SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. pengesluk

pengesluk Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg synes egentlig 15 pund var for mye å svelge i seg selv, så følte ikke det PP-kortet fra SAS DNB AMEX var noe å skryte over, for å være helt ærlig.

Så er jeg veldig klar over at hver eneste krone betyr noe når det kommer til bonus, men når siste utvei for lounge er snakk om en hundrelapp mer enn tidligere, så synes jeg ikke det er ille. 165'ish (15 GBP) vs 270'ish (28 EUR) altså.

(Siste utvei for meg er når man har noen timer til neste fly, er statusløs, flyr økonomi, etc)

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,861
    Bonuspoeng:
    293
    Nå koster hvert besøk £20 med DNB Amex :)

3. Paalk

Paalk Nytt Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Har fått kortet jeg og, første gang jeg har Amex faktisk. Men bestilte Elite kortet på oppfordring fra en god venn, virker nesten som han flyr jorda rundt på business og first class annenhver måned med bonuspoeng og companion ticket i hytt og pine.

Har litt brems i forhold til å bruke kredittkort, men kjøpte nettopp et svindyrt ur der jeg brukte debetkortet fra Nordea. Av god gammel konservativ vane. Men det var kanskje en tabbe?

Siden dette ikke er et kredittkort men snarere et betalingskort .. Er det bare å peise på og betale det jeg klarer med kortet, for så å få fordeler etter hvor mye jeg bruker? (Tenker ikke bonuspoeng her da, det vet jeg at jeg får)

Xflipper liker dette
  4. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    183
    Eg veit ikkje, men sist eg brukte det så tok ikkje loungen AMEX. Haha.
    Så då vart det betalt med Master....
    Ein får no enkelt og greit venta og sjå?

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Og der var statuspoengene på plass allerede.. De kan hvis de vil!

drsyk and Blaa like this.
  6. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Siden det nå har gått disse mye omtalte tre ukene, og jeg på mange måter har kalkulert med poengene for å beholde gull til tross for at jeg ikke har hatt mulighet for å reise så mye i år, så ringte jeg og forklarte at det fortsatt ikke var kommet noen poeng og at jeg trenger dem i løpet av måneden.

Svaret nå var at "det tar en uke eller så etter at vi har sendt saken videre, siden det nå har gått tre uker uten at du har fått noen poeng." Skikkelig bra opplegg.

Spurte også om de var klar over at dette tilsynelatende gjalt alle som hadde søkt om og fått kortet den 1. og 2. november, og det svarte support-personen positivt på, og at det var en kinkik situasjon for dem. Dette gjør det jo bare enda merkeligere at de ikke bare fikser opp i det, og slipper alt maset fra oss ...

En positiv ting med samtalen var at jeg kom til en norsktalende person som umiddelbart forstod årsaken til at jeg ringte, og tilsynelatende gjorde noe for å sende saken videre ...

SAJblue, Xflipper and Sonictravel like this.
  7. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Pokkers altså. Var tenkt å sitte rolig i båten og vente på Amex Premium, men no har eg venta lenge nok. Elite bestillt! Søknadsprosessen gjekk i allefall fint for min del, så får vi sjå om resten leverer.

Jorge liker dette
  8. mikkle

mikkle Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Får man velge PIN selv på de nye amex kortene?

9. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,905
    Bonuspoeng:
    293
    drsyk liker dette
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
  11. protozyko

protozyko Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ser mange som har fått kort etter å ha søkt om Elite, noen som har fått premium kortet som vi sku få automatisk?

12. enokling

enokling Medlem

Likes mottatt:
    551
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde den samme samtalen rundt den 14. da ble det registrert sak, per i dag er enda ingen statuspoeng kommet. De forsøkte også legge skylden på SAS, så jeg ringte dem og ble sendt tilbake til AmEx. Min neste telefon til uken vil utelukkende gå ut på å få e-post til adm. dir. så han kan informeres om hva som skjer. (Forsøkte via e-posten til bedriftskortet, men de hadde tydeligvis en "annen sjef" og satt i et annet land). Utvilsomt det dårligste "Elite" produktet på markedet for tiden spør du meg i forhold til kundeservice...

EndreD liker dette
  13. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Kom just rangsjer amex kundeservice etter samtalen på mail. Ble desverre ikke noe høy score på kundeservice o_O

14. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her, søkte 5 ganger, trodde ingen gikk gjennom, siden jeg ikke fikk noen form for bekreftelse, plutselig en uke etter fikk jeg 5 mailer om at det er godkjent, kortet kommer innen 10 dager, trenger strengt talt bare 2, så er EBD i boks. :p

15. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,762
    Bonuspoeng:
    93
    Fått premium kortet, men søkte på å få det. MEN den første søknaden min ble avvist grunnet, fant ingen kreditthistorie på meg. Andre søknad ble annullert grunnet tidligere søknad. Så kom det Mail etter 5-6 dager, med gratulerer med nytt amex premium kort. Kortet kom da etter noen få dager. Så de har vel ikke helt kontroll på sysakene sine. Men kortet er på plass. Sku bare vært mulig å bruke på flere steder, men får satse på at det kommer etter hvert

16. protozyko

protozyko Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Dårlige greier, stod jo at vi sku få dem automatisk, har nå søkt og fått godkjent så får se om kortet kommer, hadde gjort seg med 2 ekstra måneder for å nå 150k.
    Leker med tanken om jeg får kjøpt ny bil med kortet og kanskje kan gå for elite men må sjekke med forhandler om det er mulig.

17. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,087
    Bonuspoeng:
    183
    Er det nokon som har erfaring med kor lang tid det tek før innbetalingar vert registrert? Betalte inn i går tidleg, men dei Er framleis ikkje registrert som innbetalt.

18. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Lurer på om jeg ikke har hengt helt med her. Jeg hadde Amex Platinum. Forstod det slik at jeg automatisk skulle overføres til Premium, men har ikke mottatt noe kort. Må jeg søke selv, eller går dette automatisk?

19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Skal gå automatisk men ser ut som det tar litt tid.

20. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Det tok ca 2 dager før penger var registrert inn på kortet sist jeg gjorde en innbetaling. Så en god del tregere enn andre aktører.

Sunnfjordingen liker dette

Del denne siden