SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    jeg gikk fra EBS til EBG i dag. Må jeg manuelt bestille nytt fysisk EB-kort eller kommer det automatisk i posten?

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det rene medlemskortet må bestilles (med mindre du ikke har et SAS-kredittkort, men antar at siden du er her så har du det)

oyvindm liker dette
  3. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jepp, har SAS MC :)

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer såklart automatisk i gullfarge ganske snart :) Men er greit å ha et vanlig kort og

5. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, har det vanlige til handel på steder som gir EB-poeng, så da bestilte jeg et nytt nå.

6. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Funker fint.

Erlingni liker dette
  7. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Andre enn meg som har fått beskjed om å sende inn dokumentasjon på inntekt til [email protected]?

I så fall, hvor lang tid tok det før dere fikk svar? 20 dager siden jeg sendte inn dokumentasjon nå. Har purret ca annenhver dag via telefon, uten noe særlig annen respons en at "hei dette burde ikke ta så lang tid, vi purrer". Tydelig at de faktisk har en e-post også da :eek:

8. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Da har frekke-Anders ut av det blå fortalt meg følgende på messenger:

Kundesenteret har fått seg nytt telefonnummer, nå er 800-nummeret borte! Ring 24 05 52 63 for alle spørsmål med SAS Amex Classic og Premium, og 24 05 52 64 for Elite.

Hadde riktig nok en samtale med han om noe helt annet tidligere i dag, men interessant at han plutselig bestemte seg for å skryte litt av kundeservicen. :p

GinTonic, Erlingni, coconuts and 2 others like this.
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,138
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk kredittsjekk i posten i dag (samtidig med kortet), der sto det et mobilnummer. Jeg ringte det, og kom til Amex kundeservice..

10. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Haha, jeg hadde en lengre dialog med Anders på messanger i forrige uke vedr. Amex's ulovlige bruk av 800-nr på kundesenteret (der Anders ikke vært noe annet enn lite ydmyk...ja, rett og slett frekk i sine svar). Hadde forventet å få tilbakemeldingen du har fått, men neida, har ikke fått noe oppdatering på saken...mens du får det uten å i det hele tatt ha snakket med han om det... Episk! Men uansett, bra de bytta nummeret nå da!

11. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Ringer du alle telefonnummer du kommer over? :rolleyes:

NoLimit and holmen like this.
  12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,138
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, men det sto hvem som hadde bedt om kredittsjekken: American Express, Adresse sånn og sånn, telefon: 400ettellerannet.

13. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Quoter meg selv men med 40-50 turer til OSL i året og ett kvartal gratis er det vel enkelt verdt de 3000. Beklager dumme spørsmål, men er det slik at man får kortet ut inntjeningsperiode + 15 måneder? Min inntjeningsperiode slutter i mars og da har jeg EBG til Juni 2020? Hva hvis jeg kun velger å ha AmEx elite kortet ett år, mister jeg da resten av EBG perioden?

14. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Du har inntjeningsperiode til 31.03.2019 og har nå 26 000 poeng?
    Ved bestilling av elite vil du få 20 000 grunnpoeng. Totalt gir det deg 46 000 grunnpoeng opptjent i perioden og du er gull (45 000 er kravet for gull).

Du har da opparbeidet deg gull som gjelder ut neste opptjeningperiode med tillegg av tre måneder. Så ja 15 måneder som du skriver til juni 2020.

Elite korte skal være kostnadsfritt de tre første månedene man har det som en kampanje amex kjører nå. Søker du nå, vil du antagelig få poengene innen få dager (det gjorde jeg). Amex har dog hatt litt tekniske problemer men det tror jeg i hovedsak gjald de som søkte i starten av november.

Du kan derfor skaffe deg disse 20.000 statuspoengene gratis ved å ordne et elite kort nå. Få poengene, og si opp kortet når gratisperioden er over.

Så lenge du skaffer deg disse grunnpoengene innen din nåværende inntjeningsperiode går ut og blir gull, er det irrelevant hva du gjør i etterkant. Du er garanter gull ut juni 2020, uansett.

TJT liker dette
  15. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Det har nå kommet nye nummer med vanlig takst.

upload_2018-12-1_0-50-38.png

pineapple_juice, DanH, holmen and 2 others like this.
  16. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,608
    Bonuspoeng:
    93
    Der kom statuspoengene inn på konto - synlig mindre enn 48 timer etter at jeg søkte på kortet! Imponerende raskt - da er det håp om at selve kortet kommer like raskt... :cool:

17. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for utfyllende svar @edstro. Det høres neste for godt ut til å være sant. :) Så etter at jeg får de 20,000 statuspoeng kan jeg bare si opp innen gratisperioden og så beholder jeg de 20,000? Ville ikke alle ha gjort det på den måten da?

18. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,316
    Bonuspoeng:
    113
    Har motatt nytt kort og logget inn på nettkontoen......

Er det virkelig så vanskelig å lage en løsning som kan bruke bankid innlogging da Amex ? Nå blir det nok et brukernavn og passord.....

gert liker dette
  19. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Der er vel ein liten mulighet for at enkelte vil ha kortet for å hanke inn ein CT eller to.

Hanen and TJT like this.
  20. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    I morges passerte jeg 150.000 på det nye Elite-kortet, og tro det eller ei: I samme minutt kommer mailen "Gratulerer, du har opptjent en Compantion Ticket!".

På de nye kortene er det altså ingen CT-ventetid på 1-2 måneder etter at omsetningen er oppnådd.

Del denne siden