SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113

SAS MC er som forventet rundt 2% dyrere her, men veldig overrasket at Amex kun er 0.5% dyrere.

Curve er MC kurs som har en spread på ca 0.25% hver vei fra midtkurs.

Men er du sikker på at så på ferdig bokført transaksjon? Jeg vet at DnB først trekker på MC kurs, men så bokfører på MC+2%.

Nordlands liker dette
  2. Kenneth82

Kenneth82 Medlem

Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Min erfaring med MC og Amex er at det
    knapt er forskjell mellom dem.

Insomnia4u and Teknolai like this.
  3. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    264
    Bonuspoeng:
    63
    Insomnia4u liker dette
  4. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    113
    Helt sikker! Jeg gjorde oppgjøret over to uker senere, og regnet ut kursen selv i Google Sheets basert på kjøpesum i PLN vs sluttsum i NOK.

Chrisljo and Teknolai like this.
  5. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    264
    Bonuspoeng:
    63
    Om jeg sier opp mitt SAS Amex midt i måneden, går jeg glipp av noe annet enn nivåpoeng på slutten av måneden? Bonuspoeng og CT er allerede utbetalt. :cool:

6. brwinds

brwinds Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som har en gjeldende epost-adresse til SAS Amex Elite (kundeservice)?

De pusher appen og chat, som forsåvidt er kjapp og grei, men støtter ikke sending av screenshots / bilder, samt at jeg har purret et par ganger der allerede om nådd spend grense for signup-bonus... Irriterende å bruke tid på.

Bekreftet 25 februar i år (!), at 45K Spend ga 80K poeng - var nådd og i boks. Altså skriftlig bekreftet der. Sa da at det tok noen måneder. Purret igjen etter de månedene. Ny bekreftelse, men kunne ta opp mot 6 mnder. Og ventet videre og kontaktet etter den tid, nå sa denne personen at spend ikke var nådd, selv om 2 har skriftlig bekreftet, og hun nevnte 50K spend når jeg har screenshot på 45K... Skulle lage en sak, ikke hørt noe på mange uker igjen....

Så tenkte å sende epost heller om mulig, med screenshots av bekreftelser etc.

Prøvde telefonen isted, men ble lagt på, kan sikkert prøve igjen. Men screenshots over telefone er heller ikke enkelt.. o_O

Shyneno liker dette
  7. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    737
    Bonuspoeng:
    93
    [email protected]

Preference, Shyneno and brwinds like this.
  8. Pepeu

Pepeu Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,101
    Bonuspoeng:
    93
    Husk å skrive i mailen at du sender saken til finansklagenemda om de ikke svarer innen X dager, så kommer svar som regel raskt og de fikser saken. Hvertfall min erfaring i 3 saker over de siste 4-5 årene.

brwinds liker dette
  9. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    881
    Bonuspoeng:
    93
    Nop

Teknolai liker dette
  10. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    737
    Bonuspoeng:
    93
    Tror nok Amex taper mange kunder på de 20000 nivåpoengene de forbedret bort.
    Virker som om mye i denne tråden går ut på å si opp kortet.

brwinds and Oppirumpadi like this.
  11. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,987
    Bonuspoeng:
    113
    Og noen bruker kortet mye mer enn før slik jeg gjør. Sannsynlighvis har amex så gode data tilgjengelig at de har klart å regne seg frem til hvordan dette ville slå ut.

interface87 and Teknolai like this.
  12. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,818
    Bonuspoeng:
    183
    Det taper kanskje mange kunder, men spørsmålet er om de taper så mye penger på det. Det var nok en del som utnyttet ordningen, og AMEX har nok full kontroll på hva de ‘risikerer’.

AirMags, WingmanWizard and Teknolai like this.
  13. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,996
    Bonuspoeng:
    183
    Metoo!

Jeg har brukt begge kort om hverandre i USA og i Europa gjennom to helger for å teste. Ventet til alt var bokført og regningen sendt før jeg satte opp regneark. Det var tilfeldig hvilket kort som var dyrest begge gangene, varierte gjennom helgen fra transaksjon til transaksjon. Så nå bruker jeg det kortet som gir mest mening mot CT eller statuspoeng.

K

14. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    +1 Før gikk dette kortet i skuffen etter 300k var oppnådd, nå er det førstevalg året rundt.

AirMags, interface87 and Nuvolari like this.
  15. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    881
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her… Bruker kortet enormt mye. Har aldri oppnådd så mye nivåpoeng på en måned, 48k i august. Ny periode begynte 1 augo_O:cool:

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,704
    Bonuspoeng:
    293
    Så det du sier er at dette kommer til å bli forbedret bort i løpet av året? :p Får skynde meg å ordne siste år mot LTG :D Neida. Antar at Amex er fornøyd med høyt forbruk

interface87 liker dette
  17. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    800k forbruk på 1 mnd? oof.. :cool:

Cumulus liker dette
  18. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,284
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man oppgraderer midt i en måned, får man nivåpoeng basert på opptjening for begge kortene, eller kun basert på det oppgraderte kortet?

Amex har registrert SAS Premium på meg, mens jeg signet opp på Elite. Skal prøve å ta kampen, men vurderer å kjøre spend på 60k nå neste uke. Få 45k poeng. Oppgradere til Elite og kjøre spend der og få oppgradering av poeng på 30k. Havner totalt på 75k som er bedre enn ingenting. Går dog glipp av 60k spend mot CT... Men er også interessert i nivåpoengene. Vil ha dem for all spend og ikke bare på Elite.

19. snappa

snappa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Litt noob og sikkert svart på før. Men lurer på å signe om for AMEX, for å få velkomsttilbudet på poeng og også gå for 1 CT på kortest mulig tid. Kan jeg da ved opptjening av en CT bare si opp kortet og fortsatt ha CT tilgjengelig? Man mister ikke CT for at man sier opp kortet? Kanskje dumt spørsmål, men prøver..

20. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,987
    Bonuspoeng:
    113
    Mister ikke en opptjent CT.

Del denne siden