SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at når jeg bruker mitt NYE Amex kort så kommer det opp som reserverte transaksjoner? noen som opplever det samme? Hadde noen innkjøp igår og de har ennå ikke blitt registrert på omsetningen ennå?

2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,549
    Bonuspoeng:
    183
    Alle kort om det så er amex eller mastercard så blir beløpene reservert før de blir bokført ett par dager etterpå.

3. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Mangler fortsatt 20.000 statuspoeng på kort innvilget 1. november. Amex kundeservice kunne idag fortelle (etter at kundebehandler konfererte med sin «overordnede») at dette ikke var Amex sitt ansvar, men at man måtte kontakte SAS. Kundeservice hos SAS kunne selvfølgelig ikke hjelpe, men sa at man måtte kontakte Amex. Kjenner på følelsen av limbo... :mad:

4. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    35,186
    Bonuspoeng:
    293
    Noe som vet noe mer om når man kan få ekstrakort for Elitekortet? Ser det står i begynnelsen av 2019 på nettsidene, kan jo være hva som helst

5. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Mit bud er efter nytår i år.....

SAJblue and sam11net like this.
  6. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,789
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke overrasket. Og jeg trenger å få disse poengene nå får perioden min utløper i november...

7. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Fått dina status poäng idag ? på mitt konto har det inte tickat in från Amex :/

Fick ett mail från kundtjänst tjejen som tog telefonen tidigare där hon än en gång pushade før upp till 3 veckor før de poängen kanske kommer in...

dagens i-lands bekymmer blir ikke løst idag heller :D

Xflipper liker dette
  8. ortega

ortega Medlem

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    33
    Søkte om nytt kort 12. november, poengene på plass og kortet kom i posten i dag.

9. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Fortsatt ingenting her, og etter hva jeg har forstått er det heller ingen andre som bestilte 1/11 som har fått.

dahlmath liker dette
  10. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Konklusjonen er nok at det varierer når en får disse statuspoengene, uten at vi kjenner årsaken bak dette. En må komme på at det kun er drøye to uker siden dette ble bestilt, enda mindre siden kortene ble mottatt.

Som med alt annet (herunder Shell Mastercard og Viatrumf): ta det med ro så ordner det seg nok :)

11. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Til nå har jeg ganske dårlig erfaring med dette amex opplegget.
    Skulle egentlig bestille elite men bestillingen endte opp som classic.
    Ringte inn til dem og fikk beskjed om at for å oppgradere til elite måtte jeg ringe inn når classic kom i posten for de trengte noen siffer som sto på kortet. Ringte inn samme dag jeg fikk det i posten og ble lovet at jeg ville se oppgraderingen inne på mine kontosider innen 1-2 dager og kortet ville mottas innen en uke i posten. Dagene gikk og jeg kunne ikke se oppgraderingen på min side, noe som også fortalte meg at nytt elite kort ikke var sendt ut.

Straks jeg fikk se oppgraderingne på mine kontosider, var jeg også market som elite i systemet, dette ville også gjort at jeg kunne bruke classic korte i en overgangsfase å få elite poeng, i påvente av at jeg fikk elite korte fysisk i posten.

Ringte inn å fikk stadig nye unskyldninger. Ut dagen, noen dager til, flere uker. Svarene som kom var tilfeldige.

Norsk kompetansen på de svenske ansatte er også meget, meget begrenset. De forstår svært lite norsk er min erfaring.

Idag ble jeg oppgradert til elite og dette vises på mine kontosider. Så korte vil komme i posten iløpet av neste uke vil jeg anta, langt over hva de lovet meg. Jeg har også fått de 20.000 statuspoengene og de kom umiddelbart straks jeg ble oppgradert.

Nå er det 3 måneder gratis og på de månedene skal jeg teste brukervennligheten før jeg beslutter om dette er noe jeg vil fortsette å ha.

12. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig dette har vært nevnt tidligere i tråden, men er det korrekt at EB-nummer / status ikke er synlig på de nye Amex-kortene - samt at utløpstdato derfor ikke er knyttet opp til varighet på EB-status?

Malmo and Blaa like this.
  13. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,164
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer. Står dog skrevet EUROBONUS på dem ;)

ILS2 liker dette
  14. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Stemmer det. Du ser hverken EB nummer eller noe status. Kortet mitt har utløpsdato i 2023, så har ingen tilkytning til statusvarighet hos sas.

ILS2 liker dette
  15. Oppirumpadi

Oppirumpadi Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Det synes jeg høres skremmende ut. Her lever tydeligvis Amex i den tro at de har meldt inn nivågivende poeng til Sas, for oss som fikk innvilget kortet 1. november. Det har de sansynligvis ikke fått til.

16. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,164
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. Stresser ikke da min periode just starta. Men ser nok at flere trenger disse poengenne og da er det kjedelig :(

17. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,441
    Bonuspoeng:
    113
    Det er korrekt. Det gir lengre levetid på kortene og er bevisst valgt av Amex iht. annet innlegg.

18. TOSdude

TOSdude Nytt Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Nå har jeg også endelig fått mitt Amex Elite kort i posten i dag. Har vært en tre-fire runder med kundeservice allerede, og er svært lite imponert over hva de klarer å få til. Første problemet var at de sendte meg en mail om at de ikke klarte å koble EB konto opp mot kort. Skulle anta at det var en smal sak å fikse, men det blir vanskelig når norskkunnskapen til kundeservice er så begrenset at det tar 5 minutter å få dem til å forstå, og lese tilbake medlemsnummeret.
    Selv ikke engelsk hjalp veldig godt på svensken på kundeservice.

En liten bagatell tok 25 min på tlf med Amex kunderservice, der kundebehandler satt meg på vent 8 ganger fordi han "måsta tala med sin chef"..

Håper virkelig dette bedrer seg. Og ingen statuspoeng på bok enda.

pikarioh liker dette
  19. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Har lest de siste dagene at det er flere her som har fått 20.000 status poeng, og mange some ikke har fått.

Da krøp jeg til korset og ringte SAS kundeservice for å høre om når mine poeng kommer.

Han som jeg snakket med, sa at grunnpoeng skulle utbetales månedsvis. Han på kundeservice hos SAS kunne ikke si hvorfor noen fikk allerede denne måneden, men at praksis for dette fremover, var at du skulle få grunnpoengene måneden etter du aktiverte kortet ditt.

20. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tipper han på kundeservice bokstavelig talt blander kortene.

Del denne siden