SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Snakket med en norsk person hos kundeservice i dag da jeg etterlyste statuspoengene. Han sa han skulle notere infoen og sende en mail til SAS med engang, så burde jeg ha poengene snart.

Han sa og at de var klar over problemet med statuspoeng på de som bestilte tidligst, og det var derfor han bare sendte mail til SAS med engang slik at det skulle gå raskest mulig for meg.

Tror jeg skal være fornøyd om jeg får de før utløp av opptjeningsperioden (ut Des)...

2. Condictio

Condictio Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Bestilte Elitekortet i går, etter kun et par timer var statuspoengene på plass. :)

3. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Forskuddsvis. Jeg sa opp mitt i dag (ble belastet årsavgiften forrige uke), og fikk umiddelbart refundert hele årsavgiften.

4. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor sier man opp? Jeg finner ikke kontaktinfo til SAS Amex fra DnB, kun den nye.

5. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Frist for oppsigelse hos DnB var 31.10. Har forstått det slik at man må kontakte amex direkte på 800-nummeret, eller har noen funnet en mailadresse?

6. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Det gamle kortet må man kontakte DNB for å si opp på 24 06 27 12, og det kan man gjøre når som helst. 31.10 var frist for ikke å bli automatisk overført fra DNB til AmEx, og har ingen ting med en ren oppsigelse å gjøre.
    AmEx har heller ingen ting med det de gamle kortene å gjøre.
    (Det gamle kortet blir uansett automatisk sagt opp etter februar 2019)

GinTonic liker dette
  7. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    I stand corrected!
    ..og jeg slipper å ringe 800-5 fra utlandet :cool:

Erlingni liker dette
  8. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet hvor mye man kan belaste kortet for i en enkelt transaksjon?

Vet de sier det ikke er noen grense men ser flere her har hatt problemer når de skal handle.

9. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Det er mulig denne grensen er individuell. Jeg har hatt en transaksjon på 8800 kr og en transaksjon på 13000 kr. Ingen av dem er stoppet. Om du er redd for en eller flere transaksjoner blir stoppet, kan du jo varslet Amex på forhånd. Ikke umulig de kan gjøre noe så dine transaksjoner ikke blir stoppet.

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,861
    Bonuspoeng:
    293
    En svenske som jeg måtte snakke engelsk med i går sa at det ikke var noen grense overhodet, men så sa han også at systemet kunne stoppe transaksjonene når det fant smertegrensen fra kredittsjekken din. Ikke godt å si hva det betyr eller om det ligger noe i det i det hele tatt.

11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,861
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har hatt transaksjoner på 31 000 som det høyeste enkelt transaksjonen, det ble ikke stoppet men når jeg nådde en grense på litt over 70 000 så stoppet kortet mitt opp, måtte da ringe å styre for å ordne ting. Vet nå at jeg har en grense på 85 000, og for å få dette høyere må de gjøre en individuell vurdering.

Du kan ringe til kredittavdelingen å sjekke. Det kredittavdelingen anbefalte var også at hvis du vet du feks skal gjøre ett utlegg på la oss si 50 000,- så kan du like gjerne betale inn beløpet på amex kortet først, sånn at det står i pluss saldo, da ville det aldri være noe problem.

drsyk liker dette
  12. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Har akkurat hatt min første samtale med Amex kundeservice, og dette var stusselige greier. Spurte enkle spørsmål som hvordan gjøres innbetaling ( KID. kontonummer etc.) og etterlyste statuspoeng. Begge gangene ble jeg satt på vent i flere minutter, og fikk i grunn ikke svar på noen av mine spørsmål. Forventer en helt annen kundeservice for et premiumprodukt, og kommer nok til å nedgradere til Premium-kortet.

13. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har vært i kontakt med Amex i det siste og spurt når vi som er overført fra DNB kan forvente å få å Amex premium? Dette er jo latterlig behandling av eksisterende kunder...

14. jcnorway

jcnorway Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    pikarioh, Xflipper and drsyk like this.
  15. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Hmmmm så du kan på forhånd betale mer inn Amex og dra kortet da for mer enn max limit pr individual vurdering? Tenkte da å teste Amex på Billia Skøyen ;)

16. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,802
    Bonuspoeng:
    350
    Prøvde å kjøpe ny bil med Amex hos Bilia... De tok hverken Amex eller MC når det var snakk om en mill. Det hadde vært poeng å tatt med seg det

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Xflipper liker dette
  18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Betalte depositumet 10% på Skøyen i 2017, med Dnb SAGA MC på 120.000kr, funka da, må jo betale for X7`n som kommer 2019!, Ingen bankoverføring her nei, prøver SAS WC MC + Shell MC dele opp betalingene til ca 75000 x2 +resten lån.

Lett tjente EB der ja!

FastLane liker dette
  19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,861
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, var det kreditt avdelingen sa, hvis jeg feks visste at jeg kom til å bruke 100k i løpet av ei helg, at jeg betalte inn på forhånd slik at jeg hadde pluss saldo, da var det 0 problem.

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,861
    Bonuspoeng:
    293
    Senest i går. Det er aldri noe annet svar å få enn "i løpet av november/desember"

Malmo and NoLimit like this.

Del denne siden