SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Nei. Første 1.november, også to med bortimot en ukes mellomrom. Fikk aldri noen mail på de heller, nå kom det mail med en gang.
     
  2. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,969
    Likes mottatt:
    65,331
    Bonuspoeng:
    293
    Den har jeg også fått en del ganger nå... Rimelig irriterende. Snakket med dem på mandag, og da "skulle de ordne det" for meg. Har ikke hørt noe mer.
     
  4. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Nå når søknaden min gikk igjennom brukte jeg Chrome browser i "inkognitomodus", jeg har sett at det kan ha fungert for flere her.
    Aner ikke om det er rent tilfeldig, eller ikke. Men kanskje verdt et forsøk for dere som fortsatt går til "manuell" (aka store sorte intet)?
     
  5. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Når det omsider gikk gjennom for meg i dag, brukte jeg nettleser som jeg alltid hadde gjort. Eneste variabel fra tidligere er at jeg fikk ny bankid på mobil tidligere i dag, men usikker på om det var det som gjorde det - har prøvd bankid fra andre banker også uten hell.

    Jeg har også fått ganske mange feilmeldinger med "får ikke kontakt med bankid" - faktisk etter at jeg signerte med bankid, men det har virket litt lotto hva jeg har fått. Har fått den i skjermskuddet over vel så mange ganger.
     
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Men ringer det ikke en bjelle et eller annet sted når samme person søker ørten ganger da?
     
  7. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    De mottar jo ikke søknadene engang... Eller de kan i hvert fall ikke finne de igjen, som jeg skriver.
     
  8. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Burde vel gjort det, men når jeg ringer amex har de ikke funnet noen søknader fra meg, så intuitivt så har jeg bare prøvd igjen... Og nå gikk det jo gjennom tilslutt.
     
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    2,067
    Likes mottatt:
    2,441
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis de lagrer info om avslag og lager systemlogikk på dette så kan man si ja. Men ettersom direkte avslag er en maskinell/automatisk behandling etter sjekk mot Experian osv. så er det ingen saksbehandler som ser dette og det er ikke sikkert det blir lagret. Men automatikken burde resultere i samme svar hver gang, gitt at opplysningene som sjekkes er de samme!
     
  10. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Det at det heller ikke sendes ut noen mail, indikerer for meg at søknadene ikke registreres overhodet.
    Opplysningene jeg oppga i søknadene er prikk like. Det samme er bank-id som ble brukt. Jeg la merke til at i steget ved "kredittsjekk pågår vent 60 sekunder" tok det bortimot 60 sekunder når jeg fikk godkjent. Det gjorde det ikke alle de andre gangene, da hoppet den glatt over det steget. Jeg har heller ikke mottatt noen gjenpartsbrev fra noe kredittopplysningsselskap, det burde jeg fått ila. 14 dager.

    Så det er noe veldig rart som foregår her! Min teori er fortsatt at alle søknadene som går til "manuell" behandling bare forsvinner.
     
  11. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Da jeg snakket med Amex i helgen sa de at det var oppdaget en systemfeil som skulle rettes mandag denne uken (feil ved at kredittsjekk faktisk ikke blir gjennomført, og man får meldingen om at man får beskjed om 10 dager osv). De sa jeg skulle prøve igjen på tirsdag. Rundt lunsj mandag klarte jeg ikke å vente lenger, og da ble søknaden godkjent med en gang.
     
    Erlingni liker dette
  12. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg søkt 3 ganger, siste i inkognitomodus, fikk samme beskjed... "10 dager".
     
  13. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Får du mailen? Måtte du faktisk vente i steget "kredittsjekk pågår vent i 60 sekunder"?
    Hvis ja på de to over, kan det jo hende at dine søknader faktisk fungerer, men at de allikevel havner i "manuell bunken" av ulike årsaker.
     
  14. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fullførte hele søkeprossenen ja, "kredittsjekk pågår vent i 60 sekunder" og hele sulamitten... men fikk ingen mail! MEN nå er det slutt, gidder ikke bruker mer energi på det, det får gå som det går, har fremdeles 2 CT som må brukes... :)
     
    Last edited: 14. nov 2018
    Xflipper liker dette
  15. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    309
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    14 dager siden første søknad, 5 avslått, en godkjent. Fikk kortet i dag, 6 dager etter godkjenning. Akkurat i tide til trippeltrumf :D
     
    Sunnfjordingen liker dette
  16. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    349
    Likes mottatt:
    766
    Bonuspoeng:
    93
    Dette gikk raskt. Jeg ringte AmEx fredag ettermiddag og spurte om det tok lag tid før jeg fikk kortet etter overføring fra DNB. Svaret var "Jeg anbefaler deg å søke på nytt. Da slipper du å vente i flere uker. Eneste forskjellen er at Member Since vil vise 2018, men ring oss når du får det så ordner vi det.". Jeg søkte da på nettet (Elite), og fikk med en gang beskjed om at det var innvilget"! Og i dag kom kortet i posten, 5 dager!
    Jeg ringte inn da jeg fikk det, slik jeg ble bedt om, for å endre Member Since. Denne gangen var beskjeden "Det går ikke"! Er det noen som har fått endret det? Det betyr sikkert ikke all verden, men litt artig å vise til 35 års medlemsskap.
     
  17. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk innvilget i går, 20k poeng mottatt i dag..

    C
     
  18. flyer1

    flyer1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Er det mulig å ha Elite gratis i tre måneder og så si opp kortet kostnadsfritt/evt nedgradere til classic?
     
  19. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Ser nå at jeg kanskje gikk litt hardt ut da jeg gikk for Elite til 4000 i året når man kan få ct på den som ikke koster noe. bryr meg egentlig ikke så mye om de 20000 poengene, men er det mulig å beholde de om man har kortet en viss tid?
     
  20. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    CT på gratiskortet er kun for tur i Europa..

    C
     

Del denne siden