SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,940
    Bonuspoeng:
    113
    Noen andre som heller ikke får søkt om ekstrakort? Etter å ha trykket på "Søk nå" knappen for SAS Amex Elite ekstrakort blir jeg promptet for å logge inn på nytt. Etter tilsynelatende ok-innlogging blir jeg bare stuck på en relativt tom side som bare sier "Siste innlogging: 19 mai 2026 @ 10:54"

Amex kundeservice sier de ikke er kjent med noen problemer, og henviser til å prøve uten VPN og andre nettlesere. Det har jeg selvfølgelig gjort flere ganger..

De krediterte i det minste medlemsavgiften, siden jeg ikke får tilgang til det jeg betaler for.. men trenger det ekstrakortet veldig snart, så det hjelper liksom ikke helt i lengden :p

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,739
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke det du spør om,men til: Du kan legge inn amex i Apple Pay på flere telefoner. Er det ikke stort behov for fysisk kort, kan jo det funke.

3. Igor

Igor Earning miles, collecting memories.

Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Dama har fysisk kort, jeg har i Apple pay problem løst med Elite :) Med AMEX Platinum begge har fysisk kort, grunnet Priority pass på denne måte vi kommer inn alle 4 med kidsa til lounge :) Men jeg husker sleit skikkelig med AMEX sine sider ved bestilling av ekstra kort. Brukte flere måneder på dette.

DJasko liker dette
  4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,382
    Bonuspoeng:
    293
    Da fikk jeg en hyggelig mail fra SAS om at CT'en var tilgjengelig. Og det stemmer i appen =)

jocke liker dette
  5. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,940
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke eple-telefoner i familien dessverre!

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,382
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ikke mulig å legge inn Amex i Google Pay (eller hva som brukes på Android)?
    Doro er jeg litt mer usikker på ... :p;)

7. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,940
    Bonuspoeng:
    113
    Nei dessverre.. de støtter bare Apple Pay afaik

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,149
    Bonuspoeng:
    293
    Dette stemmer dessverre. For nordiske kort ihvertfall o_O I feks usa og Storbritannia er det tilgjengelig.:rolleyes:

Preference liker dette
  9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,149
    Bonuspoeng:
    293
    De to største grunnene til at jeg vurderer å prøve å bytte til iPhone er Amex på telefonen og appen Flighty :D

Forøvrig har jeg sagt opp kortet med grunnlag i at de ikke støtter Google Wallet minst to ganger, men det spørs om de tror på meg når jeg hele tiden fristes tilbake av nye velkomstbonuser ;)

Teknolai and holmen like this.
  10. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,739
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke at dette skal bli Apple vs Android. Jeg byttet fra Android til Apple i starten av april. Det er ikke verdt det. Fy faen for et dritt system. Har ingen av funksjonene jeg elsket ved android. Noen funksjoner får du,men du må betale en app. Trodde det skulle gå seg til. Etter 6 uker har det bare blitt mer frustrasjon. Og jeg som jobber mye med endringsledelse og kjenner til psykologien. Fuck det, haha.

Ikke verdt det (om du ikke har et helt økosystem med Apple produkter).Punktum.

Earl, Teknolai, EndreD and 1 other person like this.
  11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,149
    Bonuspoeng:
    293
    Det er derfor planen min (hvis jeg gidder å prøve) er å låne en telefon eller kjøpe en billig brukt en først :D Det er en stor nok overgang til at jeg ikke gidder å satse nytelefonpriser på at det går bra.

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,382
    Bonuspoeng:
    293
    :p

kiev and Kristian like this.
  13. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    151
    Bonuspoeng:
    33
    Både poeng og CT er fortsatt "stuck" hos AmEx for min del. Vet ikke om de må gjøre det én og én eller noe, men...

14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,382
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sendte først en mail til SAS på fredag. De svarte at de skulle "se på det".
    Chat'et med Amex i går som sa de skulle kontakte SAS.
    I dag kom mailen fra SAS.
    Så jeg tror kanskje Amex er nøkkelen...

15. Igor

Igor Earning miles, collecting memories.

Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Etter chat i går om manglende poengene. I AMEX appen poenger ble trukket umiddelbart . Og dukket opp i dag i SAS appen

jocke liker dette
  16. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    151
    Bonuspoeng:
    33
    AmEx pekte bare på SAS forrige gang. Kontaktet de nå på nytt (og sa at SAS pekte mot AmEx igjen). Fikk følgende svar nå:
    Så da regner jeg med at det ordner seg.

17. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    151
    Bonuspoeng:
    33
    Da var både poeng og CT på plass, så var definitivt hos AmEx det stoppet opp.

18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,911
    Bonuspoeng:
    293
    Regner med at manglende poeng dukker opp etter hvert uten å purre … det pleier jo det!
    Siste poeng kom 02.05 ..

kjeeli liker dette
  19. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,645
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Sendte melding i dag for første gang, og da sa de at de måtte refreshe kontoen min manuelt, og at poengene kommer til å komme over ved neste oversending (i kveld?). Problemet skulle i hvertfall være løst, men de hadde ikke fått på plass noe automatikk for å overføre gamle poeng ennå. Jeg spurte agenten om når poengene ville kommet om jeg ikke hadde spurt, og det hadde han ikke noe godt svar på :confused:

20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,446
    Bonuspoeng:
    293
    Chattet med Amex i går, og de må tydeligvis inn og oppdatere noe på hver enkelt konto? Jeg fikk iallfall poeng i dag. Og har fått CT nr 2, så da er det vel bare å si opp kortet.

indahla and Rapolo like this.

Del denne siden