SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan godt være, men han forstod ihvertfall at jeg snakket om de 20.000 status poengene som kom fra Amex Elite, og ikke vanlige poeng.

Det kan godt være at han kun snakket utifra SAS sitt perspektiv.
    Selv om Amex reklamerer med noe annet, så er det ikke sikkert SAS er med på det, eller oppdatert sine systemer.

2. Paalk

Paalk Nytt Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Ringte SAS for å høre når status ble oppgradert siden jeg bikket godt over 90 000 poeng etter at jeg mottok 20 000 ekstra poeng fra Amex for noen dager siden.

Det jeg ble forklart at oppgradering av status skjer først når neste opptjeningsperiode starter, som for mitt vedkommende er februar 2019. Mener å huske at dette har blitt oppdatert fortløpende tidligere men jeg husker kanskje feil ...

3. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Oppnår du ny status iløpet av opptjeningsåret skal den selvfølgelig tre i kraft umiddelbart.

Xflipper liker dette
  4. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,804
    Bonuspoeng:
    350
    Der Traff du trolig en Svenske som trodde han skjønte hva du sa...
    Hans svar er sludder, du skal rykke opp umiddelbart når poeng eller flights er over 45/90. Ring igjen....

Sonictravel liker dette
  5. pengesluk

pengesluk Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Jepp, lignende situasjon for meg, sendte dog mail (i går). Fikk svar etter fem minutter; "Självfallet ska du vara EuroBonus Guld då du har nått över 45 000 baspoäng". Så bare å prøve igjen, ja...

Sonictravel liker dette
  6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Var på tlf med amex om noe annet og spurte samtidig om de 20k poengene for oss som bestilte 1/11. De sa at de ville komme senest mandag, så får vi se...

kristtorp, lokke, Jorge and 5 others like this.
  7. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,350
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for info, er bare å vente å se da, har heldigvis ikke selv noe akutt behov for å få de på plass nå :)

8. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Betyr dette at de nå har skjønt at det er en feil som virker til å ramme alle som fikk godkjent kortet 1. eller 2. november?

Til nå har SAS og Amex bare sittet og pekt på hverandre i forhold til hvorfor poengene ikke dukker opp.

#kvalifiseringsperiodeutnovemberogtrengerpoeng

Xflipper and EndreD like this.
  9. magnusha

magnusha YouTuber @awardviking

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fått grunnpoengene i følge statusbaren i SAS appen, men går jeg på account activity ser jeg ikke poengene der. Dere som også har mottatt statuspoeng, vises de i account activity også?

10. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Poengene viser kun i statusbaren og skal ikke komme frem i aktivitet.

magnusha liker dette
  11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Han forsøkte seg først med at det tok 2-3 uker før de kom. Da jeg påpekte at jeg visste om mange som hadde bestilt kortet og at alle fikk poengene påfølgende dag utenom de som bestilte 1/11 sjekket han litt internt. Da kom svaret om at vi som bestilte 1/11 skulle få poengene senest førstkommende mandag.

12. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Då har du svaret på dagens i-Landsproblem :)

snus_mumrikken liker dette
  13. pikarioh

pikarioh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Gruer meg til å se hvor dyrt det er å ringe Amex, siden nummeret er et spesielt nummer, og det tok minst 10+ minutter per samtale som ble satt på vent 80% av tida med ingen resultat eller ansatt som har peiling på noen ting :mad:

snus_mumrikken liker dette
  14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville ringt Corporate Amex-nummeret på 22960800 og hvis de sier du ringer feil nummer så ville jeg påpekt at det koster 1 krone minuttet å ringe det andre nummeret.

15. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Dette har de jo ikke engang lov til. Det er en grunn til at alle disse numrene (med unntak av det offentlige) forsvant i fjor:
    https://www.dinside.no/okonomi/disse-far-fortsatt-bruke-femsifrede-nummer/68357476

16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan finner man ut hvilken kredittgrense man har på kortet? Logget meg inn i nettbanken og fant ikke ut av det :-(

17. Trailingtwomike

Trailingtwomike Hooked

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk kontrollspørsmål om det når jeg avsluttet SAS AMEX PLAT i går :eek:
    Det er ingen, kun en bruksgrense på 100' :cool:

18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Samme på alle tre kortene?

19. Trailingtwomike

Trailingtwomike Hooked

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke godt og si med de nye kortene Amex selv leverer, info om de fra DNB i denne tråden.

20. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, jeg har Gold fra DnB med passe lav kredittgrense (selvpålagt siden jeg søkte om lavt beløp, ikke behov for høy men litt). Når jeg spurte om bruksgrense var den på mer enn der dobbelte, økning av den var heller ikke noe problem.

P.s. Sender reiseregninger minst tre steder og har litt utlegg (men ikke utover normalt tror jeg). Derfor har jeg også behov for en liten kredittgrense sånn i tilfelle. Litt skeptisk til at nye kort ikke vil få dette tilbudet.

Del denne siden