SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,544
    Bonuspoeng:
    93
    Nye priser og vilkår på vei;

2. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    915
    Bonuspoeng:
    93
    900kr mer i året...

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,704
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er rimelig sikker på at det der ikke er et nytt vilkår og at det er sånn allerede. Jeg var ihvertfall i minus på grunn av en refundert transaksjon og fikk da ikke nivåpoeng før jeg kom i pluss igjen. Mulig de har lagt det til i vilkårene fordi folk har kontaktet kundeservice og spurt hvor det blir av nivåpoeng.

Når det gjelder økning i årsgebyr så er det såklart leit for oss, men det virker som at "alle" gjør dette for tiden :( Da blir det litt vanskelig å stemme med lommeboka og skifte til en konkurrent :rolleyes:

4. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,544
    Bonuspoeng:
    93
    Høres ikke enormt ut, men en økning på 15% er relativt mye gitt at det ikke akkurat har blitt mer attraktivt å ha dette kortet.

biaop, Storbaba and Oppirumpadi like this.
  5. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Liten økning litt her og der....har gått opp noen kroner siden jeg begynte í dette gamet, kan ikke si verdien til kortet har fulgt prisøkningen for å si det slik. Veldig rart å sette opp prisen på et tidspunkt hvor mange irriterer seg grønn over hvor vanskelig det er å få brukt "fordelene" man får av dette kortet.

Jeanette and RescueMe like this.
  6. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok litt av problemet, for kunder med veldig høy omsetning har det jo blitt veldig attraktivt. Nå kan man jo bli diamant uten å i det hele tatt besøke en flyplass.....
    Hva man egentlig skal med diamant om man flyr 2 ganger i året er en annen sak.

Wiolenze liker dette
  7. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,867
    Bonuspoeng:
    93
    Ned fra 3 til 1 inkludert ekstrakort.

upload_2025-10-28_12-15-53.png

8. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Tilgjengeligheten er på all time low, kortet skal bli dyrere (nok en gang) og fordelene skal bli færre. Gleder meg til @Kaffen kommer med sine innspill her.

The_Dude, Storbaba, SAJblue and 27 others like this.
  9. Travelista

Travelista Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, har noen opplevd forsinkelser på companion ticket før? I følge opptjeningsbaren hos Amex skal jeg ha fått CT nr 2, men har ikke fått mail fra Amex og kan kun se 1 CT hos SAS

10. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    63
    Du sier ikke når den ble opptjent, men min erfaring er at de kommer raskt, dager ikke uker.

Travelista liker dette
  11. Travelista

Travelista Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Den ble opptjent 02.11, har alltid fått mail fra Amex med en gang rett etterpå. Synes derfor det er litt merkelig med denne forsinkelsen

12. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    63
    Kontakt chat support, de er vanligvis bra.

13. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,284
    Bonuspoeng:
    93
    Liten update her. Amex tar på seg litt av ansvaret og sier at siden jeg allerede fikk 45k velkomstpoeng for premium og vil få 15k poeng for upgrade så tilbyr de meg 40k poeng som kompensasjon som til slutt totalt blir 100 000k poeng. De sier at siden jeg valgte upgrade til Elite godkjente jeg vilkår som gjør at CT opptjening nullstille. Finansklagenemda vil ha mitt svar til det.

Svarte kort at jeg takker for brevet og setter pris på at Amex også innrømmer feil her. At jeg ønsker en rask avslutning av saken, men at jeg i tillegg til de 40k som jeg tydeligvis har krav på ønsker en tilleggskompensasjon. Begrunnet I følgende:

1. Jeg har ikke fått fulle poeng for spend jeg hadde under Premium kortet. Premium ga meg 15 poeng per 100 kr, hadde jeg fått Elite som jeg søkte på hadde jeg fått 20 poeng per 100 kr. Tapte poeng der.

2. Jeg har ikke fått nivåpoeng for spend under Premium kortet, tapte ganske mange nivåpoeng der.

3. De innrømmer feil og burde latt min spend telle mot CT, slev om jeg oppgraderte. For jeg oppgraderte nettopp fordi jeg visste jeg hadde krav på det.

Ba om beskjedne 10k poeng ekstra som kompensasjon. Så får vi se om Amex bruker 1 måned på å svare på dette kravet det.

biaop liker dette
  14. Nordlys

Nordlys Enkel gutt fra landet.

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor er det jeg kan se 241 vouchers igjen? App? Desktop, hvor i så fall :)

15. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,723
    Bonuspoeng:
    293
    Prøvd å logge inn på desktop, og sett hva du får av response?

16. Nordlys

Nordlys Enkel gutt fra landet.

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Ja. Finner dem ikke.

17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,456
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan se vouchers i SAS appen. Gå på "More" og velg Wallet.

18. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,723
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du ikke “finner” de, så har du kanskje ikke noen vouchers.

19. Aletoo

Aletoo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, noen som har mulighet til å sende en vervelink for Premium? (Kampanje nå på 45 000 poeng) Tusen takk! :)

20. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,135
    Bonuspoeng:
    113
    Ordnet det seg? Krysset grensen på lørdag, fikk mail nå og ny CT ligger i wallet.

Travelista liker dette

Del denne siden