Så i BillKill tråden at
@Spielhaug ikke hadde fått alle poeng fra amex for april. Jeg har egentlig stolt på at alt er i skjønneste orden. Tok en rask sjekk på sas kontoen, fordi jeg forrige uke opptjente første CT så regnet jeg med å ha mottat minst 30k EB poeng.
Viser jeg at jeg kun har fått 26k... Tar kontakt med Amex chat og gir dem en oversikt over hva jeg har mottat per måned og ber om at de sjekker total spend (har en del reserverte transaksjoner). Får opplyst at jeg har så langt en spend på 151 414 kr. Jeg spør da om de kan sjekke når jeg ikke har fått poengene. Da påstår kundeservice at de har oversendt totalt 31 242 poeng (så ca 5k poeng mangler...).
Jeg ber om at han oversender detaljert oversikt for hele over på hver enkel overføring da appen kun viser fra 1. mai og ikke bakover. Det kan de ikke gjøre, men han kan lime det inn i chatten. Ja takk, sier jeg. Jeg vil gjerne at du limer inn en linje for hver overføring, og ikke kun totalen per måned. Nei, det går ikke sier han. Hadde det vært mulig hadde han gjort det.
Hmmm... ok sier jeg, men da må dere kunne underbygge og bevise påstanden deres. Alle kan si "Vi har overført XXXX EB poeng i mars 2025", men dere må bevise når og hvordan.
Ja det forstår han, eller han sier han forstår min frustrasjon, men det går ikke. Det er 2025 sier jeg, ikke 1995. Skal det ikke være mulig å hente ut det? For dere må bevise det, jeg kan bevise at jeg ikke har fått nok poeng fra dere. Og det ned på hver eneste overføring/detalj.
Ja det forstår han, derfor må han "escalate" saken til en annen avdeling så tar de kontakt med meg innen 5-7 virkedager.
Hipp hurra. Blir spennende dette. Til gjengjeld bekreftet han at jeg ville få 80k EB velkomstpoeng i løpet av mai. Så det er jo fint.
Dagens lærdom: Ta en rask hoderegning på om du har fått poengene du skal få. 5k poeng her, og 5k poeng der er mange poeng (og mange kr...)
Vis alt...