SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,878
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir CT til slutt:D

2. pikarioh

pikarioh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Kortet jeg fikk hadde mitt gamle etternavn som jeg har byttet for lenge siden...hvordan kunne dette skje når navnet har blitt oppdatert i folkeregister en god stund?

Ringte Kundeservice og fikk fiksa det, men...det tok minst 15 minutter før svenska dama kunne skjønne hva jeg vil ( er ikke norsk opprinnelig og sliter med svensk ). Hun klarte ikke engang å finne navn etter personnummer eller andre legate kilder. Måtte stave navnet ett og ett bokstav...gøy! :confused:

Og det er så dårlig signalstyrke gjennom samtalen, at jeg trodde nesten de jobber midt opp i fjellet eller noe sånt. Det gjorde mye vanskeligere å forstå hva hun i det hele tatt sier...:mad: Blir rett og slett "pissed off" av Amex's "World class service". Er det så vanskelig å ha norske ansatter sittende på telefonen?

AHN liker dette
  3. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    379
    Bonuspoeng:
    83
    Hm, på mitt icc (britisk) slutter det å virke på et eller annet beløp, ca 2,5 ganger forrige mnd forbruk.

Ser at poengene for bruk av Amex elite kommer fortløpende på konto. 14 poeng her og 34 poeng der...

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,721
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo helt utrolig...
    Betyr det at AmEx ikke får med seg kundehistorikken fra DnB?
    Det er jo egentlig ganske overraskende. Det forklarer forsåvidt hvorfor man må gjennom en helt ny vurdering.
    Må si DnB ikke akkurat gjør det enkelt for AmEx å komme inn på markedet for egen maskin.

Iallefall, når jeg leser opplevelsen din... Gidder jeg dette?

5. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Erfaringen med mitt UK-baserte kort (og senere bekreftet tlf.isk med Amex) er at de når du runder et femsifret akkumulert mnd beløp i GBP i utgangspunktet capp'er spend på 1,5x max tidligere mnd-regning, denne limiten oppheves lett pr tlf.

6. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er jo en form for "hostile takeover" hvor DNB maksimerer incentivene for at kundene fortsatt skal bruke deres produkter.
    (For de på forumet som er NITO-medlemmer kan man bare skjele til Gjensidiges forpurringsforsøk for medlemmene til å overflytte forsikringsporteføljen til nye partneren Tryg/Nordea).
    Samtidig er Amex International UTROLIG klønete i rollout-perioden.

RoadKing liker dette
  7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Nå skal dere ikke se bort fra at det er ulovlig for DnB å overføre transaksjonhistorikk til Amex.. Ihvertfall uten kundens eksplisitte samtykke.

I tillegg har jo 90% av kundene her på forumet bestillt nytt kort for å få det tidlig, uten å vente på automatisk overføring.

Edit: Skriveleif

Last edited: 21. nov 2018
    RoadKing liker dette
  8. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper de fleste av oss tåler ganske dårlig kundeservice og mye kaos så lenge de tilbyr CT :confused:

Are, RoadKing, Storbaba and 2 others like this.
  9. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke jeg;)
    Blir for øvrig svært interessant å følge utstedelsen av de aller første CT:D

Xflipper liker dette
  10. Frankieman

Frankieman Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Mulig at dette allerede er svart på ila de første 80 sidene, så jeg beklager på forhånd hvis det er tilfelle.

Jeg ser at de tilbyr gratis månedsavgift de tre første mnd. Hvis en klarer å opptjene CT i denne perioden, vil en da sitte igjen med denne samt 20k grunnpoeng selv om en sier opp avtalen etter 3mnd?

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du vil beholde poengene. Når det gjelder CT så vil du mest sannsynlig måtte bruke amex for å gjennomføre bookingen av reisen, så hvis du har sagt opp kortet blir dette et problem. Det kan hende at det ikke er sånn i praksis akkurat nå siden det har blitt åpnet for å booke med andre kort i forbindelse med endringen DnB->Amex, men dette er nok midlertidig. Det tryggeste hvis du vil beholde CT er nok å nedgradere til gratis SAS Amex Classic når du har opptjent CT.

AB69 liker dette
  12. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,878
    Bonuspoeng:
    183
    Njæææ, jeg gjorde en CT booking i sommer på 05400 og da lurte de om hvilket kort jeg ville bruke, og de tok da i mot mastercard:)

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som nok en regel som håndheves manuelt av personen i andre enden av telefonen da..

14. Stavangeren

Stavangeren Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Dette var vel en regel tidligere, men jeg har fått bekreftet fra Amex at CT opparbeidet i 2018, trenger du ikke aktivt Amex i 2019 for å booke/gjennomføre reise.

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Joda. Men her var det vel snakk om CT opparbeidet på det nye Amex-kortet i 2019

16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,249
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har fått bekreftet om man får 3mnd gratis per kort?
    Fks om man starter med Elite og velger og eller gå for premium?
    Blir det da maksimalt 3mnd for begge kortene,eller løper 3mnd fra du mottar det første?

17. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Dette 800 nummeret de har er faktisk ulovlig. Å viss jeg ikke husker helt feil, kan man muligens kreve tilbakebetaling for kostnaden av å ringe dette nummeret også.

18. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,878
    Bonuspoeng:
    183
    Runden jeg hadde med de i går kostet meg 40,-...

pikarioh liker dette
  19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,878
    Bonuspoeng:
    183
    Kortet er jo enda sperret, ringte til de isted for å få betalingsinformasjon. Måtte sette meg på vent to ganger før han fant fram til konto nr jeg kunne bruke og at KID er kort nr. Ser jo nå at det også ligger under FAQ på websiden, men likevel, var nye 10 minutter samtale det... :p Vil jo gjerne ha kortet i bruk til Black Friday... Men blir vel noe krøll i morgen om ikke pengene er registrert inn hos de...

20. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,087
    Bonuspoeng:
    183
    Shit. Takk for at du sa ifrå. Skal legge ut stort måndag. Best å ringe asap.

paramberg liker dette

Del denne siden