel av 20k nivåpoeng den 20. januar i år. Både chat'en i AmEx-appen, og en svensk kundebehandler jeg snakket med på telefonen, påstår at jeg ikke skal ha noen ny overførsel av nivåpoeng nå. De begrunner det med at min opptjeningsperiode hos Eurobonus er fra juli til juni, og at jeg derfor har fått mine poeng for denne perioden...

Dette stemmer ikke med det jeg har forstått tidligere.

Rekrutt

11. Flightpath

Flightpath Nytt Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Det du har fått som svar fra Amex, stemmer med min tolkning. Som jeg har forstått det, påvirker ikke din Amex-periode denne poengutbetalingen. Hensikten med denne "ekstra" utbetalingen er å kompensere for de som nå er i en ny EuroBonus-periode (altså SAS sin periode) uten å fått poeng. I mitt tilfelle er perioden fra mars til februar, som betyr at jeg fra 1. mars er i en ny SAS-periode og dermed skal få nye poeng. Din SAS-periode er fra juli til juni, og derfor har du fått poeng i din nåværende periode. De det nok er kjipest for, er de som starter i en ny periode 1. april (april til mars SAS-periode), som jeg tolker ikke får poeng.

Nordlands, Rekrutt and Preference like this.
  12. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Din tolkning stemmer godt med det jeg ble fortalt i Amex chatten i går. Jeg har utløpsdato på kortet i oktober, og fikk 20000 poeng i desember. Jeg får da ikke 20000 poeng 1. april. Hvis det de skrev til meg stemmer så "mister" jeg da et halvt år med opptjening og må starte med ny opptjening fra 1. april. Det logiske/rettferdige ville vært å overføre 1/12 av 20000 poeng for hver måned fra kortets utløpsdato frem til 1. april.

Rekrutt liker dette
  13. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,256
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, om de ikke hadde endret ville du jo uansett ikke fått 20000 nye poeng før i din neste eurobonus kvalifiseringsperiode, så når du allerede har fått i inneværende periode mister du jo ingenting. Derimot får du ev. ekstra basert på forbruk i april og mai. Jeg får heller ikke noe nye poeng nå og synes det er helt greit, så er det en individuell vurdering om man har nok forbruk til å synes den nye ordningen er verdt det fremover.

14. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    942
    Bonuspoeng:
    93
    Kortets utløpsdato er jo helt irrelevant å ta opp i denne sammenhengen, man får nytt kort lenge før det løper ut og poengopptjeningen/forbruk fortsetter kontinuerlig i overgangen.

Det eneste som har noe å si er opptjeningsperioden hos SAS;
    - Har du periode som startet 1. april 2024 eller senere
    - OG IKKE har fått dine 20.000 nivåpoeng i løpet av denne perioden
    = så har du krav på å få de fra Amex nå.

Teknolai, Mg15, EndreD and 1 other person like this.
  15. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,463
    Bonuspoeng:
    93
    Har AMEX sagt noe om hvordan de overfører nivåpoeng, altså skjer det løpende som med bonuspoeng eller samles det opp og overføres ved månedsskiftet som med SAS MC?

16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,200
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sagt de utbetales 8. i påfølgende måned.

Del denne siden