SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Oppirumpadi

    Oppirumpadi Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Ringte nok en gang nå. De skjønner ikke hvorfor poengene ikke har kommet, men jeg kunne ringe inn igjen i morgen, sa de. Her kommer det nok ikke til å skje noe før de endelig skjønner at systemet ikke fungerte 1. november.
     
    DanH and Xflipper like this.
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,295
    Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis dette går over i desember så håper jeg virkelig at Amex og SAS har mulighet til å tilbakedatere poengene for dere som trenger dem før opptjeningsperiode er over. Vi har jo sett dette når ekstrapoeng fra for eksempel Shell har vært forsinket.. at datoen de dukker opp med i poengoversikten har vært tilbake i tid...
     
  3. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Da ringte jeg også før første gang nå, og hun jeg snakket med sa at hun nå hadde lagd en oppgave i sine systemer for at jeg skulle få poengene, og at det ville ta opp til syv dager. Jeg prøvde også å si at ingen av de som bestilte 1. eller 2. november har fått, men at alle som søker i dag får dem med en gang, men det virket ikke helt som at hun forsto det. Jeg har fortsatt ikke helt troa på at de kommer.
     
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,319
    Likes mottatt:
    17,905
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje løsningen er å levere inn kortet, og så søke om et nytt kort? ;)
     
    Last edited: 22. nov 2018
    RoyceCrazy liker dette
  5. Oppirumpadi

    Oppirumpadi Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Har tenkt tanken, men da begynner man på null igjen når det gjelder opptjening til Ct.
     
  6. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,999
    Likes mottatt:
    2,358
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også ringt kundeservice ang manglende poeng for innvilget kort 1.11. En hyggelig svenske sa at når det var gått tre uker kunne de lage en sak på dette for å få det sjekket opp. Det lagde han og han lovte å gi meg en tilbakemelding også om hvor lang tid det kom til å ta. Blir spennende å se om han kommer tilbake.

    Konklusjonen min er at alle som savner poeng bør etterlyse de når 3 uker fra innvilget dato passeres.

    Edit: Han ringte tilbake etter 5 min. Max. behandlingstid skal være 7 dager og var det ikke løst da måtte jeg ringe tilbake så han. Da vet vi det og fint å kunne gi kudos for bra service en gang siden de får nok pepper...
     
    Last edited: 22. nov 2018
    drsyk liker dette
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,221
    Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Morsomt. Meldt selv inn nå og fikk beskjed at det tok 3 uker fra i dag minimum o_O:cool:
    Haster ikke for min del, men ser at for folk som har periode ut november så er dette kjedelig..
    Amex kundeservice et ikke helt utlært nei..Det er vel en mild beskrivelse.
     
    drsyk liker dette
  8. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Til dere som også har søkt om elite kortet sånn 5-6 ganger... :D Hva gjorde dere når mailene om at kortet er invilget begynner å renne inn? :eek: Bør jeg ringe de?
     
  9. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen av dere tidligere DNB kunder som ble videreført til Amex som har begynt å få de nye Amex premium kortene?

    Slik jeg oppfatter det er det kun de som har søkt om nye kort som har fått kort hittil...
     
  10. Anders123

    Anders123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Kort (Elite) søkt og innvilga 1 november. Ikkje mottatt. I følge kundeservice akkurat vil overføringa av poeng skje 3 veker etter aktivering av kort ...
     
    Sonictravel liker dette
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Fått Elite, uten å søke, var Platinum Amex SAS før, fått 20.000 grunnpoeng, dog Ikke fått Silver medlemskapet registrert hos SAS eller Silver kortet til SAS(ikke MC), Noen som vet hvor lang tid SAS bruker på å oppgraderer statusen til Silver?
     
  12. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,943
    Likes mottatt:
    29,350
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk, i følge det de skriver på Facebook vil det ta opp til to uker å få poengene fra når en mottok kortet, det var noe de skrev for en tid tilbake og den fristen er vel gått ut/ i ferd med å gå ut for de som bestilte 1/11 - Derav ny frist, så får vi se om det ikke blir en ny timeline på 4 uker når vi kommer ut i neste uke....
     
  13. stargate82

    stargate82 Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg kontaktet SAS kundeservice på chat og da tok det 2-3 dager
     
  14. RoyceCrazy

    RoyceCrazy EBD

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Tre ukers svaret er en standard greie. Jeg tror det betyr: "Hvis du ikke har fått poengene etter tre uker, kan du klage, så vil vi ettergå dette manuelt". Jeg ringte igjen i dag, og da de oppdaget at det hadde gått over tre uker lagde de en sak på det og bedyret at nå ville grunnpoengene være på konto innen 7 dager...
     
  15. jarnt

    jarnt Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ringte også. Traff en hyggelig svenske som beklaget at de som fikk sitt kort innvilget 1. november var rammet av en systemfeil som gjorde at overføringen av 20K poeng var forsinket. Han kunne ikke love når poengene kommer - men kunne garantere at de faktisk kommer.
     
    Sonictravel liker dette
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,975
    Likes mottatt:
    22,861
    Bonuspoeng:
    293
    Du har ikke søkt på et eneste nytt Amex-kort og allikevel fått elite?
     
  17. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Opplevde nettopp noe merkelig. Tok taxi hjem fra julebord forrige helg og betalte med Amex Elite. Beløpet har ligget som reservasjon i appen, men idag var det borte. Hva betyr dette? Gratis taxi? Vil jo til en viss grad kompensere for manglende statuspoeng :rolleyes:
     
    drsyk and Xflipper like this.
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg fikk informasjons mail`n at ville få motta Premium kortet, svarte jeg med at de heller kunne sende meg Elite, men ja søkte ikke, spurte pent bare på info mailen :)
     
    NoLimit liker dette
  19. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Taxi bruker som regel å dukke opp igjen, det samme har skjedd hos meg flere ganger.
     
  20. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,992
    Likes mottatt:
    8,872
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk opphevet sperren idag etter 30 minutter med surring igjen. Måtte sende inn bevis på overførsel o.l. Fant ut at jeg har spend på maks 85 000,- før det sier stopp. Har sendt inn dokumentasjon for å få høyere spend, så venter på det...

    Sjekket poengopptjeningen på nettsiden, veldig oversiktiglig! Så ser man også når man får ekstra poeng ved bestilling på SAS.no med det merket vedsiden av poengene.

    Skjermbilde 2018-11-22 kl. 13.44.40.png

    Edit:

    De har også norske kundebehandlere, møtt to stykker til nå!
     
    drsyk, Cforoe and Xflipper like this.

Del denne siden