SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Sooninson

Sooninson Medlem

Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Mine 20k tikket inn i ettermiddag etter at første faktura er produsert. Mulig det er nøkkelen.

2. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Madamen har American express platinum, men har ikke fått det nye Premium kortet enda. HAr heller ikke bestilt. Hva skjer hvis hun bestiller et nytt Premium kort nå, kan hun da avbestille det andre når det kommer? Evt kan jeg bestille et til meg selv nå og så avbestille hennes når hun får det? Er lei av å vente nå...

3. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    20k tikka akkurat inn her nå, ikke 100k... LOL, tipper at man må aktivisere kortene først. :) Kona venter fremdeles på premium kortet.

4. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Ringte SAS og de skulle sjekke ut hva som har skjedd og ordne slik at nivået blir oppgradert til sølv. Om det skjer er en annen sak ;)

5. TOSdude

TOSdude Nytt Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Ringte SAS sin eminente kundeservice. Der var svaret at selv om jeg hadde bikket 45k poeng, så ville jeg først få gull etter utløpt opptjeningsperiode..
    Syns dette hørtes litt merkelig ut

6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Det er feil. Skal skje omgående.
    Antar det er noe med poengenne fra amex. De vises ikke på lik linje som MC sine status poeng i aktivitets listen

7. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    Blitt litt mindre stresset med å få det nye kortet når jeg nå ser at det er overkommelig å få til CT på DNB-kortet før året er omme istedet. Noen som vet om det er noe problem at man går over 100k spend i desember, selv om fakturaen kommer i januar? (som jo er etter at godene på det gamle kortet utgår).

8. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Statuspoeng fra MC vises slik. Dog i feil kolonne.

upload_2018-11-30_10-9-7.png

Xflipper liker dette
  9. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke noe problem, men CT vil ikke være disponibel før ETTER at desemberfakturaen (med forfallsdato i januar) er registrert som betalt.

sutenai liker dette
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel en liten mulighet for at en ny transaksjon av statuspoeng eller basispoeng inn på konto vil oppdatere til korrekt status også..
    Det at man skal rekke å få CT, de siste bonuspoengene osv. er hele grunnen til at DnB-amex ikke avsluttes før i februar.

sutenai liker dette
  11. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Det har nok blitt nevnt en del ganger allerede her, men snakket med Amex kundeservice nå og de sa jeg skulle få mitt Premium kort innen 31. desember.
    Om jeg søkte på et nytt ville det ta to uker. Da jeg "konfronterte" de med at jeg synes dette var rart at eksisterende kunder fikk så lenge etter, var svaret at det tok tid da de sendte ut 4000 nye kort hver dag.
    Fikk ikke helt dette til å stemme.. Jeg er hvert fall litt skuffet.

12. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Er jo ikke rart de må sende ut 4000 kort om dagen, når de skal sende 4-6 kort til alle:p I tillegg til de i tråden her, har jeg også en kompis som fikk 6(!) Elite kort samtidig i forgårs.

sutenai liker dette
  13. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har vært borte fra forumet en stund, men leste noe i denne duren. Er dette folk som bestiller 4-6 Elite kort og vil betale årsavgift for dette? Eller er det Amex som har gjort feil? :p
    Edit: Det er vel et par gratis kort til hver av de to kortene i husstanden som er bestilt :p

14. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Han skulle bare ha ett kort i hvert fall. De ba han om å velge ett, og klippe de fem andre:D

15. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Hahaha! Ikke rart de sliter med å levere da.. Hadde det vært to med en feil, men seks?!

Erlingni liker dette
  16. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg chattet med SAS i dag tidlig om at jeg hadde bikket 45k poeng uten at jeg hadde fått Gull. Hun videresendte problemet til riktig avdeling, og et par timer senere var kortet i appen endret fra Sølv til Gull :) Jeg går ut ifra at det fysiske kortet og ny versjon av SAS MC kommer i posten om ikke så lenge?

DanH, Erlingni and Gullars like this.
  17. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har prøvd å betale (nye) AmEx fakturaen i Payr enda? Det bør vel funke greit?

18. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Hei! Vurderer å bestille Elite men vanskelig å ta avgjørelsen. Håpet å få ett par gode råd fra dere. Har 26,000 grunnpoeng nå, inntjeningsperiode frem til 31/3. Hvis jeg bestilte Elite blir jeg da EBG med en gang, og har status frem til 31/3/20?

Har en 30-40 flyturer i året med jobb og 10-20 privat, men mest internasjonalt og sjelden med SAS (må ta det som er billigst). Klarer nok 150,000 opptjening på kortet ganse enkelt, men ikke 300.

Har også priority pass med akademikerne som blir NOK 90 fra neste år.

Verdi er jo subjektivt, men i min situasjon og reisemønster, ville dere ha besilt kortet?

Tusen takk for eventuelle råd :)

19. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Markedsverdien på SK (gave)gull er ca. 5000,-, så 4000,- er innafor dersom du trenger fordelene, synes jeg i hvert fall.

TJT liker dette
  20. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Har aldri solgt et sølv kort selv, men verdien på det, er vell rundt en 1000-lapp.
    Så hjelp på.

Del denne siden