SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mistenker at det er på terminalsiden i Norge feilen ligger.

2. protozyko

protozyko Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg tok å søkte da jeg var lei av å vente, en uke senere kom kortet :)

3. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Som nevnt tidligere i tråden har jeg blitt belastet medlemsavgift på fakturaen jeg fikk. Tok tak i dette idag og ringte det nye elite nummeret. Traff da på heldigivs en norsk person så kommunikasjonen gikk bra og vi forsto hverandre 100%. I motsetning til disse svenskene som ikke forsto noe.

Han opprettet en sak på at jeg skulle få kreditert medlemsavgiften og skulle få dette innen 5 dager.

Bra at de nå forbedrer seg med nytt lovlig kundeservice nummer og satser på norsk personalet til de norske kundene.

4. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    ...ellers var det bare en nordmann som har forvilla seg til Sverige...:p:D

5. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Fortsatt ikke fått kort. Vært i kontakt med kundeservice flere ganger og de kan ikke påvirke hvem som får kort når. Det betyr at kunder som har vært lojale mot merkevaren amex ikke blir prioritert. Jeg synes det er dårlig. I tillegg er jeg furten da jeg vil belaste julehandelen på kortet for å få det med mot CT.

Bør jeg bare bestille på siden deres?

Leon and furlong like this.
  6. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Denne tråden var blitt en del sider nå, så jeg trenger bare en kjapp avklaring. Skulle ikke de nye kortene komme automatisk i oktober/november, og om så, er det slik at "alle" har fått dem og at jeg bør purre på dem? Kan jeg eventuelt be om å få prøveperioden med Elite, før jeg har mottatt kortet første gang?

7. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    De skulle komme i løpet av november / desember, så strengt tatt har de denne måneden også.

Det sagt, det virker som ingen av eksisterende medlemmer har fått. De som har vært lojale mot merkevaren siden 2011, feks. Ingen prioritering what so ever. Mange, de fleste (?), som allerede har kortet, har bestilt kortet "manuelt".

Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det jeg og, i god tid før Black Friday. Nå kan jeg like så greit vente. Men jeg kommer til å rette en klage mot dem om de er forsinket.

Last edited: 04. des 2018
  8. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, da hadde jeg klart å noenlunde dra "essensen" ut av denne tråden likevel. Jeg bare trodde/håpet at det ikke sto så ille til, men det føyer seg vel bare inn i rekken over det de har funnet på siden de lanserte.. Får vel sende dem en mail og se hva som skjer.

9. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Etter at 20Kpoengene (omsider) kom inn etter div purringer fikk jeg oppringing fra saksbehandler på Amex. Hun beklaget forsinkelsen og virket reellt fortvilet/frustrert over div glitch i introfasen.. Tilbød meg uoppfordret 3k EB-poeng, noe jeg takket ja til (Gadd ikke å tyne henne).
    Ga dog utvetydig, men i korrekte ordelag, uttrykk for min og mange andres frustrasjon rundt kaoset...

Leon, wilco, Sonictravel and 3 others like this.
  10. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har fornavn som starter på C og etternavn som starter på B, og har ikke sett noe til mitt Premium-kort, så tviler på at det går alfabetisk. I så tilfelle har de tydeligvis mange kunder på A!

Ringte Elite-nummeret i går, og havnet hos en svenske, hvor språkforståelsen norsk/svensk var ganske drøy. Hadde nok vært mer effektivt og valgt engelsk. Uansett, jeg ringte inn for å rette opp i medlemsskap siden 18, når jeg har hatt DNB sitt Amex siden 2016. Han sa han oppdaterte i databasen, og ville sende meg nytt kort. Etter mye frem og tilbake fikk jeg beholde kortet mitt, men at databasen skulle være oppdatert. Kan vel vedde en øl på at det står 2018 på neste kort som kommer i 2023, men men.

11. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg også ringt Elite-nummeret. Kom til en norsk konsulet som fikset følgende ting for meg:
    1. Økt den øvre grensen for enkelt kjøp til det beløpet jeg har bestemt ut desember.
    2. Lagt inn informasjon om land jeg skal besøke i første havldelen av 2019 slik at transaksjoner fra disse landene ikke havner i kategori "mistenksom transaksjon" og dermed stoppes.

Så håper jeg at jeg slipper å melde inn denne typen opplysninger etter å ha brukt kortet en stund og betalt alle fakturaer innen forfall.

drsyk liker dette
  12. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Bestilte kortet søndag og 20,000 poeng tikket inn i går ettermiddag. Poengene er oppdatert i appen men står fortsatt som EBS. Har også SAS MC Premium så lurte på om man må ringe SAS for å oppgradere til EBG?

13. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg måtte kontakte SAS for å bli oppgradert til Gull. De fikset det på et par timer.

TJT liker dette
  14. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Kundeservice sa de ikke kunne styre hvem som får kort når. Jeg bestilte på nettsiden. Gidder ikke vente lenger.

wilco and SAJblue like this.
  15. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Ringte SAS og fikk fikset oppgraderingen i appen mens vi var på tråden. Var i Stockholm på jobb og siste møte ble avlyst, så tenkte nå drar jeg rett til ARN for å endelig gjøre som Stuttfeiten, Are, Tore, MileHigh og alle de andre IF legendene, og dra på lounge som EBG!

Gikk spent opp trappen, scannet QR-koden i påvente av at portene åpnet seg med grønne, velkommende lys, med tilgang til så mye farris, suppe og salat man kunne ønske seg. Men hva skjedde så? Det lyste rødt...ta kontakt med service desk eller lignende. Der fortalte en søt og hyggelig port-drage at lounge kun var tilgjengelig hvis man reiste med bolaget eller SA. I gleden av å ha blitt EBG hadde jeg selvfølgelig glemt at årets siste flytur gikk med Kjosbussen.

Så da tuslet jeg slukøret ned trappa igjen til avdelingen med resten av de dødelige....Men, tidlig 2019 skal det skje, og da ut juni 2020 (minst!)

Takk igjen for alle gode råd og tips :)

chberge, Gullars, RoadKing and 13 others like this.
  16. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Noen andre enn meg som reagerer på at de velger å utbetale poeng straks en transaksjon er bokført? Det hadde holdt om de utbetalte en gang i måneden.

Chrisbgg and OleMarius like this.
  17. OleMarius

OleMarius EBG

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Blir for uoversiktlig i poeng oppsummeringen

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan si det nå. Men dagen du plutselig trenger noen hundre poeng på kort varsel så er det jo praktisk? ;)

Gullars, jgroneng and sam11net like this.
  19. Vegard

Vegard Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Bestilte kortet nettopp, er det slik at eg kan få oppgradert til gullkort med og bare bruke kortet? Er litt ny i dette så best og bare spør ekspertene..

20. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,800
    Bonuspoeng:
    350
    Du må uansett ha 45.000 grunnpoeng eller 45 flygninger med SAS. Om de 20.000 poengene du får fra Anex gjør at du bikker 45.000 poeng er det bare å ringe inn

Del denne siden