SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,322
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hva som skjer om jeg avslutter det gamle Amex kortet med positiv kreditt? Har avbestilt et par reiser som gjør at jeg har penger til gode...

2. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Du ringer inn og ber dem overføre overskytende beløp til din konto.

indahla liker dette
  3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis man trenger 20000 statuspoeng og ikke har lyst til å betale for det er det jo noe vits.

4. CarlJung

CarlJung Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, det er sant, i den grad det er bekrefta at man beholder statuspoeng.

5. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Eller i det hele tatt får dem :mad: Tror forumistene her inne er deres mest utålmodige kunder :p

ejoa and Xflipper like this.
  6. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,682
    Bonuspoeng:
    113
    Søkte om og fikk innvilget Elite i går morges. Fikk bekreftelse på mail innen en times tid, og poengene var registrert da jeg våknet i dag tidlig. Det tok altså under 24 timer. Må si meg fornøyd med det. :)

Har SAS Amex Platinum fra før.

7. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Man lærer..... Jeg hadde ikke fått med meg at CVC på kortet var firesifret kode på forsiden. Fikk selvsagt feil når jeg prøvde den på tre siffer i signaturfeltet bak.

Når jeg snakket med support spurte jeg om poengene. Han sa at noen ganger gikk det veldig raskt, og andre ganger kunne det ta 2-3 uker!! Har jeg ikke fått de om et par uker så får jeg purre igjen.

Sonictravel liker dette
  8. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke helt om det er særlig stor glede å hente uansett. Brukssteder må også støtte amex og tæpping samtidig... :(

9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg søkte om Elite og statuspoengene var på konto bare timer etter.
    Jeg er usikker på om jeg går for dette,eller nedgraderer meg til premium kortet innen nyttår. Vil jeg få med meg forbruket over om jeg nedgraderer?

10. enokling

enokling Medlem

Likes mottatt:
    551
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk mitt kort i dag, hvor søknaden ble godkjent 1. nov. Dessverre ser det ut som funksjon for PIN-kode ikke fungerer, og heller ikke funksjon for å sende melding til AmEx kundeservice fra websiden.

De har i alle fall et motiverende dash-board for CT, samt en oversikt over "fullstendige vilkår", som dog ser litt ufullstendig ut:

Screen Shot 2018-11-09 at 20.24.52.png

11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,088
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle fått dette inn i appen!!

12. Trailingtwomike

Trailingtwomike Hooked

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde samme problem, men ble påminnet av kundeservice at jeg hadde valgt pin når jeg søkte og at den ville fungere. Testet OK i dag :)

13. magnusha

magnusha YouTuber @awardviking

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Ser det står at man ikke trenger å søke hvis man har DnB Platinum kortet, men er utolmodig og ønsker å oppgradere til elite Burde jeg bare søke?

14. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Det går fortere hvertfall! Jeg søkte og fikk kort og statuspoeng innen få dager. Har også DNB kortet fra før av.

15. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,312
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skjønner det er rasjonelt for amex å sørge for at nye kort til «nye kunder» kommer fort, men å ikke forberede seg bedre enn dette her med overgang fra DnB er elendig. Hvorfor ikke ha dataoverføring før lansering? Vi fikk jo brev i posten for mange uker siden så jeg fatter ikke hvorfor ikke svære batcher med nye kort allerede var produsert 1.nov?

Er det det at de er sendt fra utlandet med B-post? :p

16. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,066
    Bonuspoeng:
    183
    Der har jeg fått de første poengene for bruk av kortet. Virker som det blir jevnlige/daglige poengoverføringer og ikke månedlige som tidligere.

Men statuspoengene er ikke kommet. Får virkelig håpe de kommer før neste utenlandstur 21.11

Jorge liker dette
  17. jarnt

jarnt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Søkte om Elite 1. november. Fikk kortet i går. Ingen poeng å se ennå.

18. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel for å ikke bruke unødig med penger på sånne som meg (som sa opp 31. okt, rett før fristen).

Med det sagt, så er det så klart latterlig at ting først var oppe og gikk ang søknader kl 16.00 (utifra hva jeg har lest). Det skulle så klart vært klart 00.00 og feiltestet så det holdt. Kundeservice skulle vært hyret inn til ekstrajobb, slik at de også var klare 00.00 (dette for å maksimere sanssynlighet for at tvilskunder som på impuls ville ha kortet, ikke ombestemte seg fordi søknadsprosessen feilet eller lignende). Support virker jo også middels, sånn generelt, utifra en del kommentarer og tilbakemeldinger jeg har lest her i tråden.

Vurderer jo faktisk å be om elite i januar (ved starten av ny periode), utnytte de 3 gratismånedene ved å få statuspoengene og si opp kortet, men velger heller å avvente, og håpe at kundegrunnlaget er såpass tynt at de kommer med en form for (poeng)sign-up-bonus på sikt.

19. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,312
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm, hva med å be om en måneds lengre gratisperiode som kompensasjon for sent kort?

20. Frankk

Frankk Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Ser jeg har fått poeng. Står 25500 poeng på den linja i appen, men ikke gått opp til sølv, står bare member. Perioden min går ut i september igjen, venter man så lenge til å få ny status?

Del denne siden