SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Takk! :)

2. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg orket ikke vente mer, søkte derfor på kortet i går. Fikk imidlertid avslag fordi jeg har en «frivillig kredittsperre», som jeg selv må oppheve først.

Har aldri fått en slik beskjed før. Fikk godkjent Flying Blue-kortet for få dager siden. Vet heller ikke hvilket selskap jeg må henvende meg til for å oppheve sperren.

Merkelig! Noen som har opplevd det samme?

3. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Sett på luksusfellen. Mener det er en av de store - altså Experian eller Bisnode. Ring en av dem og hør om den er hos dem, hvorfor den er kommet på plass og si fra at du vil oppheve den.

SuperVC10 liker dette
  4. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Deilig at svaret på spørsmålet mitt inneholder ordene "Sett på luksusfellen". Hehe!

Takk for hjelpen, igjen er dette forumet svar på spørsmålene mine!

Da gikk søknaden om Elite igjennom. Tenker jeg avslutter etter de tre gratis månedene, vi får se!

5. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noe mer konkret info om når AmEx Norden overtar Centurion Line-kortene?

Har både lest/hørt i løpet av 1. halvår 2019 og 1. kvartal 2019.

På nettsiden deres er ingen av de tre norske Centurion Line-kortene nevnt.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg kom hjem fra helgetur idag så lå både nytt Elite Amex og nytt DnB-amex i postkassen. Det ene ble umiddelbart aktivert og det andre ble umiddelbart klippet i to.

Er det forresten noen som vet om det skal være mulig å ha corporate card og personlig kort på samme amex-konto? Jeg fikk ikke lov å legge til kortet på den kontoen jeg har firmakortet, så jeg måtte lage ny. Usikker på om det var fordi det ikke skal gå eller fordi amex enda ikke har hentet ny adresse fra folkeregisteret på den konten jeg allerede hadde. Evt. kan problemet være at ø i navnet mitt har blitt til o på SAS-kortet og oe på firmakortet.

7. pikarioh

pikarioh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
  8. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
  9. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,088
    Bonuspoeng:
    183
    Er det fleire enn meg som får litt merkelige transaksjonsoppføringar i den nye appen? Handlinga på Joker laurdag står oppført som ein "ukjent transaksjon" til USA og dagens dieselfylling står med heilt feil sum.

epletyv liker dette
  10. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Gjekk du på Joker-nord?

chberge, Kalsnes, McBuljo and 7 others like this.
  11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,088
    Bonuspoeng:
    183
    Nordligaste Joker'n i Sunnfjord :cool:

ValdresBjarne and Xflipper like this.
  12. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,322
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du fylte på automat reserveres ofte et beløp. Det korrigeres etter noen dager.

13. melind

melind Medlem

Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Ja..fylte diesel for 500kr, i appen vises 800kr

14. pikarioh

pikarioh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Feil beløp reservert ved tanking:

Når du har tanket ved en ubemannet stasjon eller betalt direkte ved pumpen er det reserverte beløpet oftest 1 200 kr eller 2 000 kr, uavhengig av hva du faktisk har tanket for. Det kommer til å reguleres innen et par dager.

https://www.americanexpress.com/no/kundeservice/faktura-kredit-betaling/

15. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Forferdelig tungvint at det kommer poeng fortløpende når man har mye små beløp.
    fikk nå 160 poeng inn. Håper det maks er 1x uka. om ikke vill det bli kaos og holde styr

NoLimit liker dette
  16. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Er det meningen at man skal fylle inn landkode selv når man skal taste inn mobilnummer ved forsøk på å aktivere kortet på nett? Det står '47' forhåndsutfylt når man går inn i rubrikken, men denne forsvinner så fort man begynner å taste, og skjemaet aksepterer ikke åtte sifre. Jeg la derfor til 47 manuelt, men ingen sms med engangskode dukker opp. Jaja. Det var for mye å håpe at dette skulle være lettvint.

17. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Søkte på Elite da jeg begynner å bli utålmodig. (Ikke fått premium enda)

Fikk avslag.

Ringte inn. Nei de hadde problem med EDBen dersom man hadde spesialtegn eller æøå i søknaden. OMG.

Ho skulle fikse det, 2t etterpå nytt avslag.

Imponerende greier dette!

18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Premiumkortene til eksisterende kunder produseres i midten av november, så forhåpentligvis begynner de å komme i løpet av neste uke.

19. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    792
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut til at det kommer fortløpende beløpet blir bokført:eek:

20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ringte inn i dag, da jeg ikke hadde hørt noe mer etter beskjed om "du får vite noe innen 10 dager".

Damen på kundeservice kunne først ikke finne meg, så kunne hun ikke finne noen søknad. Jeg sa at jeg var interessert i å starte på opptjening av CT på nytt kort, siden det var en del av "tilbudet" Amex har kommet med for overgangen fra DNB til Amex. Det skjønte hun veldig godt, og jeg ble lenge på hold mens jeg fikk høre på dårlig musikk.

Kom tilbake, kunne ikke finne noen søknad. Men hun nevnte ikke noe med Ø (har en ø i etternavnet).

Jeg spurte om det sto noe om hvorfor jeg ikke hadde fått godkjent søknaden. (Jeg fikk ikke avslag, men "du får en avgjørelse innen 10 dager")
    Det skjønte hun ikke noe av, da jeg er fast ansatt og tjener godt nok.

Så sa hun at hun skulle hjelpe meg med dette, og jeg skulle få tilbakemelding enten fra henne eller fra en annen avdeling.

Har ikke hørt noe mer...

Del denne siden