SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Det skyldes at de som tegnet kortet ifjor hadde etårs binding i form av at man måtte betale for poengene om man sa opp kortet før det hadde gått 1 år. Derav kunne poengene komme ASAP siden Amex likevel sikret deg som kunde i lenger tid fremover.

Den bindingsgreia deres viste seg å være litt på kanten, og se har senere gått tilbake til gamle regler.

Last edited: 12. mai 2025
  2. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    https://www.sas.no/eurobonus/
    upload_2025-5-12_11-47-11.png

8. Mai informasjonen ligger fortsatt live hos SAS, fikk beskjed av AMEX om at de hadde sendt mail om at det skulle være 1. hver måned (det hadde jo vært ok, men vi fikk den 30.) - den mailen har iaf ikke jeg fått?

EDIT; Faktisk live hos AMEX også...
    image.png

De klarer derimot å motsi seg selv i den samme posten...
    upload_2025-5-12_12-11-40.png

Last edited: 12. mai 2025
    btm liker dette
  3. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Stemmer vel ikke helt?
    Jeg fikk mine asap etter jeg nådde spend for kampanjen som var nå i januar/februar (60k)
    Fikk forøvrig level points (20k) asap også

4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Var i alle fall det amex sa til meg da jeg klagde over at de ikke kom ASAP... Men ikke noe nytt i at amex kundeservice sier mye rart...

5. MagnusM

MagnusM EBG

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    13
    Er det flere som har trøbbel med overføring av eurobonuspoeng fra Amex til SAS?

I Amex-appen økes saldoen "Opptjent i de siste 30 dagene med kortet ditt", og alle transaksjoner blir oppført som Points Transfer, men tilnærmet ingen av poengene dukker opp på SAS-kontoen. Problemet har vedvart i omtrent 2 uker, og ila de 2 ukene er det 2 dager jeg har fått overført poeng, så det har jo ikke stoppet helt opp.., men mangler kanskje 95% av poengene jeg skulle hatt. Kundeservice svarer bare at så vidt de kan se har poengene blitt overført fra Amex, og at jeg kan logge en sak som tar en stund å få svar på.

Har Elite og det skjedde omtrent samtidig som jeg fikk min første CT i år, noen som har vært borti lignende, eller har noen tips til hva som kan gjøres?

6. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Har du lest de 2 siste sidene her før du postet selv? :p Akkurat dette som diskuteres

Nordlands liker dette
  7. MagnusM

MagnusM EBG

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    13
    Jada, har lest det. Men fant ingen konklusjon, og mesteparten av diskusjonen der var poeng bokført rundt den 1. hver måne og feil antall Nivåpoeng, men ikke nødvendigvis feil antall bonuspoeng

Last edited: 13. mai 2025
  8. Brosme

Brosme Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg mangler ca 70% av alle bonus poeng fra april (og dermed tilsvarende status poeng) og i mai ser det ut til å følge samme trend. Amex sier problemet er hos sas. Har sendt sas en epost for en uke siden til ebg mailen. Foreløpig uten svar.

MagnusM liker dette
  9. MagnusM

MagnusM EBG

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg ser for så vidt etter å ha regnet på alle poeng, så er det dager det er brukt bill kill for å betale restskatten jeg ikke har fått noe poeng i det hele tatt. Dager der jeg ikke har brukt bill kill har poengene kommet som vanlig. Kan det være årsak hos deg også?

Thomas123 liker dette
  10. Travelista

Travelista Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har også det samme problemet, har kun fått til svar at både SAS og Amex skulle undersøke saken. Har noen andre fått løst dette?

11. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    683
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke så stort statistisk grunnlag da jeg ikke har brukt Amex så mye i mai, men transaksjonen den 3. mai er fra BillKill, den har jeg ikke fått.

De to andre er betaling i butikk med kort og kun fått de 40 fra den 5. mai, de 26 fra den 8. har ikke dukket opp.

upload_2025-5-13_16-30-24.png

12. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    Eg mangla poeng siden September når eg oppgraderte til Elite.

Etter mye frem og tilbake viste det seg at feilen er på SAS sin side.

Løsningen var til slutt å få Amex til å sende Eurobonus en full oversikt over hvor mye poeng som skal utbetales. Det kunne ikke SAS se selv.

Ramla inn masse poeng og et par CT så ser ut som det har løst seg

Preference liker dette
  13. Brosme

Brosme Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg bruker ikke kill bill. I hovedsak er det handel i butikk. Alt har stemt 100% fram til april. I følge amex er poengene overført fra dem, men de kommer altså ikke fram til meg.

14. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har det skjedd litt. Tittet inn i transaksjoner og kom over dette:
    Screenshot_20250513_222916_Amex NO.jpg

'Standard Point Adjustment' kan jo ikke være noe annet enn at de har sett på saken og kommet frem til at jeg mangler 4571 poeng. Så den er jo grei.

Nå er det nye problemet at jeg ikke har fått noen poeng inn på Eurobonus kontoen siden 8. mai, og de kommer ikke i retur til amex heller... Gir det til over helga før jeg maser på SAS tror jeg. :)

15. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    80000 poeng overført fra Amex til SAS 11.05.
    Fortsatt ingen spor av dem på Eurobonuskontoen, men ting er på gang.
    Gikk raskere enn fryktet.

16. Bonusduk

Bonusduk EBD

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    93
    Samme utfodring her også, ingen poeng overført i Mai.
    Grunnet AMEX har vært litt vel hyggelige med statuspoeng, så har jeg ikke lyst å etterlyse poengene for transaksjoner med det første...

17. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har samme problemstilling, og mistenker at Billkill har noe av skylda… Amex ba meg vente til 15. mai, så følger jeg opp, først Amex, så evt. sas

18. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mangler også poeng, men aldri brukt BillKill

19. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,563
    Bonuspoeng:
    93
    +1

på sas hjemmeside står det «amex Sweden» under claim missing points. Er det denne eller annen kontaktinngang for å etterspørre disse poengene (som jo står som overført hos amex).

20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Frem til 8/5 fikk jeg poengene overført innen to dager. Har bare sjekket mai, men alle poeng har fått status Points transfer, og har kommet inn på EB-kontoen.

Fra 9/5 står det "Points transfer" hos Amex, men har ikke fått noen poeng inn på EB-kontoen.

Del denne siden