SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe, beklager.. jeg husket feil. Kun premium er det jo.

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Så i BillKill tråden at @Spielhaug ikke hadde fått alle poeng fra amex for april. Jeg har egentlig stolt på at alt er i skjønneste orden. Tok en rask sjekk på sas kontoen, fordi jeg forrige uke opptjente første CT så regnet jeg med å ha mottat minst 30k EB poeng.

Viser jeg at jeg kun har fått 26k... Tar kontakt med Amex chat og gir dem en oversikt over hva jeg har mottat per måned og ber om at de sjekker total spend (har en del reserverte transaksjoner). Får opplyst at jeg har så langt en spend på 151 414 kr. Jeg spør da om de kan sjekke når jeg ikke har fått poengene. Da påstår kundeservice at de har oversendt totalt 31 242 poeng (så ca 5k poeng mangler...).

Jeg ber om at han oversender detaljert oversikt for hele over på hver enkel overføring da appen kun viser fra 1. mai og ikke bakover. Det kan de ikke gjøre, men han kan lime det inn i chatten. Ja takk, sier jeg. Jeg vil gjerne at du limer inn en linje for hver overføring, og ikke kun totalen per måned. Nei, det går ikke sier han. Hadde det vært mulig hadde han gjort det.

Hmmm... ok sier jeg, men da må dere kunne underbygge og bevise påstanden deres. Alle kan si "Vi har overført XXXX EB poeng i mars 2025", men dere må bevise når og hvordan.

Ja det forstår han, eller han sier han forstår min frustrasjon, men det går ikke. Det er 2025 sier jeg, ikke 1995. Skal det ikke være mulig å hente ut det? For dere må bevise det, jeg kan bevise at jeg ikke har fått nok poeng fra dere. Og det ned på hver eneste overføring/detalj.

Ja det forstår han, derfor må han "escalate" saken til en annen avdeling så tar de kontakt med meg innen 5-7 virkedager.

Hipp hurra. Blir spennende dette. Til gjengjeld bekreftet han at jeg ville få 80k EB velkomstpoeng i løpet av mai. Så det er jo fint. :)

Dagens lærdom: Ta en rask hoderegning på om du har fått poengene du skal få. 5k poeng her, og 5k poeng der er mange poeng (og mange kr...)

Thomas123 liker dette
  3. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,430
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekket SAS app og fant ut at jeg ikke har mottatt amexpoeng siden 26 april, som er ca da jeg bikket 150k. Fikk mail om CT 29 april.
    Ifølge nettsiden til amex er poeng overført også etter 26 april, men de har altså ikke kommet frem. Det er snakk om nærmere 10k poeng, så dette må jeg ta opp med de.
    Kan det rett og slett være en hikke i systemet ifm CT? (CTen dukket forøvrig opp hos SAS uten krøll).

4. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mange levelpoints fikk du i april? Basert på det kan du regne deg tilbake til antall bonus poeng. Husk også at du får CT i det du bikker 150k. Poengene kan komme senere.

5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Rundt 800 nivåpoeng. Jeg fikk CT for over 1 uke siden, så poengene etter det burde ha tikket inn innen i går, og jeg vet at jeg ikke har handlet for ca 25k siden da (mangler jo 5k bonuspoeng). Jeg synes bare det er rart at de ikke kan gi meg en oversikt over alle poeng de har sendt, listet per overføring, så jeg kan samstemme dette med det som er kommet inn til SAS. I mine øyne er det kun på den måten det er mulig å finne ut om feilen ligger hos Amex eller SAS.

6. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,055
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var ca 4000 poeng short, og har ikke opptjent CT enda.

7. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at det er en forsinkelse mellom omsetning og poeng så omsetning i en mnd stemmer ikke alltid med antall poeng. Har man f.eks en stor transaksjon på slutten av mnd kommer omsetningen i april og poengene i mai.

Jeg har nå kontrollregnet for egen del og noen mnd har jeg færre poeng enn omsetning skulle tilsi og andre måneder har jeg flere poeng. Grunnen er forsinkelsen på poengene. Over tid stemmer det i hvert fall for min del.

Men selvsagt kan det være feil hos andre, vil bare opplyse om at dette kan være en forklaring.

Jon_Noj and trygveat like this.
  8. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Sitter i samme båt, så er spent på resultatet ditt, lurer litt på om amex/SAS bare baserte datoen på at SAS MC betaler ut 8. hver mnd...

9. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er det siste jeg har fått. Men det kom uten purring iallefall.
    ---
    Jeg beklager ventetiden!

Jeg jobber fortsatt med å finne en løsning for deg, og har vært i kontakt med en annen avdeling som nå ser nærmere på saken.

Du vil høre fra meg så snart jeg har fått et svar.
    Skulle du ikke ha hørt noe innen 7 dager, ber jeg deg om å svare på denne e-posten, så følger jeg opp videre.

Ha en fin dag!
    ---

10. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Var det fra Amex eller fra Trumf?

11. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    hmm? Det var fra diamant-mailen til SAS.

12. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    Meldte meg på vervetilbud 14. mars, og skal få 80000 eurobonuspoeng ved spend på minst 45000 kroner i løpet av 3 mnd.
    Har nå bikket 45000 pluss litt til.
    Når kommer poengene?

13. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    I følge Amex, innen 4 mnd etter at du har oppfylt kravet. Jeg hadde ikke holdt pusten. Tipper de kommer på dagen av 4 mnd.

14. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    Jeezzz...

15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Vel, er nok beskrevet i vilkårene. Også gir de jo ikke ut poeng i hytt og pine heller. Det er en kostnad for Amex. De vil jo helst at du skal fortsette å bruke kortet selv etter at du har gjort noen kjøp for til sammen 45k.

Håper bare du har gjort grundig sikring av bevis på at du faktisk registrerte til en 80k kampanje. De er visst litt vanskelige der også.

16. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Beklager, stokket seg litt i hodet her, var amex eller sas jeg tenkte på ja, får vel kontakte SAS selv...

17. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    Har dialogen med vedkommende som sendte vervelinken, der det fremgår at det er 80000 poeng som venter.
    Har også screenshot av vilkårene, der det står 80000 pluss en mail fra kundeservice der det står det samme.

18. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    199
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk de vervekampanjepoengene bare noen dager etter jeg bikket grensen for spend da jeg benyttet kampanje i fjor. Men har hørt mye foskjellig fra andre, så det varierer visst fra Amex sin side.

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan være forskjellige regler per kampanje. Det er også veldig mulig at de har gått tilbake til "gamle" regler der man ikke får poeng før etter noen måneder fordi de måtte slutte å ha bindingstid på kortene.

WingmanWizard liker dette
  20. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    915
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her!

Del denne siden