SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Mg15

Mg15 Medlem

Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde samme problem, men det ble løst etter en tlf til Sas. Da ble ny status oppdatert i appen umiddelbart.

2. Oppirumpadi

Oppirumpadi Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har fått 4 ekstrapoeng, men ikke de 20000 statusgivende. Fikk innvilget Elite 1. november. Har platinum fra før.

3. Stavangeren

Stavangeren Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Amex sier at statuspoengene skal komme cirka to uker etter godkjent elite.

4. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,066
    Bonuspoeng:
    183
    Men det stemmer jo ikke. De som ventet noen dager etter 1.11 med å bestille fikk statuspoengene stort sett etter en dag eller to. Det er vi som bestilte 1.11 som ikke har fått.

dahlmath liker dette
  5. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Gjelder gratisperioden fra du mottar kortet, blir tatt i bruk rller fra 1.1.19?

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har jo nesten ingenting å si.
    Problemet er at amex kan gjøre nesten hva de vil og 99% av oss står fortsatt i kø som fulle sjømenn på landlov utenfor for horehuset.
    Vi ofrer (nesten) liv og helse og skrevet lett over lik for å få den gylne billetten med halv pris på.
    Dette vet jo også amex..
    I tillegg, alt er vel helt nytt for dem med de som jobber der, vet ikke hvordan de skuffer folk mellom forskjellige land, men har sett de har søkt folk til norsk support på finn tidligere i høst.
    Hadde CT forsvunnet hadde nok amex blitt diskutert like mye som Diners her inne.. :eek:

DanH, vegasbaby, democomputer and 2 others like this.
  7. netrom84

netrom84 Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Handler vel mye om når personalia overføres fra DNB til AMEX. Kan jo ikke starte produksjonen før det. Og denne overføringen ble gjort etter 31. oktober. Ikke sikkert dette ble utført 1. november. Mulig DNB krevde å ha noen dager slik at de var sikker på at alle som ringte inn 31. oktober var borte fra listene.

Så må disse opplysningene importeres og behandles i nytt system. Så vil det ikke være rart om de bruker litt tid på det all den tid det nok er store mengder data som bør vaskes og kontrolleres.

Så at vi som bestilte direkte får kortet før er nok rimelig enkelt fordi de kortene kunne man ha klart først.

trygveat liker dette
  8. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Amex sa i går til meg at det noen ganger skjer med en gang, andre ganger kan det ta 2-3 uker.....

9. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er helt enig med deg, og det du nevner. Jeg bryr meg ikke siden jeg sa opp mitt, men tenker mer på Amex' renomee og statusen de ønsker seg som et premium-kort for premium kunder. Da bør tingene rundt kortet også være på (noe som ligner) et premiumnivå. Spesielt hvis de da skal ta flere tusen kroner i årspris.

10. Ronnyb

Ronnyb EBG

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Bestillte på torsdag, og i går var statuspoengene kommet inn

11. pikarioh

pikarioh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Ey!! Oppdatering:

Har fått innvilget søknaden med en gang (for Premium)! Jeg har alltid valgt BankID på mobil og aldri fikk svar, men nå prøvde jeg den vanlig BankID som sto under, og signerte med BankID på mobil, og fikk innvilget kort med en gang :p

12. FastLane

FastLane Medlem

Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Har alle som har mottatt kortet i posten, som allerede hadde DNB Amex, søkt manuelt via nettsiden?

Jeg har allerede SAS AMEX Platinum gjennom DNB, søkte på Elite kortet 1.11 på den nye nettsiden men fikk bare opp at søknaden trengte behandling - har ikke hørt noe siden da.

13. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Disse spørsmålene er nok besvart opptil flere ganger i tråden, men jeg klarer rett og slett ikke å finne frem. Så beklager på forhånd!

Håper likevel noen vil svare.

1. Jeg mangler 17000 poeng for diamant, men har åtte måneder igjen med opptjeningstid. Så det er null problem. Vurderer likevel Elite slik at jeg får diamant «gratis» i tre måneder. Så hoppe over til premium. Er dette greit? Antar at statuspoengene bare blir gitt og deretter trukket tilbake når jeg avslutter elite?

2. Jeg mener å ha lest at opptjeningen mot CT begynner på nytt om man nedgraderer kortet, unntatt når man har klart å opptjene en CT. Stemmer dette?

14. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Tror konsensus er at:
    1. Du beholder statuspoengene.
    2. Du mister opptjening ved nedgradering til et annet kort

15. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,046
    Bonuspoeng:
    183
    Har fått elitekortet, og det er med SAS Eurobonus på. Men det er ikke kombinert gullkort og det er helt egen utløpsdato.

Stemmer dette med hva dere andre har mottatt?

Edit: godt mulig det er riktig, 20k statuspoeng er på konto.

Last edited: 11. nov 2018
  16. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,906
    Bonuspoeng:
    293
    «Kan jeg få mitt SAS-medlemsnivå utskrevet på mitt kort?

Nei, siden høsten 2016 skriver vi ikke ut SAS-medlemsnivået eller medlemsnummeret på kortene. I SAS app finner du ditt digitale EuroBonus-medlemskort. Vil du bestille et fysisk kort, kan du gjøre det på sas.no»

https://www.americanexpress.com/no/kundeservice/vara-produkter/index.html

Chrisbgg and Wiolenze like this.
  17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Samme som i Sverige..
    Sparer dem for å sende ut kort hvert år..
    Skaff deg eventuelt SAS MasterCard så har du en funksjonell løsning.

18. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Egentlig like fint spør du meg, så slipper vi den korte gyldigheten har vært en ulempe når flybilletter skulle bestille langt frem i tid

K

19. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,046
    Bonuspoeng:
    183
    Har jo MC, og eget EB-kort. Ville bare være sikker på at det var riktig Amexkort før jeg satte igang racet mot 300k

Are liker dette
  20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har hoppet opp et nivå grunnet de 20K poengene fra amex elite.
    Appen har registrert dette men når jeg går inn på min profil på sas.no er det ikke registrert :-(

Vil det automatisk komme nytt eb kort fra sas når de har det i systemet?
    Eller må jeg vente til sas har oppdatert meg på sas.no og derfra bestille nytt kort?

Del denne siden