SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    847
    Bonuspoeng:
    93
    Trøbbel med overføring av CT fra Amex til min SAS-profil

Oppnådde CT for en uke siden. Amex bekrefter det, og sier de sendte beskjed til SAS mandag. Vises ikke når innlogget på sas.no og kundeservice bekrefter at de ikke ser den.

Amex sier de har flere slike henvendelser nå. Det er også store forsinkelser på overføring av de bonuspoenga som ble generert av de store innkjøpene som bikka 150k.

Kjedelig.

Finner ledige bonusbilletter, men er avhengig av CT-rabatten

2. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,020
    Bonuspoeng:
    93
    Sign'et opp ett par familiemedlemmer på siste kampanje med 80k poeng. Ene fikk 80k poeng umiddelbart (som jeg har fått på de siste kampanjene) mens det andre fikk ikke. Dette var betaling for et kjøkken, så delte kjøpet i to så begge passerte 45k samtidig.

Chat mener man ikke får poengene før 4 måneder etter at man har passert 45k NOK, men når de samtidig sier at ingen får poengene umiddelbart er det jo tydelig at de ikke aner hva de snakker om. Er det andre som har mottatt poengene lenge etter at omsetning er oppnådd det siste året, eller er dette bare å forberede seg på en kamp man ikke får lov til å starte før man har betalt amex 2000 kr ekstra?

3. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    113
    Står ganske tydelig i villkårene at velkomstbonusen skal utbetales så snart beløpet er nådd. Regner dog med at de innenfor rimelighetens grenser kunne ventet til fakturagenerering, men 4 mnd er bullshit ihht deres egne villkår. Sannsynligvis er dette ansatte på kundeservice som blindt følger og tenker at det er de gamle reglene som gjelder (der var det vanlig at man gjerne ikke fikk bonus før det var gått x antall måneder. Ofte 3).

4. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann, jeg har vært litt sløv på å følge med og sjekke ut endringene til SAS Amex Elite nå fra 1. april.

Dette er latskap fra min side, men om noen har dette i hodet så blir jeg veldig glad for innspill og tanker:
    - Jeg har ca. 800-900k spend ila året
    - Jeg har SAS Amex Elite, SAS MC Premium, og Amex Gold Rewards UK
    - Reiser som regel innelands Europa, eller til Asia (Korea/Japan) med SAS, nå også med Skyteam, eller BA.

Hva vil være det mest optimale kortbruket for meg for å opprettholde diamant, eller i det minste gullstatus, med bevisst høy spend (typ 100k) på 2X weekends osv?

Er det vits å beholde det dyre SAS Amex Elite kortet, utenom for 2X CTer, og eventuelt marginalt bedre statuspoengopptjening? Jeg setter god pris på CTene pga Skyteam, men får sjeldent brukt mer enn 1 CT ila året uansett. Negativer er også høye gebyrer, ikke alle godtar Amex verken i Norge eller UK, og at kortet i seg selv er dyrt. Amex Gold Rewards UK kortet er for øvrig gratis dette året for meg, så den beholdes enn så lenge.

Hjertelig takk på forhånd for innspill!

PS. For de som mangler 20k statuspoeng etter overgangen. Amex chat sa at for min del vil de 20k statuspoengene være inne på konto 30. april på det aller seneste. Min EB periode er forsåvidt fra oktober, og som noen har forklart tidligere i tråden så er vel det avgjørende om man får de 20k godskrevet eller ikke.

5. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis målet i hovedsak er status bør du skaffe deg DNB Saga Mastercard med upgrade. (200k forbruk = 20.000 nivåpoeng) Ellers gir jo SAS Amex Elite nå flere nivåpoeng ved spend enn med SAS Mastercard, om man ser bort fra doble poenghelger som det enda ikke har vært noen av i år..

6. Reisefeber

Reisefeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som tror på en god kampanje på Amex Elite før 31.05? Typ 100k ved signering som de hadde i høst.

Del denne siden