SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Thimble5020

Thimble5020 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    13
    Hei,

jeg har to spørsmål angående CT-opptjening (beklager om dette allerede er besvart et annet sted):

1: Mottok nylig Amex Elite, og trodde at grensen for CT-opptjening var 150 000 i forbruk. Når jeg logger inn på kontoen min står det derimot at jeg er 99 000 unna CT (etter å ha brukt 905 kroner) – altså at jeg kun trenger 100 000 i forbruk?

2: Jeg ser også at det står at CT må opptjenes innen desember samme år. Betyr dette at dersom jeg for eksempel har brukt 95 000 før nyttår, men ikke har nådd grensen, så nullstilles opptjeningen og jeg må starte helt på nytt igjen i januar, til tross for at jeg fikk kortet først i september?

Har lagt ved et skjermbilde, på forhånd takk for oppklaringer!

amex.jpg

2. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,557
    Bonuspoeng:
    93
    Punkt 1: Det er fortsatt 150.000 som er kravet for CT. Antakelig er det en kampanje som gjør at du får poengbonus når du passerer 100.000kr i omsetning.
    Punkt 2; Opptjening til CT er per kalenderår. Så ja - den nullstilles 1. januar.

Thimble5020 liker dette
  3. Thimble5020

Thimble5020 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    13
    Flott, takk! Da krysser jeg fingrene for at det er en kampanje. 100 000 kan jeg klare før januar, 150 000 kan det bli verre med. :)

Shyneno liker dette
  4. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    113
    Du får bonuspoeng for kampanjen ved 100 000 spend. Du må fortsatt bruke 50 000 til for å nå 150 000 totalt og få en CT

Insomnia4u, Cumulus and Thimble5020 like this.
  5. Mad3

Mad3 Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har erfaring med at jeg typ inviterer min kjæreste som verken har Amex eller ekstra kort registrert og jeg sier opp mitt kort og tar ekstra kort?

Vil vi da få 100k verve poengene?

6. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    Bør gå fint om det er over 12 mnd siden hun har hatt kort eller ekstrakort.

7. Pepeu

Pepeu Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,101
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har pleid å ha ekstakortet i samme navn som hovedkortet de gangene vi har hatt det. Da vil 12-månedersperioden uten kort til den andre begynne å løpe igjen.

8. pinpoint

pinpoint Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som har en invite til SAS amex elite 100.000 poeng kampanje?

9. Lite

Lite Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk ikke sendt deg pm ettersom at jeg har mindre enn 10 post, men om du sender meg en så får jeg sikkert svart med lenken.

pinpoint liker dette
  10. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,847
    Bonuspoeng:
    113
    Smart...:cool:

Cumulus and Maggie like this.
  11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,361
    Bonuspoeng:
    183
    Hm, god ide. Kan man avslutte ekstrakortet på kona, for så å utstede nytt ekstrakort til en selv tro?

Shyneno liker dette
  12. jallesjo

jallesjo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har en invite til SAS amex elite 100.000 poeng kampanje?

13. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,416
    Bonuspoeng:
    183
    Poengproblemet i april/mai har endelig blitt løst... fikk overført resterende poeng i dag. Hadde en chat med en meget tafatt person som ikke gadd å lese eller ta innover seg hva jeg skrev (som var en meget detaljert redegjøring for manglende poeng inkludert dato for alt) og spurte bare om det stemte at jeg hadde fått 200+ poeng for en transaksjon i juli. Han lurte også på om jeg var klar over at man får 20 poeng per 100kr... Ja, duh, men det var ikke poenget, så jeg spurte om han ville bruke tid på å faktisk lese meldingen eller om finanstilsynet burde gjøre det for han. Etter det fikk jeg beskjed at saken blir eskalert til "investigation" og at jeg ikke måtte ta kontakt før 10 arbeidsdager hadde gått.
    Heldigvis ble det da fulgt opp. Men du verden, man skal ha tunga rett i munnen her. Man kan tydeligvis ikke forvente at et stort selskap klarer å regne korrekt.

Shyneno, kiev, holmen and 2 others like this.
  14. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    493
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg mangler fortsatt titusenvis av EB-poeng, og rundt 20k nivåpoeng også.. Jeg får prøve å ringe denne gangen tror jeg. Men reiser til Gran Canaria nå først, så får jeg ta dette etterpå. Det er HELT utrolig at de ikke har fått ordnet dette enda.
    Hadde 250k-ish i Bill Kill, samt et greit forbruk i tillegg..

15. jallesjo

jallesjo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Siste desperat forsøk!

16. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,847
    Bonuspoeng:
    113
    Sendt deg PM med invite.

jallesjo liker dette
  17. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    113
    Sa opp elite i september, fikk likevel level poeng for de transaksjoner jeg gjort tidlig i september, nå sist natt

Teknolai liker dette
  18. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    264
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her, positiv overraskelse!

19. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,416
    Bonuspoeng:
    183
    Sa opp Elite etter at poengene kom inn. Fikk nivåpoeng for september, inkludert for "etterbetalingen" av de gamle poeng.
    SAS bør virkelig innføre rollover på nivåpoeng for diamanten skinner ikke klarere når man er nesten en gullstatus over diamantkravet. :p

Eddie47 and stekus like this.
  20. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,284
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har klaget Amex til Finansklagenemda og vunnet gjennom? Har sendt en klage i dag, og lurer litt på veien videre hvis jeg vinner gjennom - er amex redelige og gjør opp?

Klagen:
    Har lagt ved all dokumentasjon på telefonsamtaler, eposter og alt som er. Alt er datert.

Vet ikke om jeg hadde orket å klage til FKN, men side Amex er så arrogante og avviser lett og enkelt, tok jeg meg tid (30 min) til å samle alt og sende klagen.

Del denne siden