SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Travelhacker

    Travelhacker Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg bestilte også Elite 01.11. Etterlyste mine 20k grunnpoeng på telefon i dag, fikk beskjed om at det skulle være løst innen fem arbeidsdager.
     
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel tredje mandagen på rad de sier dette :)
     
    dahlmath and drsyk like this.
  3. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    993
    Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg synes likefullt det er for mye gebyrer ved bruk av dette Elitekortet. Var i Gdansk i helgen, og ser gebyrene for bruk utgjør litt. Jeg tenker mest mtp årsprisen er det veldig mye gebyr. Ikke brukerstedene som har tatt dette, men Amex direkte, slik var det ikke med platinum
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,927
    Likes mottatt:
    2,049
    Bonuspoeng:
    113
    Hva slags gebyrer er dette? Valutapåslaget eller noe utover dette?
     
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,295
    Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Regner med at dette er valutapåslag, så det var jo sånn med Platinum også.. det var bare ikke spesifisert som gebyr i transaksjonsoversikten. Når det er sagt så er jo valutapåslaget høyere med det nye kortet enn det gamle.. så litt mer blir det.
     
  6. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,943
    Likes mottatt:
    29,350
    Bonuspoeng:
    183
    Til meg sa de nå at det ville ta inntil tre uker før de fikk orden på sakene....:mad:
     
  7. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    736
    Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    Er det noen som har vore i kontakt med amex som faktisk har fått grunnpoengene sine ?
    Eller er det like greit å håpe på ein felles løsning, har til september før opptjeningsperioden går ut...
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Fått grunnpoeng, SAS oppgradrer status til Silver ila Des. da ringte SAS og etterspurte, purret ikke på Elite, de komme ca 2 uker etter tok kortet flittig i bruk:)
     
    Kvalvaag liker dette
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,246
    Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon som har fått premium-kortet, eller har alle bestilt Elite?
     
    Gnilre liker dette
  10. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    792
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk premiumkortet i begynnelsen av november :)
     
  11. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke særlig fornøyd så langt. Forbruksgrensen er stuck på 80 000. Hjelper ikke å sende de noe dokumentasjon heller. Eneste jeg kan gjøre er å kontinuerlig betale inn slik at jeg holder meg under 80 000.

    Gått glipp av 250 000 i omsetning...
     
  12. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,215
    Likes mottatt:
    14,022
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke hørt om noen som bestilte 1.11 som har gått poengene ennå. Prøvde selv å ringe kundeservice nå, men det ble brutt fire ganger etter jeg hadde tastet inn all kortinfo...
     
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,295
    Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Men du har vel da bestilt det og ikke ventet på oppgradering?
     
  14. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    792
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte da jeg ikke gadd å vente :)
     
  15. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Oi! Nå var det en norsk-talende agent på kundeservice!
    Skal man ha kontakt med "lifestyle" så må man ringe kundeservice og så må de sette deg over.

    Han påsto også hardnakket at det var gratis å ringe 800 nr, helt til jeg ba han gå inn på telenor.no å sjekke. Han skulle da melde dette videre til sjefen sin. Så da får vi bare vente å se hva som skjer med den saken.
     
    Last edited: 26. nov 2018
    pikarioh, DanH, SAJblue and 3 others like this.
  16. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    202
    Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bestilte Elite torsdag for 10 dager siden. Fikk kortet og poeng påfølgende mandag.
     
  17. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har tipset Forbrukertilsynet om deres ulovlige praksis med 800-nummer som eneste kontaktpunkt.
     
    McBuljo, hakbla, Misterix and 11 others like this.
  18. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    792
    Bonuspoeng:
    93
    [​IMG]:D
     
    Kalsnes, pikarioh, DanH and 6 others like this.
  19. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    632
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke fått noen ting. Hadde opprinnelig tenkt å gjøre som jeg fikk beskjed om og bestille Elite når jeg fikk Premium, men mistet lysten når jeg ser hvordan de behandler kundene sine. Får evt. oppgradere hvis jeg MÅ ha poengene... og kan vente i et par måneder på at Amex får finger'n utav rævva :D
     
  20. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Heisann! Noen som husker om årsavgiften for Platinum belastes forskudds- eller etterskuddsvis? Og dersom førstenevnte, får man refundert avgiften ved oppsigelse?

    Jeg bor da i København hvor man fortsatt er i 1995 innen betalingsløsninger med Dankort og skjulte gebyrer:rolleyes:
     

Del denne siden