SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,118
    Bonuspoeng:
    113
    Chattet med Amex KS nå. De sier at det er forsinkelser i utsending av de 20k. De bekrefter at jeg skal få de 20K og at de kommer i løpet av April ikke innen 1 April slik det først ble lovet.

Så da kan alle puste med magen inntil videre :)

Last edited: 01. april 2025
    Teknolai, EndreD, Eddie47 and 2 others like this.
  2. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    ikke opptjeningsperiode, men utløpsdato på kortet. Det er vistnok det som styrer når du får grunnpoengene.

3. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Da blir det spennende å høre videre. Til meg sa de noe helt annet. Jeg sa uansett opp kortet i går i ren forbannelse:)

4. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg snakket med dem nå og jeg fikk beskjed om at jeg var eligible. Om de ikke var på kontoen min, så måtte jeg kontakte SAS.. :rolleyes:

5. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,243
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen?:(

6. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,236
    Bonuspoeng:
    113
    Amex ikke til å stole på som vanlig..

tobeornot999, WingmanWizard and avis like this.
  7. AirMags

AirMags Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    526
    Bonuspoeng:
    93
    Må bare spørre videre her for jeg klarer ikke forstå helt hvor jeg skal legge det inn. I oversikten nå står det bare "Bank, lån og forsikring"
    Skal jeg da sette Amex som en "norsk bank"?
    Sum lån: skal det være den kreditten jeg har tilgjengelig?
    Sum renter på lån: er da det jeg har fått oppgitt i brevet fra Amex?

For jeg får opp en feilmelding om at jeg har oppgitt veldig høye rentekostnader i forhold til gjelden min.

Vil bare være sikker så jeg legger dette inn riktig.

8. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,564
    Bonuspoeng:
    113
    Sum lån: saldo pr 31.12.24 (brukt kreditt)
    Sum renter: betalte renter til amex, skal stå på siste side på faktura rundt årsskiftet.

AirMags and Nordlands like this.
  9. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    599
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

Var det ikke innen 1.4 man skulle få "årets" AMEX PLAT poeng før overgangen? Jeg har ikke fått mine.. Flere som sliter?

10. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    15,134
    Bonuspoeng:
    183
    ikke fått 20k statuspoeng for elite

11. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,634
    Bonuspoeng:
    113
    Ble kommentert i en FB-gruppe i går fra en som hadde vært i kontakt med Amex om at de kommer i løpet av april...

12. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg var i kontakt med Amex i går og de ba meg ta kontakt med SAS. Så det er forskjellig kommunikasjon her... Foreløpig ikke kontaktet SAS da jeg vet svaret blir "Ta kontakt med AMEX".

13. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som jeg må ha det inn med teskje, men det får så være. Jeg startet ny periode hos Eurobonus 01.03.25, og har utløpsdato på AMEX 08/26. Har brukt å fått statuspoengene i august hvert år. Vil det si at jeg ikke vil få de 20 000 statuspoengene denne siste runden?

14. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,348
    Bonuspoeng:
    93
    Amex har hele tiden kommunisert "rundt 1. april" - men mange, inkludert meg selv, trodde det var innen 1. april. Det Amex har sagt til flere er at de ble lagt til utbetaling nå, men det kan ta litt tid før alle får dem.

Tipper det tar noen uker før alle får dem.

15. Rekrutt

Rekrutt Nytt Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har utløpsdato på AmEx Elite-kortet i januar, og fikk siste overførsel av 20k nivåpoeng den 20. januar i år. Både chat'en i AmEx-appen, og en svensk kundebehandler jeg snakket med på telefonen, påstår at jeg ikke skal ha noen ny overførsel av nivåpoeng nå. De begrunner det med at min opptjeningsperiode hos Eurobonus er fra juli til juni, og at jeg derfor har fått mine poeng for denne perioden...

Dette stemmer ikke med det jeg har forstått tidligere.

Rekrutt

16. Flightpath

Flightpath Nytt Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Det du har fått som svar fra Amex, stemmer med min tolkning. Som jeg har forstått det, påvirker ikke din Amex-periode denne poengutbetalingen. Hensikten med denne "ekstra" utbetalingen er å kompensere for de som nå er i en ny EuroBonus-periode (altså SAS sin periode) uten å fått poeng. I mitt tilfelle er perioden fra mars til februar, som betyr at jeg fra 1. mars er i en ny SAS-periode og dermed skal få nye poeng. Din SAS-periode er fra juli til juni, og derfor har du fått poeng i din nåværende periode. De det nok er kjipest for, er de som starter i en ny periode 1. april (april til mars SAS-periode), som jeg tolker ikke får poeng.

Nordlands, Rekrutt and Preference like this.
  17. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Senest 30’april ble det kommunisert på chat i går vedr 20k statuspoeng

EndreD liker dette
  18. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    På Amex-språk betyr det at 50 % får poengene sine i april, mens de resterende 50 % må ringe minst en gang i måneden. Når de ringer kundeservice, får de beskjed om at poengene er på konto ‘om ca. ei uke’, eller at de må kontakte SAS, eller at poengene er overført men ikke synlige enda. Skal jeg gjette, vil 85-90 % få sine april-poeng senest i januar 2026.

tobeornot999 and EndreD like this.
  19. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,118
    Bonuspoeng:
    113
    Da blir det i såfall mange som mister sine EBG og EBD medlemsnivåer.

20. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Din tolkning stemmer godt med det jeg ble fortalt i Amex chatten i går. Jeg har utløpsdato på kortet i oktober, og fikk 20000 poeng i desember. Jeg får da ikke 20000 poeng 1. april. Hvis det de skrev til meg stemmer så "mister" jeg da et halvt år med opptjening og må starte med ny opptjening fra 1. april. Det logiske/rettferdige ville vært å overføre 1/12 av 20000 poeng for hver måned fra kortets utløpsdato frem til 1. april.

Rekrutt liker dette

Del denne siden