SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ringte i går og forklarte at jeg verken har fått statuspoeng eller noen tilleggspoeng. Det virker som om hun reagerte på det med tilleggspoeng, så hun lovde å ta saken videre til teknisk feilsøking. Spent på om noe skjer. 1/11.

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,722
    Bonuspoeng:
    293
    Fatter ikke at dere har det så travelt. Jeg venter til nyåret så de får kjørt seg inn :)

Sooninson and Kristian like this.
  3. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Min personlige mening, så langt;
    Kortet er dritstygt (80-tallet kaller), kjempedyrt (2,5% valutagebyr + 4020,- pr. år) og kundeservicen er helt håpløs med ulovlig 800-nummer som eneste kontaktpunkt og svensker som ikke skjønner norsk og serverer tonnevis med svada.
    I tillegg sender de ut kort uten at noen søknad faktisk har blitt innvilget (Elite, ikke tidligere DNB), og statuspoengene kan man tydeligvis se langt etter.

Tror det skal MYE til for at jeg ikke satser videre på bare SAS MC / SAGA MC, evt. centurion line når de kommer...;)

4. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Dette stresset har AmEx lagt opp til selv, ved å tilby full opptjening mot 2019 CT allerede i 2018....

wilco, Are, thool and 5 others like this.
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du har jo søkt.. så søknaden har vel blitt innvilget selv om du fikk beskjed tilbake om at den ble avvist.

6. dnnisp

dnnisp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk godkjent søknad (etter første forsøk) natt til 11.november, poeng kommet inn men ikke vippet over til sølv. Ingen kort å se enda. Ringte inn til kundeservice for å høre litt status, og fikk samme opplevelse som @Erlingni ...

pikarioh liker dette
  7. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Selvfølgelig skjønner jeg jo godt hva som sannsynligvis har skjedd...
    Poenget er at synes du ikke det er bare litt snodig å plutselig få et kort i postkassa ut i fra det blå etter et konkret avslag, og uten å ha hørt noe mer? Vitner vel om ganske mangelfulle rutiner.
    Og dersom de ikke har registrert noen godkjent søknad på meg på vanlig måte, kan jeg vel også se langt etter statuspoengene (som vanligvis overføres rett etter nettopp en godkjent søknad).

8. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    haha uff - er det noen andre som har snakket med nye AMEX kundeservice?
    Makan til dårlig norsk har jeg aldri hørt noe sted før!

Har enda ikke fått mitt nye kort, men etter noen minutter på telefonen i dag ga jeg opp.
    Jeg forsto ikke de i andre enden, de forsto ikke meg.

pikarioh liker dette
  9. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    183
    Eg fekk beskjed om at Grunnpoenga kunne ta inntil 5veker.
    Så då er me uti Desember, ikkje hast for min del.
    Men tydleg at det er ein haug av forskjellige svar ute og går.....

10. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,879
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde tidenes mest elendige opplevelse med amex sin kundeservice nå idag !!!! :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Har kjøpt en del flybilletter, hotell bestillinger o.l i mnd her, og skulle slå til på tilbudet hos elkjøp på TVene som var sterkt rabatterte idag. Kjøpte 65", gikk helt fint, skulle da kjøpe 55" så blir kjøpet mitt blokkert og jeg får beskjed om at kortutsteder har blokkert transaksjonen. Får mail om at de har avdekket mulig svindel og at jeg må ringe de.

JAVEL OK, Ringer til kundeservice, kommer i kontakt med ei svensk dame som forstår svært lite, blir satt videre etter 10 minutter venting til en annen svenske, som sier at hun skal se på saken å kontakte meg. Tar 15 minutter, blir da ringt opp og hun sier at nå skal alt være i orden, kortet er åpnent for kjøp igjen og jeg kan gjennomføre betalingen.

Prøver på nytt, kortet er fortsatt sperret og jeg begynner å stresse med at tilbudet skal bli utsolgt, ringer da på nytt til kundeservicen, snakker da faktisk med en norsk person som ikke kan hjelpe men setter meg over til en ny svensk person. Denne personen jobber i kreditt avdelingen.
    De kunne ikke åpne for kjøp før jeg har sendt inn dokumentasjon på at jeg har penger på bankkontoen min og kan bevise at jeg har slikt kort bruk fra tidligere av. Må sende en masse screenshot av bankkontoer med saldo og bevis på lignende bruk når jeg hadde amex hos dnb, prøver å forklare han at de må skyndte seg da jeg vil ha gjennomført kjøpet før tilbudet forsvinner.

De har da brukt til sammen godt over 1 time på dette her, og jeg må da vente på nytt til han har fått verifisert dokumentene. Tar ca 15 minutter det og, ringer tilbake og sier at ting er OK men at jeg må huske på at dette ikke er ett kreditt kjøp.
    Jaja, fikk tilbudet til slutt. Men makan!!! ELENDIG service!!

pikarioh, SAJblue, Henrik and 5 others like this.
  11. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    ^^ Det er da hyggelig - nei, trevligt heter det visst - av AmEx å bedrive litt voksenopplæring :rolleyes:

(Ironi der altså...)

12. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Tydelig at det er noe feil som garantert må fikses manuelt. Alle som søkere etter 1 nov får poeng innen 24t og alle som Søkte 1 har ikke fått.
    Tipper dette ikke går av seg selv dessverre

13. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor mye brukte du kortet for før det ble sperret første gangen? Virker jo helt vilt hvis man ikke kan kjøpe en TV eller to uten å bli sperret og alt det styret det medfører...

14. dnnisp

dnnisp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Da fikk jeg kortet på 10 dager etter jeg søkte (10.nov). Med 20K EBP. Tenkte å dra litt på kortet nå, skal se om jeg opplever det samme som @paramberg o_O

50cent liker dette
  15. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    På mitt britiske kort har jeg denne, kjedelig om de svenske/norske kortene ikke har det.

Screenshot 2018-11-20 at 17.10.21.png

16. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Har fått poeng på konto, men ikke noen transaksjon i historikken. Var gull fra før, og bikket da også grensa for Gull.

17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noe nytt at folket stresser på seg blodpropp på forumet om noen poeng mangler 1 time etter forventet bokføring? :)

Eddie47, gert, Liza and 11 others like this.
  18. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,879
    Bonuspoeng:
    183
    69 000,- var utestående saldo før jeg prøvde å bestille TVen. Da var det transaksjoner gjort i både NOK og BAHT i forveien uten at amex hadde stoppet noen transaksjoner... I tillegg var det refundert 18 000,- fra PayPal så egentlig var utestående saldo ca 50 000,-
    Bare tull.

pikarioh, Xflipper and NoLimit like this.
  19. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,905
    Bonuspoeng:
    293
    Begynner å kjenne det ja, lenge siden 11.nov kl 11 nå ;)

DanH, Gullars, Are and 2 others like this.
  20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Er på 16k og fornøyd til nå :cool:
    Jaja. CT blir det til slutt uansett

Gullars and paramberg like this.

Del denne siden