SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,857
    Bonuspoeng:
    183
    Mottatt her også, men kan se ut til at det var litt mindre enn forventet. Må vel se igjennom transaksjonene.

2. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har også mottatt levelpoengene mine, men beløpet er omtrent fem ganger lavere enn forventet. Amex er virkelig ikke til å stole på.

3. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Chattet med Amex kundeservice nå. De sier det ikke er noen feil på deres side og jeg må kontakte SAS. Er jo helt utrolig.

4. Froland

Froland Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    33
    Mangler også ca. 600 level poeng fordi det mangler rett i overkant av 2000 bonuspoeng fra transaksjoner den 1. April. Snakket også med Amex som påstår at resten skal komme 8 mai...

Har uansett registrert en sak hos SAS og hos Amex.

Jorge and Nuvolari like this.
  5. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,401
    Bonuspoeng:
    163
    Får melde om en fra andre siden da. Etter det jeg kan se har jeg fått ca 300 nivåpoeng for mye. Så jeg sitter stille i båten.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    For min del så ser det ca riktig ut. Det er litt som mangler, men antar det er fordi jeg hadde noen tusen i forbruk som ikke var bokført igår da poengene kom, men som ble bokført i løpet av natta. Disse kommer nok i maioverføringen.

Heldigvis kan man eksportere transaksjonsloggen til Excelformat på americanexpress.com hvis man trenger å kontrollregne

Last edited: 01. mai 2025
    holmen liker dette
  7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,319
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk 7982 nivåpoeng Level points.
    Jeg forstod ikke regnestykket. Hvilket forbruk skal det tilsvare, om det stemmer?

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,070
    Bonuspoeng:
    293
    (Utbetalte bonuspoeng i april * 5 for å finne kronebeløpet) * 0,06 for å finne statuspoeng.

Usikker på om det blir riktig hvis du har fått poeng i april for transaksjoner i mars. Jeg var godt innenfor månedsskiftet og fikk det til å stemme.

Maggie liker dette
  9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,319
    Bonuspoeng:
    183
    Takk:)
    Et kjøp på 100K gir 20000 poeng. Stemmer det da at dette i tillegg gir 6000 levelpoints?
    Da må man ha et forbruk godt over 300K, for at man minst skal motta 20K statuspoeng per kalenderår som tidligere.

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,070
    Bonuspoeng:
    293
    Det høres riktig ut ja. Noen her regnet seg vel frem til ca 330k for å få 20.000 statuspoeng.

Maggie liker dette
  11. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,465
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde bra med omsetning i april. Menn pga. et par hotellavbestillinger i slutten av mars, startet jeg i april med en del minuspoeng. Utifra alle ekstra poengene jeg mottok i hele april, stemmer det veldig bra med nivåpoeng jeg fikk i går.

12. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skal nå si opp kortet mitt, trodde basert på hva jeg har lest tidligere at jeg beholder 2 for 1 fordelen etter oppsigelsen, men teksten jeg leser antyder noe annet?

Du taper din tidligere inntjening mot "2 for 1"-rabatten.

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    Med det menes opptjening mot CT som ikke er ferdigopptjent enda. Det samme gjelder hvis du opp/nedgrader og da er det jo mer relevant å advare mot.

Last edited: 01. mai 2025
    mariusberg89 liker dette
  14. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kontaktet Amex angående poengene som kom 30. april. Det stemmer med ny FAQ, men ikke etter det som tidligere stod der.
    Amex kundeservice var helt sikker på det skulle skje 8.mai, og sa at det var SAS som utbetalte disse poengene. Så jeg måtte høre med dem. Men de skulle sjekke opp og eventuelt oppdatere egne notater angående dato for poengutbetaling.

SAS (diamant-mail) svarte nå, og de sa at dette var det Amex som måtte rydde opp i, selv om de sa noe annet..
    Svarte hyggelig, og sa at det ikke var kjekt å ende opp i en peke-kamp mellom to aktører, og spurte om de kanskje likevel kunne ordne opp. Det ville jo ikke koste dem noe, da jeg ikke kan booke flygninger med poengene, og det endret ikke på statusen min for forrige periode.
    Så får vi se hva de sier..

MariusJS and mrt like this.
  15. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg regnet sammen spend i april og level points jeg har mottatt stemmer. Jeg sammenlignet først med omsetning på siste faktura men fakturaperioden er noen dager forskjøvet i forhold til måneden (29 mars-28 april). Så når jeg summer sammen transaksjonene i april så stemmer det.

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    For meg virker det som at noen få transaksjoner fra mars også var med i grunnlaget. Muligens de som ikke ble bokført før i april

17. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Levelpoints beregnes ut i fra de vanlige poengene man mottok fra amex i april. Og det er litt forsinkelse ift når man får poeng vs transaksjonstidspunktet. Så du har rett i det du skriver.

18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,003
    Bonuspoeng:
    293
    Regner med at dette går seg til etter hvert og at riktige nivåpoeng tikker inn .. dette har jeg ikke tenkt å regne på eller fundere over

19. TravelAddict

TravelAddict Medlem

Likes mottatt:
    308
    Bonuspoeng:
    53
    Hvis jeg har regnet riktig så har du hatt et forbruk på ca 133k for å få den summen. Og ja, det stemmer nok at det er nødvendig med forbruk på ca 330k for å komme opp i de 20k de pleide å overføre tidligere. Men dette luker jo ut de som hadde kortet bare for å få poeng, for de som bruker mye kan det være bedre deal.

Maggie liker dette
  20. TravelAddict

TravelAddict Medlem

Likes mottatt:
    308
    Bonuspoeng:
    53
    Har bare sett kjapt over, men det ser ut som at summen stemmer hos meg. Var noen transaksjoner i går som ikke kom med, de kommer nok på neste overføring regner jeg med.

Del denne siden