SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,490
    Bonuspoeng:
    293
    Kan hende.
    Men jeg mener han skulle få 80k poeng, når jeg tenker meg om. (Burde jo selvfølgelig ha tatt screen shot selv, men det glemte jeg visst denne gangen)

Kom på at jeg kanskje hadde fått epost med denne kampanjen, og det hadde jeg! :)
    2025-09-01_14-54-28.jpg

EndreD, RoadKing and Spielhaug like this.
  2. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    113
    Holder det å si opp kortet (elite) få dager før premien trekkes av konto hvis man vil ut? Skal ut i løpet av september (pleier å betale for kortet 26,tror jeg). Må kortet være helt nedbetalt for å si det opp?

3. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, du får regning selv om kortet er sagt opp

4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,287
    Bonuspoeng:
    93
    Slang meg på 100k kampanjen, fremfor 3MNOK kampanjen da det er EB og CT jeg ser verdien i. Fikk godkjent søknad, men skulle gjerne hatt kortet asap. Noen som har erfaring med å ringe Amex og be dem sende med bud (DHL e.l.)? Prøvde å ringe nå, men de var stengt på kontoret det.

Spm #2: Noen som har en lur måte å finne ut på hvilken kredittgrense de har gitt meg, før kortet kommer altså?

5. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde å mase da jeg bestilte kortet, men det hjalp ikke.
    Det tok ca 2 uker uansett.
    Mener det er 30k som er standard.

DJasko liker dette
  6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,287
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Gjør et forsøk i morgen likevel. Har hatt amex for 1 år siden i mitt navn med 100k grense. Alt annet er jo nesten ubrukelig. Ba om 50-100k nå, håper jeg havner der et sted.

Edit: Logget inn på gjeldsregisteret.no og der stod det faktisk allerede, selv om kortet var godkjent for 1t siden. Så da vet andre hvordan man finner ut av det.

Maggie liker dette
  7. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Eller appen Horde for de som har den.

DJasko liker dette
  8. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Har en kollega som vurderer det 100k-tilbudet. Går CT-omsetning på kalenderår eller fra den dato som en oppretter kortet?

9. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Kalenderår

Insomnia4u liker dette
  10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner. Og man må vente 9 mnd for å få ut de 100K poengene, eller får man dem når omsetning bikker 90K?

11. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir litt gjetning - men sånn jeg leser det betales poengene ut 9 måneder etter oppstart hvis ditt kort forsatt er aktivt. Så jeg tipper dette er en triks for å unngå at mange bruker 90K fort får poengene og sier opp kortet.

12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,666
    Bonuspoeng:
    183
    Det står spesifikt i vervevilkår for SAS-kortene at poeng utbetales i det omsetningskravet er oppnådd, i motsetning til Platinum.
    image.png

Preference and Insomnia4u like this.
  13. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Det er en god dokumentasjon å henvise til+screenshot av kampanjen.

14. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser Amex kjører kampanje på oppgradering av kort nå (nedgradert meg til sas classic i fjor en gang)

Har jeg lest det riktig at det ikke er noe omsetningskrav lenger på dette? man må bare ha kortet i 9mnd så skal det komme automatisk? Før har det alltid vært omsetningskrav men jeg klarer ikke å finne noe om det denne gangen

15. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Har noen blitt kredittvurdert på nytt etter nedgradering, og fått justert kreditgrensen sin?

Har ganske høy kreditgrense nå, og vil gjerne vite om jeg mister den hvis jeg eventuelt ned- eller oppgraderer kortet.

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,705
    Bonuspoeng:
    293
    Du beholder kredittgrense. Ny kredittvurdering blir kun hvis du sier opp og søker på nytt.

avis liker dette
  17. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan endre kredittgrensen pr 6mnd intervall. Men jeg har beholdt ved oppgradering, så antar at det samme er tilfelle med nedgradering.

avis liker dette
  18. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Det er en felles oppfatning at Amex har et høyere valutapåslag / dårligere kurs enn feks Mastercard. Derfor har jeg frem til må unngått å bruke Amex i utlandet.

Leser nå at noen mener dette ikke er korrekt og at amex like ofte har bedre kurs ink påslag som dårligere og dermed ender på det samme som mc i lengden.

Er det noen som faktisk har testet amex og mc parallelt i samme valuta og konkludert ift om amex er dyrere enn mc eller i snitt har samme kurs ink påslag?

19. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,905
    Bonuspoeng:
    113
    Yes! Jeg tracket kona sitt forbruk over en helg i Polen da jeg sendte med Curve (DNB Saga), SAS Amex Elite og SAS Mastercard.
    Sluttkursen for transaksjoner den samme lørdagen ble;
    - AMEX 2,922
    - Curve 2,906
    - SAS Mastercard 2,969

Ikke overraskende er Curve (med abonement eller innenfor gratis-grensen) billigst i bruk, men Amex var ikke langt unna. SAS Mastercard klart dyrest, men så får man jo også noen ekstra poeng i retur.

AirMags, Earl, tobeornot999 and 3 others like this.
  20. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig nyttig. Man får vel 20p på både amex og sas mc.

Preference liker dette

Del denne siden